Zoals jullie dus kunnen lezen, heb ik het einde bereikt van het boek 'Nieuwe stad, nieuw leven'. Zoals velen hebben verwacht, of misschien ook niet, besloot ik om het te laten eindigen met Youssef zijn dood. Waarom?
Om te tonen dat het er in het echte leven ook zo aan toegaat en dat het leven geen rooskleurig verhaal is. Je mag alles hebben wat je maar wilt, je mag zo succesvol zijn, je mag je droomvrouw/man hebben, maar Allah bepaald nog steeds alles. Je hele 'droom'leven kan helemaal niks meer betekenen als je ziek word en stilaan naar het einde toegaat.
Ik wou geen standaardcliché einde 'En ze leefden nog lang en gelukkig' Nee, want in het echte leven is dat ook niet altijd het geval.
Met dit verhaal wil ik jullie duidelijk maken dat je hard moet werken om te bereiken wat je wil. Zoals Ilham ook deed. Ze woonde samen met haar alleenstaande moeder en zusje (zonder vader, broer of familie), werkte voor haar geld en deed haar best op school om uiteindelijk de diploma te behalen waar ze zo hard voor werkte.
Uiteraard komen er dingen bij kijken zoals, liefde, jongens, etc... Laat dit je niet afleiden van wat je wil worden of doen. Want dat is vaak het geval bij jonge meisjes. Ilham wist, ondanks dat Youssef 4 jaar verdween, toch haar leven opnieuw te herpakken, haar diploma te behalen en te beginnen werken om haar moeder financieel bij te staan. En uiteindelijk heeft ze niks verloren. Ze won haar carrière, trouwde met de liefde van haar leven en samen hebben ze 2 prachtkinderen. Natuurlijk is het niet zo gemakkelijk in het leven, want wat mooi begint, kan lelijk eindigen. Ze verloor haar man, maar daar stopt het niet voor haar. De islam leert ons dat bij elke tegenslag, je verder moet gaan. Het maakt je alleen maar sterker en het brengt je alleen maar dichter bij Allah.
Zo dames, dit is dus het einde van het verhaal 'Ilham en Youssef' Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten. Ook wil ik mijn excuses aanbieden, omdat ik de laatste tijd niet meer vaak plaats. Dat komt omdat ik het erg druk heb met school en werk. Maar ik beloof jullie dat er binnenkort een nieuw verhaal komt. Love x
YOU ARE READING
Ilham & Youssef
RomanceAangezien ik mijn vorige account kwijt ben en ik heel veel vraag heb gekregen naar het vervolg van Youssef en Ilham, plaats ik hier de laatste deeltjes.