💚

12 2 0
                                    

Slytherin'in bir diğer özelliği ise dostluğa, bağlılığa önem vermesidir. Büyücüler arasındaki iletişime önem veren Slytherinler özellikle de kendi aralarında çok sıkı bir bağa da sahiptirler. Hırsa önem veren bu sınıf Seçmen Şapka'nın da belirttiği gibi kazanmak için ellerinden gelen her şeyi yaparlar. Hırsları ve büyü yetenekleri onların öne çıkan özelliklerindendir;

Gryffindor için cesurlardı
Diğerlerine göre hepsinden önemlisi;
Hep en akıllı olandı
Ravendaw için en iyisi;
Hufflepuff'a ilk seçilenler
Çok çalışmayı sevenlerdi;
Ve güç peşindeki Slytherin
Çok hırslı olanları severdi.

Büyü anlamdaki yetenekleri büyü kanı merakı ile bağlantılı olarak büyük olsa da içlerinde çok fazla karanlık büyülere ilgi duyanlar vardır. Bu konuda oluşan ünü devamında en çok Ölüm Yiyen çıkaran şekilde ilerler. Bu konuda kurnazlık ve sinsilik ile güç peşinde ilerlemeleri ön planda olmuştur. Tüm bunların yanında Slytherin belli bir şekilde liderlik özelliği ve büyük bir kendini koruma mekanizması içerir. Dumbledore göre ise Salazar öğrecilerde akıllılık, güç, kararlılık, yeri geldiğinde kural ihmali gibi özellikle bakmıştır. Daha sonra ise tüm bunların Harry Potter'da olduğunu dikkatini çekmiştir, fakat Harry Potter Seçmen Şapka'nın düşüncesini değştirmesini isteyerek Grffindor'a gitmiştir.

Grffindor ile ilgili olarak Slytherin ile aralarında farklı bir rekabet olduğu söylenebilir. Harry Potter okula gelene kadar üst üste 7 yıl boyunca Slytherin, Grffindor'u Quidditch'de yenmiştir. Daha da önemlisi her binadan büyücülerin katıldığı I. Büyücülük ve II. Büyücülük Savaşları'nda her iki tarafta da heterojen bir yapı olacak şekilde, farklı binalardan büyücüler vardır. Fakat özellikle de Zümrüdüankda Yoldaşlığı tarafında çok fazla Gryffinfor ve Ölüm Yiyenler tarafında ise çok fazla Slytherin bulunur. Üstelik özellikle de Harry Potter'ın okula başladığı yılda iki sınıf arasında Okul Kupa'sını almak üzerinde ve genel olarak öğrenciler arasında rekabet olmuştur.

Seçmen Şapka seçimlerinde de kötü niyetli, karanlık büyülere meraklı olma Slytherin özelliklerindendir. Belirtilenlere göre sadece hırs ve bu özelliklere göre, zeki ya da pek kurnaz olmadığı halde Slytherin'e alınan Vincent Crabbe ya da Gregory Goyle gibi bazı isimler vardır. Ayrıca tüm bu özelliklerin yanında safkan ayrımı yapmayan ya da Karanlık Sanatlara karşı özel olarak bir sevgi beslemeyen, kullanmayan mezunları da vardır. Örnek olarak ünlü İksir Hocası Horace Slughorn, Ted adında bir muggla ile evlenmiş olan Andromeda Tonks ya da Dumbledore için çalışan Severus Snape örnek gösterilebilir. Ayrıca diğer sınıflardan da karanlık büyücüler çıkmıştır.

Slytherin'de hırs, kurnazlık ya da sinsilik gibi negatif olabilecek özellikler barındırsa da içinde çok büyük cesaret, zeka, sadakat de içerir. Voldemort ile ilgili olarak hortkulukları yakalamaya çalışırken hayatını kaybeden Regulus Black ya da Dumbledore tarafında yer alan Severus Snape gibi Slytherin örnekleri vardır. II. Büyücülük Savaşı'nda da belli bir grubu Voldemort'un yanında yer almış, çoğunluğu ise Profesör Horace Slughorn ile okula geri dönmüştür. İlerleyen yıllarda Harry Potter'ın oğlu da Slytherin'e seçilmiştir, Hogwarts Trenine binmeden önce içindeki oraya seçilmekle ilgili endişeyi babasına söylediğinde ise Harry Potter "Albus Severus, sana Hogwarts'ın iki müdürünün adı verildi. Bunlardan birisi bir Slytherin'di ve büyük bir ihtimalle hayatımda tanıdığım en cesur adamdı," demiştir.

Slytherin 💚Where stories live. Discover now