Story 2: Secret II [BtoPink & GotPink] | Chapter 3

66 11 1
                                    

Kini hubungan Jiho dan Ilhoon telah pun diketahui ramai termasuk bekas pelajar-pelajar BaekHo.

Jiho dan Ilhoon juga tidak lagi berjumpa secara rahsia. Mereka kini lebih terbuka dan selesa menunjukkan hubungan mereka.

3 bulan telah berlalu sejak Ilhoon kembali ke Korea. Hubungan Real King dan Jiho juga semakin rapat. Kei juga kerap mengunjungi Cafe milik Bomi sejak Reunion BaekHo 2 bulan yang lepas.


• • • • • •

Ilhoon mengajak Bomi 'dating' berdua di sebuah theme park di Seoul.

Mereka berjalan menikmati pemandangan dan bermain permainan. Setelah lebih kurang 2 jam berada di sana, mereka pun membuat keputusan untuk makan.


"Bomi-ah" panggil Ilhoon.


"nae?" Bomi yang sedang menyuap makanan ke dalam mulutnya sempat menjawab.


"Kau tahu kan perasaan aku kat kau?" tiba-tiba Ilhoon bertanya membuatkan suapan Bomi terhenti dan memandangnya.


"Ilhoon-ah..."


"Kau nak tau macam mana aku boleh rapat dengan Jiho?"


"aku-"


"Jiho always bagitau apa yang jadi kat sini, apa yang jadi kat kau. Walaupun aku tak mintak dia buat semua tu, dia always update pasal korang. Pasal Cafe tu, sebelum Arin bagitahu aku, aku dah tahu dulu sebab Jiho. Dia bagitau aku sebab dia tak nak aku rasa jauh dengan korang" luah Ilhoon.


"lama-lama kitorang rapat sebagai kawan but aku tak dapat nafikan perasaan sayang tu tiba-tiba muncul" sambung Ilhoon. Bomi hanya mendengar.


"but... for your information, aku tak pernah lupakan kau"


"Ilhoon-ah... kalau kau dah pilih Jiho, please jaga dia. Aku tak bol-"


"Aku sayang kau tapi aku pilih dia. Aku harap sangat aku dapat lupakan perasaan aku dekat kau and only love her but... it's hard"


Tiba-tiba telefon Bomi berbunyi menandakan ada panggilan masuk.


"eo eomma... nae... kitorang balik sekarang"


"Ilhoon-ah eomma aku call. Jom balik. Lagipun dah gelap sangat dah ni" ajak Bomi. Dia berharap sangat keadaan janggal itu akan berakhir dengan segera.


Skip


Setelah beberapa minit memandu, akhirnya mereka tiba di hadapan rumah Bomi.

"gomawo sebab ajak keluar malam ni" ucap Bomi sebelum membuka pintu kereta.


"ahhh one more thing... please... love Jiho with all your heart sebab aku takkan dapat nak terima perasaan kau. Kita kawan and sampai bila-bila kita akan jadi kawan" ucap Bomi tersenyum sebelum beredar.



Ilhoon terdiam sebelum mula memandu ke rumahnya.


• • • • • •

Selepas meluahkan perasaan sebenarnya pada Bomi, keadaan diantara mereka menjadi janggal untuk beberapa hari sebelum segalanya kembali seperti biasa.


Ilhoon cuba memaksa hatinya untuk memberi sepenuh tumpuan pada Jiho dan hubungan mereka.


Hubungan Bomi dan Jinyoung juga semakin rapat dan kini Jinyoung lebih berani meluahkan perasaannya.


Mereka berempat menguruskan cafe tersebut dengan bahagia dan ceria. Cafe mereka kini lebih dikenali dan mereka juga telah membuka beberapa cawangan di sekitar Seoul.


Kei juga menyertai keluarga besar Haneul Café. Jinyoung dan Bomi akan terus menguruskan Cafe pertama mereka manakala Jiho dan Ilhoon akan dipindahkan ke Itaewon manakala Kei, Arin dan Yein akan bertugas di Suwon.


Permusuhan yang pernah terjadi diantara mereka kini telah digantikan dengan sebuah persahabatan yang kukuh. Walaupun janggal pada mulanya, namun kini mereka berasa lebih selesa berada disamping sahabat-sahabat mereka yang lain.



Tidak mustahil orang yang kita anggap musuh akan menjadi kawan terpenting dalam hidup kita kelak. Ceh ayat ㅋㅋㅋ


• The End •





Thanks for reading SECRET and SECRET II :)

PINK STORIES [short story compilation] Where stories live. Discover now