OO4
'Welkom, welkom.' Demi maakte een dramatische buiging terwijl ze de deur voor Donna open deed.
'Sukkel,' reageerde Donna terwijl ze met haar ogen rolden.
Donna liep Demi achterna de trap op. Eenmaal bij Demi's kamer aangekomen, liet ze haar zware tas op de grond vallen en plofte neer op het bed. Ook legde ze haar telefoon aan de lader, waar ze zag dat ze leuke berichtjes binnen had.
'Hee hallo, zie je niks anders?' Demi haalde Donna uit haar gedachten. Donna keek even goed rond, en wist het gelijk.
'Je hebt je kamer opgeruimd! Ik ben trots,' lachte Donna, wat Demi zuchtend liet staan.
'Nee, het is de kerstboom, ik ben echt teleurgesteld.' Demi had inderdaad haar mini kerstboom opgezet. Vijf jaar terug hadden de twee beide een kleine kerstboom gekocht, en de traditie was om het ding elk jaar weer neer te zetten.
Donna moest om haar vriendin lachen en ze veranderde het onderwerp. 'Ik had je verteld over Carel toch?' Vroeg Donna Demi, die knikte als reactie. 'Nou, vandaag zag ik hem dus weer. Hij kwam naar werk en vroeg me mee om te lunchen, dat was echt super gezellig.'
Demi spitste haar oren als een hond, en ging braaf zitten, wachtend op de rest van het verhaal.
'Nu heeft hij me geappt, dat hij het gezellig vond en of ik zin had om hem nog een keer te zien.'
'Natuurlijk heb je dat!' Riep Demi enthousiast, die er van op de hoogte was dat Donna al een tijdje geen vriendje meer had gehad.
Donna glimlachte, 'oke oke, komt goed.' Donna voelde zich weer helemaal vrolijk. Ze mocht Carel ontzettend graag, ze wist niet hoe ze het moest omschrijven, maar het voelde alsof ze op een wolk zweefde.
'Oke, we lassen een pauze in!' Riep Demi terwijl ze de film snel op pauze zette.
'Ja hallo!' Riep Donna verontwaardigd. 'Het begon net spannend te worden.'
'Ja daarom ook, tijd voor een pauze.' Vond Demi, 'ik ga wel even nog wat eten halen, blijf hier.'
Zodra Demi de kamer uit was gestunteld pakte Donna even haar telefoon er bij. Ze zag dat ze een berichtje terug had van Carel, dat toverde automatisch een glimlach op haar gezicht.
Carel: ik hoorde je zeuren over kerst jurken, we kunnen er samen eentje uit kiezen?
Donna: donderdagochtend moet ik naar de kapper, daarna kan wel?
Carel: stuur een tijd en plaats en ik zal er zijn ;)x'Deem!' Bulderde Donna, gelukkig voor haar kwam haar beste vriendin net de kamer binnen lopen.
'Jeetje Don, tranquilo.' Zei Demi terwijl ze het pak ice tea open draaiden. Donna rolde haar ogen, Demi ook altijd met straattaal.
'Donderdag zie ik Carel weer.' Donna glunderde helemaal, zelf had ze het niet door. Maar Demi werd gelukkig van haar beste vriendin, het was aandoenlijk.
'Ik wil Carel wel een keer ontmoeten hoor, hij klinkt super leuk.' Zei Demi terwijl ze een hand chips in haar mond propte. 'Trouwens, heeft hij geen leuke vrijgezelle vrienden of zo?'
Donna grinnikte, 'wie weet.'
'Wat zit jij allemaal Snapchats te maken joh?' Net toen Demi Donna's telefoon naar haar toe draaide maakte Donna de foto, die begon te bulderen van het lachen.
'Jou hoofd, mijn god Deem.' Grinnikte Donna, het was dan ook een hele lelijke foto.
'Ja nee ho is even, deze gaat niet naar Carel hoor.' Stribbelde Demi tegen.
JE LEEST
Dia Donna - kerst special
Teen FictionCHRISTMAS SPECIAL Opgewekt staarde Donna uit het raam, omhelst door haar dikke trui en vrolijke sokken was ze verzonken in haar gedachten. Kerst kon dit jaar misschien toch wel heel mooi gaan worden. Kerst, voor vele, inclusief Donna is de mooiste...