"So, boyfriend huh? A little explanation please?" tanya Tengku Hazwan. Mukanya masih kelihatan marah because of what happened earlier but he seems curious about Tengku Raif. Laaa, takkan jeles kot?
Dia tenung aku. Macam nak terkeluar biji mata dia tenung aku.
"I'm sorry Tengku, he is someone that i used to know in the past that i wish to forget. But it doesn't matter now. Benda dah jadi, and saya pun dah lupa dah pasal dia." jawabku perlahan. Sungguh, aku masih takut kalau dia masih marah kat aku.
"Tu je explanation dia? I nak tahu full. A-Z. Now! And if you tell me, i'll let you keep the job." balasnya. Wow, tengku. That easy huh?
I wonder why dia nak sangat tahu pasal kisah silam aku and Tengku Raif. Well, aku ni bukannya siapa-siapa pun dalam hidup dia so why dia beria sangat ni eh?
"Maybe not now, Tengku. Some other time maybe?" aku cuba alihkan perhatiannya.
"Zahirah Alyana. Tell me now! Right now!" Suaranya penuh authority. Tegas tapi tak marah. Suka tapi tak cinta. Eh?
"Ugh, fine.. I'll talk. But not here. Other place maybe?" kataku. Mataku masih cuba untuk tidak memandang Tengku Hazwan kerana takut akan muka bengisnya yang comel itu. EHH?
"Other place lagi? Kenapa kat sini dah tak cukup bagus?"
"People are watching, Tengku. Other place or no story at all" kataku sambil senyum sinis. Kali ini aku tatap matanya dalam-dalam.
Dia terkedu diam seribu bahasa. Dia seakan terancam dengan kata-kata ku. Oh God, janganlah dia marah. I really need this job.
"Fine. Let's go to Starbucks. I need my black coffee. And you, i want to know everything about that bastard." katanya tegas. Woo, kali ni dia tak main-main.
"Now? But what about the meeting?"
"Dah awak yang rosakkan semuanya. Memang tak jadi lah meeting." He rolled his eyes."I am sorry. Serious, saya takda niat nak rosakkan big meeting tu. Saya tak tido semalaman sebab buat kerja yang tengku suruh." balasku. Aku tunduk. Tanpa ku sedar, air mataku mengalir membasahi pipiku.
Dia lap air mata aku. Tangannya lembut mengusap pipiku. Sentuhan hangatnya membuat ku rasa bagai di awang-awangan. WAIT WHAT?
"Dah, jangan nangis. Hodoh lah. Ugly! Macam beruk je." Dia senyum. Manis senyumannya. Acah karamel.
"I miss this smile of yours." Kata-kata itu terlepas keluar dari mulutku.
Senyumannya mati. Oh shit, what have you done, Zahirah?"Suasana di antara kami jadi akward, sangat awkward.
''By the way, bastard? What do you mean?" soalku kepadanya. Apa maksud dia bastard?"Yela bastard. Dah awak tak payah nak sibuk. Saya suruh awak bercerita, bukan saya. Dah jom." katanya sambil berlalu pergi.
YOU ARE READING
Paris! In Love
RomanceHazwan Zaqri. Seorang lelaki yang menghabiskan hari-harinya dengan membahagiakan Zahirah Alyana dengan caranya yang tersendiri. "Awak tau kan hidup saya tak panjang? Kenapa masih nak kat saya? " - Irah " Tau, tapi saya tak kisah. Meskipun waktu yang...