Petang itu Jondri, Alex dan Alan menunggu Edward di tempat selalu mereka meluangkan masa bersama. Bola basketball ditangan Jondri dilantunkan beberapa kali.
"Mana Ed ni, janji nak lepak sama." Keluh Alex.
"Sorry aku lambat sikit." Suara Edward kedengaran terketar-ketar sedikit.
Semua pandangan mereka tertacap pada susuk tubuh Edward yang berjalan dalam keadaan sedikit terbongkok-bongkok.
"Kau dah kenapa Ed?" Soal Jondri.
"Perut aku sakit kena hentam dengan seorang gadis ni."
Mereka bertiga berpandangan antara satu sama lain kemudian ketawa.
"Sejak bila kau kalah dengan perempuan ni?" Soal Alex sambil menepuk-nepuk belakang Edward.
"Bukan macam tulah. Tadi aku dah ready dah nak belasah gadis tu, tapi sekali dia pulas je tangan aku terus terlepas pegangan aku. Tak pasal-pasal perut aku jadi bahan hentam gadis tu." Edward berhenti mengambil nafas.
"Nasib baik kawan dia tu tolong halang gadis tu daripada terus-menerus tendang aku." Sambung Edward.
Mereka bertiga mendengar setiap patah perkataan yang dikeluarkan oleh Edward dengan teliti.
"Jatuh maruah kita kalau macam tu. Edward lain kali jangan bagi muka." Kata Jondri disebelahnya.
Alan hanya diam sejak mula-mula lagi mereka lepak. Bagi mereka itu adalah kebiasaan, jadi bukan benda yang pelik apabila melihat Alan diam.
"Yelah aku tahu tu."
×××
Cadence sedang menunggu Nymph keluar dari Villa jagaannya. Jam tangan ditilik. Jarum pendek terarah ke nombor sembilan manakala jarum panjang pula tepat ke arah nombor dua belas.
Stereng kereta diketuk beberapa kali bagi menghilangkan bosan. Lama juga dia sudah menanti di dalam kereta tetapi Nymph belum juga memunculkan diri.
Kali ini stereng ditumbuk kuat.
"Mana minah ni?! Tadi beria-ia sangat suruh orang cepat-cepat ambil dia!"
Apabila sudah berputus asa, Cadence mematikan enjin kereta dan duduk di kerusi yang berada di halaman Villa itu. Badan disandarkan pada kerusi sambil bermain telefon miliknya.
Sebelah tangan menongkat dagunya manakala sebelah lagi meleret skrin telefon. Apabila sudah bosan bermain telefon Cadence memasukkan semula telefon tersebut ke dalam poket seluar jeans.
Jam tangan ditilik untuk kesekian kalinya jarum panjang sudah bergerak ke angka 30. Tak terasa jam begitu cepat berlalu.
"Ni dah melebih ni. Sudahlah esok perlu ke sekolah."
Telefon dikeluarkan daripada poket dan menekan sesuatu pada skrin telefonnya. Telefon itu kemudian dilekapkan ke telinga.
' kau kat mana sial?'
' masih kat dalam villa kenapa?'
'aku balik dululah kalau macam tu, malas aku nak tunggu kau lagi. Aku tunggu kau dekat dua jam tau!'
'weyy Cade tunggu lah.'
'aku bagi masa satu minit untuk kau sampai kat sini. Kalau tak nampak lagi batang hidung kau aku blah!'
YOU ARE READING
Don't Mess Up With Demon
AkcjaNymph dan Cadence, dua orang gadis licik yang dikenali ramai di dunia gelap. Latar belakang kehidupan yang amat misteri mendorong mereka menjadi pengganas. Tetapi perwatakan gelap mereka berdua terlindung. Ramai manusia sangkakan mereka berdua adala...