Bab 15

32 0 0
                                    

                        "Tengku Raif Raqib is my senior masa kat sekolah dulu. I dont know, takdir brings us together. He was my knight in shining armor. I am just a normal girl who fell in love with her prince charming. A girl with big dreams. Dia selalu tenangkan saya bila saya tengah sedih. Easy to say he's there at my lowest point in life. And you know what? He saved my life not once, but twice! Satu lagi tu, saya pernah nak cuba bunuh diri. I tried to jump from my school's rooftop. Bodoh kan! Padahal sekolah saya tu tak tinggi mana pun. Saya tak tahu la apa saya fikir masa tu. Kepala saya bercelaru sangat. Saya lupa Tuhan. Lupa agama. Lupa bahawa barangsiapa yang membunuh diri, haram baginya menghidu bau syurga. Saya khilaf." ungkapnya sedih.

                        "Eh saya taknak tahu pasal awak bodoh ke, khilaf ke. Yang saya nak tau pasal Tengku Raif ni. Boleh tak cerita jangan kelaut? Focus! Pay attention to what you are saying!" balas Tengku Hazwan tegas.

                        "Eish. Actually apa yang tengku nak tau sangat pasal Tengu Raif ni? dari tadi asyik push saya untuk cerita pasal dia jee. Ke tengku pernah ada hubungan dengan dia? OH MY GOSH! tengku kene tinggal eh dengan dia dulu? OMG kesiannye." 

                        Sungguh aku merasa sangat puas hati setelah kata-kata itu terkeluar dari mulutku. Yelah, dari tadi duk nak tau pasal Tengku Raif je memanjang. Haih macam gay aku tengok!

                        "Ada jugak yang makan penampar ni kang. Taklah, saya nak tahu macamana awak boleh jatuh cinta dengan si bastard tu. Did he use his money to trick you too?" soal Tengku Hazwan.

                         Jap, 'too'? Apa maksud dia too? Ok now aku pulak yang curious pasal kisah lampau yang pernah berlaku antara dua tengku ni. Dan apa yang membuatkan Tengku Hazwan benci sangat dengan Tengku Raif tu.

                        "Wait, apa maksud tengku 'too'? Ada apa-apa yang perlu saya tahu ke ni tengku?" balasku penuh perasaan. Sumpah, aku curious nak tahu sejarah lama tengku dengan Tenku Raif. 

                         "No no no, i asked you first jadi awak kena jawab soalan saya dulu. Why did you fell in love with him in the past? Beribu lagi kot lelaki kat dunia ni, still that bastard juga yag awak pilih?" balasnya. Dia kelihatan agak marah. 

                         "Eee, you're making me more and more curious la tengku. Ok fine, No he never used his money to trick me, dia cuma jadi a good senior to me. Tu je. And yeah, i fell in love with him pun bukan sebab duit okey? Tapi sebab personaliti dia yang baik and caring and peramah. I would do anything in the past for him. Tapi semuanya berubah since, dia.. Um. Tak perlulah kot saya mention benda ni. It's too hard for this memory to be reminded to me." balasku hampa.

                          Benar, kisah cinta aku dan Tengku Raif tidak lah semanis kisah cinta di televisyen. Namun, sesungguhnya, kelakuannya di masa lampau membuatku langsung tidak ingin berfikir tentangnya.

                        "Eh janganlah gantung. Betullah dia ni. Potong stim betul lah. Dah, kalau awak tak nak cerita saya tinggal awak sorang kat sini. Dengar-dengar area ni banyak lelaki gatal tau. Tahu-tahu, nanti nama Zahirah Alyana masuk berita sebab kena rogol. Haa nak ke?" balas tengku sinis.

                       "Ish tengku ni. Kesitu pulak. Yela saya cerita. Tapi bukan sekarang. Lain kali lah okey? Saya penat lah kena baling dekat lantai tadi. Lepastu drama tv3 pulak. Datangnya orang ketiga di antara kita. Hm penat." balasku. Langsung ku cekup mulut ku bila aku sedar apa yang aku cakap.

                        Okay serious aku bodoh. Why would s
you say something like that? Ih pleaselah.

                       "Orang ketiga? Oh so you and me ada apa-apa lah ni?" senyum tengku sinis. "So when can j start calling you baby?" sambungnya lagi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 28, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Paris! In LoveWhere stories live. Discover now