Bab 12

29 1 0
                                    

                                       OH MY GOSH! THIS IS HELL! My fingers are dying from all these typing. When will all this be over? Okay so cerita dia macam ni, since i can't finish all the work at office, i brought them home. Yep, tons of files.

                                      "Eh Irah, benda alah apa kau bawak balik ni?" tanya ibuku usai aku menjejakkan kaki ke dalam rumah.

                                      "Tu haa Encik Hazwan suruh orang habiskan semua ni sebelum besok. Irah penat la mak. Tapi, nak buat macamana lagi en? Dah kira bagus dah Datin Sri bagi Irah kerja kat situ. So i have to prove that Irah layak la dapat kerja tu. Lagipun tu kan Rizalman Holdings, antara syarikat terbesar kat KL ni. Banyak lagi para graduan yang lebih layak dapat kerja tu berbanding Irah. So i have to work my best la mak. Sokay lah, Irah boleh buat ni. Mak takyah risau eh." balasku mengulangi semua kata-kata yang pernah dilontarkan oleh Encik Hazwan kepadaku.

                                    Sungguh aku taknak mak aku risau. Ibuku hanya menganggukkan kepala mengiyakan. 

                                  "Deserie mana mak? Tak nampak pun batang hidung dia kat rumah ni." soalku pelik. Selalunya asal aku pulang je mesti dia akan tenyeh muka annoying dia. Ni takde. Pelik.

                                  "Tadi ada sorang budak laki ni datang. Mak lupa nama dia. Arman? Alman? Dia mintak kebenaran mak ajak adik kau keluar hah. Katanya kelas diorang ada buat jamuan sempena majlis perpisahan Cikgu Nory. "jawab ibuku.

                                  Aik, adik aku dah pandai keluar ngan laki malam-malam ni. Ni dah nak kena sekeh ni. 

                                  "Dia keluar berdua je ngan laki tu ke mak?" soalku curiga.

                                  "Ha ah berdua je. Tapi diorg pegi jamuan tu ramai-ramai la. Dia jemput Deserie pakai kereta mahal woo. Bapak dia kaya kot. Mak tak tahu menahu lah hehehe" jawab ibuku selamba.

                                  Aku kena soal siasat siapa Arman ni. Apa dia nak and apa intentions dia kat adik aku. WAIT. Mak aihh, kerja aku belum siap!!

                                 "Okey lah mak, Irah masuk bilik dulu. Nak siapkan kerja yang berlambak ni."

                                "Hah, okeylah jangan tidur lambat sangat." pesan ibuku. 

                               Aku hanya mengangguk mengiyakan lalu bergegas masuk ke bilik ku. I took a quick shower and cepat-cepat get dressed into my pyjama. Aku plug in laptop dengan power outlet and terus buka Microsoft Words. And the hell began.

                               Akaun ni, akaun tu. Ah pening! Buka dokumen-dokumen and transfer kan dalam Buku Catatan Pertama. Lepastu masuk Lejar. Ugh the lejar! Habis masuk lejar kasi masuk dekat Imbangan Duga. And you know what? TAK SEIMBANG! Fuck! Buat balik. Hahhh, baru seimbang. Fuh feeling dia bila akaun tu seimbang, arghhh heaven!

                               Okay now proceed dengan proses menaip. Yes, all that hardwork just now is just a draft. Tulisan tangan. NOW I HAVE TO RETYPE EVERYTHING. It's tiring! Mana aku belajar akaun? Myself. Bila aku belajar akaun? Baru-baru je. Aku belajar everything from A-Z sebab nak apply kemahiran tu for work. I loveee biology but end up kerja buat akaun. Ugh!

                              Exactly 5 hours 23 minutes later, i am finally done. Syukur kepada Tuhan. Aku tengok jam, hmm not bad. Baru jam 2:30 pagi. Laju jugak eh aku buat kerja.

Paris! In LoveWhere stories live. Discover now