Bab 7

35 1 0
                                    

            "Aduh! Budak ni tidur pulak! Destinasi dah sampai. Budak ni boleh-boleh pengsan bila aku tengah khusyuk bercerita tentang personal life aku! Ish geram aku! Bangun lah woi! " Bahu Irah ditolak sedikit kasar.

            Tubuh Irah bergerak sedikit. Matanya terbuka kecil.

            "Makkkkk.. kejap lahh.. Bagi Irah tidur 5 minit lagi please...." rayu Irah. Matanya dikatup kembali.
 
            What the heck? Eh muka aku ni feminin sangat ke sampai dia ingat aku ni mak dia? Ker aku dah tua sangat? Urgh memang nak kena budak ni.

           Okey.. 1.. 2.. 3...

           "ZAHIRAH ALYANA BANGUNN!!! GEMPA BUMIIIIIIIII" jerit Wan sambil menggoncang-goncangkan badan Irah.
         
              "AAARRGHHHHHHHGGGGHH BOSSSSS TOLONG SAYAAAAAA!" jerit Irah meminta tolong.

              "HAHAHAHAHHA. Kan dah kena! Siapa suruh tidur mati tak ingat dunia. Tak baik tidur time maghrib ni! Lagi satu, saya ni nampak keperempuanan sangat ke? Sampai awak ingat saya ni mak awak?" soal Wan kuat.

           "Eh takdelah boss. Hehe. Thank you lah boss sebab sudi hantar saya balik. Kalau takda boss, saya pun tak tahu lah saya nak balik macam mana." ucap Irah perlahan.

           "Ceh! Tadi berani sangat konon nak naik pulang sendiri lah. Hampeh!'' cebik Wan.

            Irah tersenyum simpul.

            "Besok start kerja balik. Jangan lambat. Kalau lambat jugak, saya p-"

            Pantas katanya dicantas oleh Irah.

            "Apa boss nak buat?" senyuman sinis dilemparkan ke muka Hazwan.

             Urgh budak ni. Memang nak kena!

             "Fine! Since saya tak boleh pecat awak. Saya akan denda awak dengan teruk. Teruk sampai awak tak boleh berjalan!" Wan memberi ancaman.

              Fuiyoo. Kerek gila mamat ni. Sombong tahap gaban. Aku lepuk kepala kang. Padan muka! Erk, berani ke Zahirah?

             "Haaa. Okey-okey boss. Janji tak lewat." Irah memberi salam sebelum keluar daripada perut kereta.

              Selamba Zahirah melambai ke arah boss muka ketatnya itu. Namun, lambaiannya biarkan sepi tak berbalas. OMG Zahirah! Desperate nya kau. Tengok sekarang dah kena 'Lambai-zoned' tak ke malu 7 keturunan tu?!

              Senyuman koyak di bibir Zahirah sambil berjalan ke rumah kecilnya.
       
             "Assalamualaikum mak. Irah dah balik ni. " sapa Irah sejurus sampai di rumah.

             Langkahnya terhenti apabila dia mendapati lampu rumahnya belum dipasang dan rumahnya masih dalam keadaan gelap gelita walaupun jam sudah menunjukkan pukul 7 setengah malam.

             "Adik.. Mak? Irah balik ni. Ada orang kat rumah tak?" kata Irah sedikit kuat.

            Perasannya sekarang ini tidak menentu. Risau ada, takut ada.  Namun ditepisnya perasaan itu. Laju tangannya mendail nombor telefon boss tersayangnya itu.

            "Angkat lah cepat. Saya takut ni."
Namun panggilan itu dibiar tak berangkat. Urgh! Where is everyone when I need them?

             Gedebuk!! Belakang kepalanya terasa sakit. Dunianya terasa gelap. Matanya terasa berat. Dia masih separa sedar bila diheret masuk ke bilik.

              Oh Tuhan, janganlah aku diapa-apakan lagi.

-

              "Zahirah. Sikit je. Please? Kasi lah abang rasa. Abang tau. Irah suka kat abang. Kalau Irah suka. Bagi la abang rasa ye sayang."

Paris! In LoveWhere stories live. Discover now