~ Bella ~
"Zo, Bella dal Castello. Ik heb een vraag voor je."
Bella is nog maar net de schoolpoort uit, als Carmina dai Ricchi alweer voor haar staat. Mens lieve deugd, dat mens laat je ook gewoonweg nooit met rust. Ze zucht en draait met haar ogen. Geen idee welk plan Carmina nu weer heeft, maar het staat Bella maar niks aan.
"Welk plannetje heb je nu weer in je hoofd..." hoort ze zichzelf zuchtend zeggen.
Carmina giechelt maar wat. "Mijn plannetjes zijn altijd geweldig, dat weet je toch? Nou, ik wou eigenlijk vragen of ik jouw danspartner mag hebben."
Ze krijgt een valse blik in haar ogen.
"Die Augusto is een lekker stuk en ik wil indruk op hem maken, al ben ik de enige die hij toch zal zien staan omwille van mijn rijkdom."
Bella zucht binnensmonds. Het draait echt altijd alleen maar om haar, denkt ze wrang.
Carmina dai Ricchi is de rijkste persoon in de hele omgeving en rijke jongelui komen van heinde en verre om haar en haar oudere zussen het hof te maken. Bella walgt ervan als ze eraan denkt in hoeverre Carmina haar aanbidders verleidt met haar mooie praatjes en ze dan op het laatste moment dumpt.
Er is geen enkel woord goed genoeg om haar afgrijselijke karakter te benoemen.
"Als Augusto jou had gewild, had hij al lang gevraagd of hij kon ruilen. Maar blijkbaar wil hij dat niet, dus laat hem met rust", zegt Bella, die geen moeite doet om de haat in haar stem te verbergen. "En denk maar niet dat je mij zo snel klein kan krijgen met je pesterijen en je arrogante gedrag", voegt ze er met een valse glimlach aan toe.
Carmina lijkt even perplex te staan.
Voor een moment zegt ze niks en Bella weet precies wat er door haar heen gaat. Ze kan het niet begrijpen dat een boerenkind haar arrogant heeft genoemd, denkt Bella tevreden. Voordat Carmina haar nog een klap kan verkopen, verdwijnt Bella alweer in de straten van Argentera.
Als Bella kon, had ze iets van aardewerk of glas zo hard op de grond gegooid dat het uiteen zou spatten. Dat Carmina zelfs in staat is om Augusto te manipuleren!
Het is te erg voor woorden. Dat kind is gewoon niet opgevoed.
Met een klap gooit Bella de deur van het gezellige huisje dicht. Ze wordt rood van schaamte als ze ziet dat zia Filomena in de bank zit te lezen.
"Zo, wat is je reden om zo met de deur te slaan, als ik vragen mag?"
Bella mompelt maar wat en de blik in haar ogen wordt donker.
"Bella."
Bella schrikt van de toon in zia's stem. Die toon gebruikt ze niet vaak. Bella ademt diep in en begint haar verhaal.
"We hadden danslessen vandaag. Carmina vroeg onderweg naar huis of ze kon wisselen van danspartner", zegt ze met een nogal donkere blik. Zia knikt begrijpend.
Gelukkig weet zia dat Carmina het bloed vanonder mijn nagels kan halen, denkt Bella.
"Ik snap het, maar ik zou graag willen dat je je toch inhoudt. Die deur moet nog lang meegaan en zio Edoardo heeft er lang aan gewerkt."
Bella knikt zuchtend. "Ik weet het."
"Het gaat nieuwsgierig klinken, maar toch zou ik graag weten met wie je danste, aangezien je niet wilt wisselen. Met Jovani zal het niet geweest zijn volgens mij, wel?", zegt zia lachend.
Bella lacht mee.
Als het inderdaad Jovani was geweest, wat gelukkig niet het geval was, had ze direct geruild! Maar Jovani wou al helemaal niks met Carmina te maken hebben, dus daar was ze zelf ook niks mee opgeschoten. Hij zou nooit willen ruilen voor een plaats bij Carmina.
JE LEEST
Bella - de Prinses
Historical Fiction- WATTY'S WINNAAR HISTORISCHE FICTIE 2019 - Een familiegeheim Een verborgen ruzie en een oude bekende. Bella dal Castello leidt maar een zorgeloos leventje vergeleken met andere mensen in hun dorp. Ze heeft een dak boven haar hoofd, gaat naar een de...