Kapitola 4

276 20 1
                                    


Hrot tužky mi vystřelil z ruky

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Hrot tužky mi vystřelil z ruky. Zabručel jsem a prohrábl si vlasy. Proč, pro všechno na světě, mě Travisove otázky stále zavazí v hlavě? Pomyslel jsem si a povzdychl si, když jsem se zoufale snažil dát do pořádku, abych se mohl vrátit k mé celoroční školní práci.

Když jsem se podíval kolem sebe, nemohl jsem si pomoct, ale chyběl mi Chris. Dnes nemohl přijít. Musel jít do místní knihovny aby mohl dokončit rozpracovanou esej. Zamračil jsem se sám nad sebou, nad tím, jak moc jsem si navykl na Chrisovu přítomnost. Žil jsem sám.

Zrovna když jsem dokončil ořezávání tužky, můj mobil zavibroval. Položil jsem ořezávátko a pozastavil se nad tím, kdo mi může u všech čertů teď volat. Chris byl v knihovně a teta Clarence volá jen tehdy, aby zkontrolovala, že pracuju do školy. A to ještě k tomu o prázdninách.

„Oh," zamumlal jsem a kouknul na neznámé číslo. Zvědavost ale zvítězila.

„Alexi!"

„Travisi?" zamumlal jsem překvapeně.

„Kámo, potřebuji nutně pomoct s úkolem do mati--„

„Jak jsi přišel k mému číslu?" zeptal jsem se zmateně. Uslyšel jsem otrávené povzdychnutí na druhém konci.

„No taak, na co jsou telefonní seznamy?" zeptal se Travis  (Zlaté Stránky - haha). Moje oči se rozšířily překvapením.

„Ty víš jak hledat v seznamu -- POČKAT ty víš mé celé jméno??" zeptal jsem se ještě víc ohromeně překvapeně.

„Notaak, ............... Pokud je tvoje teta paní Smithová, pak by jsi měl mých výpočtů být Alexandr Smith."

„Wow, ty jsi schopný něco zpočítat.."

„Sklapni! Potřebuji tvoji pomoc  s úkolem do matiky, dobře? Snažil jsem se tě zeptat během dneška, ale vyhodil jsi mě," Travis prosil z druhé strany.

To, že jsem ho vyhodil, je pravda. To, že se ptal vlastně taky.

„Co je to za úkol?" zeptal jsem se a protřel si oči. Mám plno věcí na práci ale hádám, že bych mu věnovat 10 minut.

„Kruhová geometrie," zamumlal Travis z druhého konce. Zamračil jsem se. S touto malicherností marní můj čas? Kruhová geometrie?

„Snažil jsi se vůbec podívat na věty?" zeptal jsem se a plácl se přes čelo.

„Um.. jsou celkem dlouhé.."

„Pošlu ti zjednodušenou verzi. Pošli mi tvůj email, abych ti ji mohl přeposlat," řekl jsem a zavěsil, než stačil něco říct. Příštích deset minut jsem strávil nad prácemi pro přednášky, dokud jsem nedostal Travisův email. Zaslal jsem mu zjednodušenou verzi ve víře, že to pochopí a já budu moct v klidu pokračovat v mé práci. Zítra mu budu muset trošku pročistit hlavu a udělat mu v ní jasno: doučuji ho dějepis, ne matematiku.

Když jsem se modlil, aby tu nebyly už žádné další hovory od Travise, můj mobil vydal takový divný zvuk ‚ting', který nikdy předtím neudělal. Zdvihl jsem ho a uviděl nic neříkající ikonku BBM se zelenou tečkou ukazující jedničku. Pozdvihl jsem obočí. Nepamatuju si, že bych si tuhle aplikaci nainstaloval.

Sky. Pomyslel jsem si. Zapátral jsem v paměti zpátky do kavárny, kde si hrála s mým mobilem. Zamračil jsem se. Ne nad tím, že bych byl naštvaný na Sky, ale nad faktem, že školní WiFi dokáže zvládnout něco stáhnout, navzdory tomu, kolik lidí ji využívá.

Růžová.

Udělalo to ten otravný zvuk znovu. Jednička se změnila na dvojku. Protočil jsem oči a rozhodl se zjistit, co má Sky za lubem.

SKY:
19:36
Ahoj! Co děláš?

19:38
Alexi?

Četl jsem si její zprávu znovu a znovu. Nebyl jsem si jist, jakou odpověď očekává. Měl bych se cítit trapně díky faktu, že jsem se dopustil tak prázdného dopisování. (Promiňte mi, jestli nechápu dobře, za co bych se měl cítit trapně.)

ALEX:
19:42
Práce do školy.

Odepsal jsem nakonec a doufal, že neexistuje žádná šance, aby mi na tohle odpověděla. Ale skoro ihned jsem uslyšel zabzučení mobilu. Můj mozek si prošel menším šokem.

SKY:
19:43
Normální domácí úkol nebo pokročilejší nerdí úkol?

Četl jsem zprávu a nebyl si jist, jestli je to kompliment nebo urážka.

SKY:
19:45
To byl vtip.

Píše...

Beru tě jako geniuse kdyby něco.

ALEX:
19:47
No, to je hezké slyšet.

Odepsal jsem a začal skládat mou celoroční práci. Může to počkat do dalšího dne, ne?

SKY:
19:50
Hádám, že nebereš vtipy zrova lehce, co?

Píše...

Jak jde čas, učím se o tobě různé věci, že?

Pousmál jsem se nad tím. Při dopisování dokáže přemýšlet.

ALEX:
19:53
Proč se tak moc snažíš spřátelit se se mnou?

Odepsal jsem a čekal na odpověď.

SKY:
Píše...
Byla jsem obklopena stále stejnými lidmi už nějakou dobu. Malá změna vždy prospěje, ne?

Zacukaly mi koutky úst nad tou psychologickou úvahou. Sky je pravděpodobně chytřejší, než se zdá. Zavřel jsem oči a přemýšlel, kdy jsem se posledně podíval do školních složek.

ALEX:
19:55
Moudrá odpověď.

Odeslal jsem a kouknul se z okna. Začínalo se trošku stmívat.

SKY:
19:57
V sobotu bude párty u Sam. Měl bys přijít.

ALEX:
20:00
Ten drobounký šílený ďábel pořádá párty? Hmm, proč ne?

Někdo, kdo by mě zná osobně, by přemýšlel, proč jsem přijal tuhle nabídku. Nuže, kde jinde bych mohl získat více informací o mém cílu než na párty? ;)

———————————————
Nojo, moc se mi do toho překladu něchtělo, ale tady ho máte! ❤️

Kdyby byly nějaké chybičky, pište. Jinak doufám, že se díl líbil.🙏🏿

Nerd Alert [BXB] - CZ překladKde žijí příběhy. Začni objevovat