one♠️

138 13 2
                                    

"what?!" Meja dihentak kuat.

"Nymph, listen. Ayahanda nak kamu berdua masuk sekolah tu bersebab."

"No! No! No! I said no, so it's means no!" Bentak Nymph lagi.

Cadence disebelahnya hanya diam. Gadis itu lebih fokus pada telefon bimbitnya. Gadis itu kelihatan malas untuk menyertai perdebatan antara ayahanda dan Nymph.

"Sit down Nymph!" Arah ayahanda.

Dadanya turun naik menahan marah. Nymph terus duduk setelah diarah oleh ayahanda. Cadence diperhati. Gadis itu langsung tidak menghiraukannya.

"Cadence."

"What?..." Kata Cadence datar.

Matanya langsung tidak teralih daripada telefon bimbit itu. Sebelah tangannya ditongkat ke dagu dan sebelah lagi memegang telefon.

"Kamu dengar apa yang ayahanda katakan tadi?"

"Mmm...hmm..."

"Apa yang ayahanda katakan tadi."

Mata dialihkan daripada telefon dan memandang tepat ke wajah ayahanda.

"Ayahanda cakap, kami berdua tak perlu ke sekolah."

Nymph sebelah Cadence sudah ketawa terbahak-bahak mendengar jawapan Cadence. Cadence berdiri dan keluar daripada bilik perbincangan mereka bertiga.

Wajah diraup kasar. Nymph yang sedang ketawa diperhatinya tajam.

"Stop it!"

Terus berhenti Nymph ketawa apabila didapati ayahanda dihadapannya sedang marah. Wajahnya agak kemerahan menahan marah.

"No excuse, and no buts! You and Cadence need to go to school starting tomorrow!"

"What?! What the kinda piggy." Nymph merentap kasar tombol pintu dan dihempasnya daun pintu itu kasar.

Nymph mencari Cadence. Dia keluar ke taman. Seseorang sedang duduk bersandar di gazebo sambil matanya tertutup. Headphone dilekapkan pada telinga.

Nymph berjalan mendekati Cadence. Bahu gadis itu dicuit. Sebelah mata dibuka melihat gerangan yang mencuitnya.

Tangan beralih membuka headphone daripada terus menutup telinga. Mata masih tertutup.

"Macam mana?"

"Macam mana kepala hotak kau! Kita akan sekolah. No excuse no buts. Hancur harapan." Kata Nymph merungut.

Cadence membuka matanya dan ketawa mendengar jawapan Nymph. Cadence membetulkan duduknya. Nymph dihadapannya dipandang sekilas kemudian menghadap telefon ditangannya.

"Sudah-sudahlah dengan telefon kau tu. Kita ada problem ni kau masih lagi leka dengan gadjet kau?" Nymph bengang dengan Cadence.

"Sekolah tu besar dan banyak tempat untuk kita berdua ponteng."

Nymph menjongketkan keningnya.

"Ada apa-apa informasi lagi?" Soal Nymph mendapat kepastian.

"Aku rasa kita perlu tinggal kat sekolah. Lebih kepada macam tu kot. Sebab informasi ni kata 'all students need to stay at dorm'."

"Oh fuck. Peraturan ke apa tu?"

"Maybe."

Nymph bengang mendengar jawapan Cadence. Telefon bergetar di dalam poket seluar Nymph. Telefon dikeluarkan. Nymph membuka kekunci telefonnya. Aplikasi whatsApp terus dibuka. Mesej yang dihantar dibaca dengan teliti.

Don't Mess Up With DemonWhere stories live. Discover now