eight♣️

76 14 10
                                    

" Siapa yang makan coklat aku ni!"

Awal pagi lagi suara Nymph menghiasi rumah agam itu. Ayahanda dan Ummi segera ke dapur.

"Kenapa ni Nymph, awal pagi dah menjerit macam hilang anak." Tegur ayahanda.

Nymph menjeling ayahanda.

"Ayahanda kah yang makan coklat Nymph?" Tuduh Nymph.

Ayahanda menggelengkan kepalanya.

"Ummi?!"

Ummi turut menggelengkan kepalanya.

Suspek ketiga, tidak lain tidak bukan adalah Cadence. Nymph berlari menuju ke tingkat tiga dimana tingkat itu menempatkan bilik Cadence.

Tombol pintu cuba dipulas. Terkunci. Pintu diketuk kuat supaya Cadence segera membuka pintu.

Pintu terbuka secara mengejut membuatkan Nymph terjatuh. Nymph cuba berdiri semula. Awal pagi lagi sudah melihat wajah Cadence yang tegang.

"Kenapa dengan tangan aku?" Soal Cadence terketar-ketar.

"Macam tak biasa." Balas Nymph membetulkan uniformnya.

Kalau bukan disebabkan Ummi, Nymph tidak akan memakai pakaian uniform sekolah itu.

Buruk!

"Apa aku dah buat malam tadi?" Soal Cadence lagi.

"Kau rasa?"

"Aku tak ingat apa aku buat malam tadi, cuma perkara yang aku ingat adalah aku ambil kau kat Villa. Tu je."

Nymph mengetuk kepala Cadence beberapa kali memeriksa sesuatu.

"Apa kau buat?" Soal Cadence pelik.

"Aku nak periksa otak kau masih kat tempat yang betul atau tidak." Balas Nymph selamba.

Tangan Cadence beralih menepis tangan Nymph. Sudahlah menjerit awal pagi, merapu awal pagi apa lagi dia buat awal pagi?

Cadence bergerak menuju ke lif meninggalkan Nymph.

"Oh sebelum aku lupa, sebenarnya aku yang makan coklat kau." Pintu lif terus ditutup.

Mata Nymph terbuntang mendengar kata-kata Cadence. Nymph berlari menuruni tangga.

"Budak tak guna!" Jerit Nymph dari arah tangga.

Cadence yang baru keluar daripada lif dikejar oleh Nymph dari arah tangga.

"Ayah, bonda, ibu, mak, bapa, ummi... Tolong Cade!" Jerit Cadence sambil berlari dikejar oleh Nymph.

Cadence berlari keluar daripada rumah. Nymph masih setia mengejar Cadence dari arah belakang. Cadence menukar arah lariannya apabila Nymph semakin dekat.

Cadence berhenti secara tiba-tiba dan Nymph...

Shusssss...

Terlebih lari. Cadence pula lari semula ke dalam rumah. Ayahanda yang berada didepan pintu tidak sempat menghalang Cadence tetapi sempat mencapai lengan Nymph.

Telinga Nymph dipulas. Cadence yang tercungap-cungap berlari itu tergelak melihat ayahanda mengheret Nymph sambil menarik telinga gadis itu.

"Ayahanda sakit, sakit. Ummi..." Nymph meminta simpati daripada ummi.

Tetapi Ummi tidak menghiraukannya. Ummi mementingkan uniform Nymph. Tiada sebarang kekotoran yang tercalit pada pakaian Nymph.

"Duduk diam kat tempat kau Nymph. Kalau tak nak ayahanda kau pulas lagi telinga kau." Bebel Ummi.

Don't Mess Up With DemonWhere stories live. Discover now