seven♠️

73 12 16
                                    

Cadence dan Nymph tiba dirumah dalam keadaan yang selamat. Cuma korbannya adalah kereta mahal milik Cadence. Ia cukup mencalarkan hati Cadence yang terlalu sayangkan kereta Lamborghini nya.

Cadence keluar daripada perut kereta dan bergerak menuju ke cermin hadapan keretanya. Kaca yang pecah itu disentuhnya. Penumbuk digenggam lalu cermin yang pecah itu ditumbuk sehingga cermin hadapan keretanya pecah berkecai.

Nymph yang melihat penumbuk Cadence berdarah membuat tindakan memberhentikan Cadence daripada terus mencederakan diri Cadence sendiri.

Cadence memeluk Nymph secara tiba-tiba. Gadis itu menangis dibahu Nymph teresak-esak. Tangannya yang berdarah itu tidak diendahkan.

Nymph tidak tahu hendak berbuat apa-apa selain daripada mengurut belakang rakannya. Hendak memujuk, bukannya dia pandai memujuk.

"Heyy, kau kenapa ni budak?" Soal Nymph kasihan melihat Cadence.

Cadence terus berhenti menangis apabila didapati dia sudah keterlaluan. Mata dikesat menggunakan tangannya yang berdarah tapi sempat dihalang Nymph laju.

"Tangan kau cadera tu. Jangan sakitkan tangan tu lagi." Pujuk Nymph.

Cadence memandang tangan kanannya yang cedera itu. Ada beberapa serpihan kaca melekat pada tangannya. Cadence tiba-tiba tergelak.

Nymph yang berada dihadapan Cadence terkejut dan menjadi takut melihat kelakuan Cadence.

Tangan sebelah kanan diangkat tinggi.

"Nymph cantik tak tangan aku?" Soal Cadence sambil memandang tangan kanannya yang diangkat tinggi itu.

Pandangan dialih melihat wajah Nymph. Tiada senyuman pada bibir Cadence cuma mata gadis itu kelihatan basah akibat menangis.

"Ahh, takkan sekali lagi." Keluh Nymph.

Nymph menggenggam penumbuknya.

"Sorry Cadence."

Wajah Cadence menjadi sasaran penumbuk Nymph tetapi dihalang oleh tangan Cadence. Bukan setakat itu Cadence menendang perut Nymph dengan kuat menyebabkan Nymph terdorong kebelakang dan jatuh.

"Erggh, susah ni." Bisik Nymph.

Nymph kembali berdiri membuka langkah untuk melawan kembali rakannya yang mula hilang kewarasannya.

Nymph berlari mendekati Cadence dan melompat. Cadence yang tidak sempat berbuat apa-apa itu menerima tendangan Nymph.

Hentakan kuat sahaja dapat membuatkan Cadence pengsan dan sepakan Nymph cukup membuatkan rakannya untuk pengsan.

Ianya akan melemahkan Cadence yang berada dalam separa sedar itu. Cadence akan menjadi kurang waras apabila mendapat tekanan yang serius. Tambahan pula gadis itu banyak urusan luar sejak kebelakangan ini.

Cadence yang terbaring disimen itu diperiksa. Apabila sudah memastikan Cadence sudah pengsan Nymph cuba untuk memapah rakannya itu.

Cadence dipapah masuk ke dalam rumah dan dibaringkan di sofa ruang tamu. Nymph duduk melepaskan lelahnya selepas memapah Cadence masuk.

"Huh, penat gila." Keluh Nymph.

"Penat?"

"Ha'ah, satu lagi masalah yang paling memenatkan adalah Cade naik gila tadi." Adu Nymph.

"Apa!"

"Ummi tak payah risau. Nymph dah bagi seribu penumbuk supaya dia pengsan."

Perempuan yang dipanggil Ummi itu berjalan mendekati Cadence. Dahi Cadence diperiksa. Tiada sebarang tanda menandakan Cadence demam.

Don't Mess Up With DemonWhere stories live. Discover now