Negen

277 15 2
                                    

009

Hoe gelukkig Donna gister wakker werd, hoe moe ze nu was. Ze had knallende koppijn, waardoor wist ze niet. Maar wat ze wel wist, is dat ze vandaag op paracetamol ging leven. Naast haar lag Louise nog te slapen, maar Donna wilde al wel lekker gaan douchen, aangezien dat haar vaak goed deed.

Toen ze aan het bureau zat, waar ze samen met Louise al hun make up had uitgestald, werd ze gebeld. Het was Carel die belde, en als Donna er zo over na dacht belde Carel haar altijd, vet schattig eigenlijk.

'Goeiemorgen Carel,' nam ze op, zin om een gesprek met hem te voeren.

'Hee Donna,' het klonk alsof hij net wakker was, en dat klonk heel aantrekkelijk.

Donna grinnikte, 'hoezo bel je eigenlijk?'

'Gewoon, ik ben een uur te vroeg wakker.' Zodra hij was uitgepraat verlate een grote gaap zijn mond. 'Wat ga je eigenlijk vandaag doen, nog iets leuks of?'

'Valt mee, ik ga zo eerst werken, daarna ga ik de stad in om alvast wat kerstinkopen te doen. Vanavond ga ik met Louise uiteten, en daarna naar Nicki Minaj, dat is haar kerstcadeau.' Vertelde Donna, terwijl ze haar dagcrème aanbracht.

Carel moest lachen, 'alvast? Het is dit weekend al kerst!'

'Ach ja,' het bleef even stil. Donna wilde iets zeggen, maar het voelde alsof ze even de moet bij elkaar moest rapen. 'Gaan wij elkaar nog zien met kerst?'

'Of we wat gaan doen?' Donna wist niet zo goed hoe Carel nu klonk, het lukte haar niet om hem te pijlen. 'Dat was ik eigenlijk wel van plan, heb je tweede kerstdag vrij voor mij?'

Donna liet haar adem ontsnappen, hij wilde haar ook zien, het voelde bijna als een opluchting. 'Soort van, s'avonds rond een uur of half 9 doen wij de cadeautjes met het gezin, je mag gerust komen, mijn moeder stelde al zoiets voor.'

'Dat vind ik heel lief van je moeder! Maar dan heb je daar voor wel tijd om met mij uiteten te gaan, saampjes? En dan leg ik mijn kerstcadeautjes voor jouw ook onder de boom!'

Donna glimlachte, ze smolt keer op keer van Carel. 'Ik ga heel graag met jou uit eten Carel. En cadeautjes had je niet moeten doen! Bereid je maar voor, nu ga ik je overtreffen!'

'Oh gaan we hier een wedstrijdje van maken? May the best win.'

Na nog lang met Carel gebeld te hebben, en honderd keer te hebben uitgelegd dat dat dat van die cadeautjes een grapje was -omdat ze niet wilde dat Carel zo veel geld aan haar uit gaf- was ze bijna te laat gekomen op werk. Gelukkig was ze nu klaar, en Donna had een kleine twee uur om nog kerstcadeautjes voor haar familie en Carel uit te zoeken. Ze was alleen verschrikkelijk slecht in het bedenken van ideeën, en het scheelde haar een hoop tijd dat ze een aantal cadeautjes al had uitgezocht.
Zo was haar eerste aankoop al snel een feit, het was een nieuw keukenapparaat voor haar moeder. Ze slenterde het centrum af, en werd toch verleid door een parfumerie zaak. Het bracht Donna gelijk op ideeën, een mooi oogschaduw palette voor Kathy kopen, in combinatie met een lekkere parfum.

Na bek af te zijn van een middagje winkelen dook Donna een cafeetje in, waar ze warm werd ontvangen door de gezellige kerst sfeer. Hopeloos omdat ze echt niet wist wat ze voor Carel moest halen, scrolde ze terug door oudere chat gesprekken.
Carel: dat is wel echt een droom pot!
Donna dacht even na waar dit toen over ging, en het schoot haar direct binnen. Dit werd haar kerstcadeau voor Carel. Carel had het meerdere keren over de derby Borussia Dortmund - Schalke o4 gehad, en hoe hij baalde dat hij niemand had om mee te gaan. Dit werd het perfecte kerstcadeau! Een stedentripje naar Dortmund, naar de wedstrijd en nog een dagje voor hun twee alleen. Snel ging Donna aan de slag, hotels in de buurt zoeken, maar het allerbelangrijkst; goede kaartjes voor de wedstrijd. Vervoer zou ze later wel regelen, desnoods pakte ze de auto.

Dia Donna - kerst specialWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu