Boos trapte ik tegen een steen aan. Ik vertrouwde hem, hoe kon hij dit doen! Ik was zo boos, maar vooral.... teleurgesteld. Voor het eerst in mijn leven had ik een vriend, waar ik dacht dat ik op kon vertrouwen en nu heeft hij me verraden.
"Geniet van je eten." Sneerde Yoongi, toen hij een stuk brood door de tralies heen gooide. De koning had naar dezelfde plek gebracht, als waar Jisoo de vorige keer naartoe was gebracht. Ik negeerde Yoongi en hij liep door met een grijns op zijn gezicht. Zuchtend ging ik op de grond zitten. Wat moest ik nu doen?
Ik hoorde opnieuw voetstappen. Wat moest Yoongi nu weer? Maar degene die voor me stond was niet Yoongi. Het was de koning. Hij lachte toen hij me zag. "Taehyung, Taehyung. Dacht je nou echt dat ik het had opgegeven?" vroeg hij.
Ik keek hem met een strijdlustige blik aan. "Als je slim was geweest had je dat gedaan."
Hij negeerde wat ik zei volledig en praatte rustig verder. "Weet je hoe ontzettend veel je eigenlijk op je vader lijkt? Qua uiterlijk en ook innerlijk. Hij zei ook altijd stomme dingen." Hij keek me recht aan, terwijl hij doorging. Ik balde mijn vuist. "Je ziet hoe dat is afgelopen," De koning grinnikte. "Ik had gehoopt dat ik jou daarna nooit meer had hoeven zien, maar helaas moest je natuurlijk weer op wonderbaarlijke wijze verschijnen. Ik heb er een hekel aan om überhaupt naar je te kijken." spatte hij uit.
"Hoezo?" onderbrak ik hem. "Is het omdat ik zoveel op mijn vader lijk? Krijg je misschien een schuldgevoel?" vroeg ik fel.
De koning zijn grijns verdween. "Natuurlijk niet. Een schuldgevoel? Nooit. Maar goed, laten we praten over waarvoor ik hier naartoe ben gekomen. Had je echt gehoopt op een happy end met Jisoo? Dat gaat hem niet worden. Want als jij met Jisoo trouwt wordt jij koning en als er één iemand op deze wereld nooit koning gaat worden, dan ben jij het!" riep hij.
Ik keek hem trillend van woede aan. "Ik wilde nooit koning worden! Maar als ik zie hoe het nu gaat in je koninkrijk, dan is er wel een nieuwe koning nodig! Heb je gezien hoe alle burgers in rep en roer zijn en geen idee hebben waar hun koning uithangt? Het enige waar hun koning zich mee bezighoudt is zijn eigen schuldgevoel!"
"Het is geen schuldgevoel!" schreeuwde de koning woedend.
"Ik heb er over nagedacht en ik wil wel koning worden! Niet om de rijkdom en niet eens alleen om Jisoo! Ik wil koning worden om mensen te helpen! De mensen die jij eigenlijk hoort te helpen!" riep ik.
De koning keek me boos aan. "Maar je zult nooit koning worden, want je kom nooit uit deze cel."
Ik gaf hem een spottende blik. "Dat zullen we nog wel eens zien." mompelde ik.
JE LEEST
The Best Prince (Kim Taehyung ff)
FanficHet speelt zich af in de middeleeuwen: De prinses moet trouwen. Alle jongens uit het koninkrijk worden meegenomen naar het paleis, zelfs Kim Taehyung. Taehyung had een heerlijk leven hiervoor, vond hij zelf. Hij had dan misschien wel geen huis, maar...