Sertap Erener - Bu Böyle
Devler liginde işler her sene hep aynı fonksiyonel mantık ve gelenekçilikle yürüse de her sene bir parça daha kızışır. Jet sosyetenin ve Junmyeon nunanın avlanma skilleri her sene biraz daha hiddetlenir. Özel öfke ve ilgilerini çekmek için doğumum dışında ne gibi bir hadise yarattığımdan emin değilim, ama bir şekilde ilgilerini hep üzerimde tutuyorum.
Junmyeon nuna bende yarattığı hayal kırıklıkları eğrisini hiç sekteye uğratmadan hep zirvede tutan idealist bir eğitimci. Bende onu bu kadar rahatsız eden şey ne henüz bilmiyorum, bulamadım, ama üniversite hayatımı tiratlı miratlı gerçek ve taşaklı bir rolde oynamadan sahne arkasında kapadım. Benimki gibi çoktan trajik ve hiddetli başlamış bir hikaye için bile fazla trajik ve hiddetli bir son bu.
Namımız tiyatroculuğuyla yürüdüğü için bizde sahne sanatları arasında en baba eğitim tiyatro bölümüne verilir. Yazılı sınavları mülakatlar takip eder, mülakatlarda ilginç bir karakter örneği göstererek torpil işletilmez. Adayın her tür eziyetin altından alnının akıyla çıkılacağına karar verilir ve hem yeteneğinden hem sahnede duruşundan emin olunursa bölüme kabul edilir. Yazılı sınavlar, yetenek sınavları ve mülakatlara hazırlanma süreci korkunç sancılı bir süreçtir, sordukları klasik bir soru ya da yerleşmiş antika bir yöntem bulunmadığından her tehlikeye açık olman, tiyatroya gerçekten ilgili olduğunu, kendini bu konuda geliştirdiğini hissettirip genel kültürünle jüriyi ikna etmen beklenir.
Eğer tüm aşamaları can kaybetmeden ve elenmeden geçebilirsen dört senelik diriyi toprağa gömen üniversite eğitimi başlar, bir çoğu ikinci senesine ya da durumu daha acınasıysa ikinci dönemine geçiş yaparken bulmayı beklediği renkli mekandan çok ciddi yürek gerektiren ve ağır sinir yıpranmasıyla ödüllendiren bir süreç olduğunu fark ettiği için bölüm değiştirir. Junmyeon nuna ne zaman mevzu bir şekilde dönüp dolaşıp kendini buraya getirse sahne seni seçer diyor, senin sahneyi seçmen umurumda değil, ben de ona nuna zaten saklamıyorsun diyorum.
İlişkimiz arasındaki seviye ve resmiyeti kaybedeli biraz zaman geçti, benim kaderime olan tahammülsüzlüğüm onun kaderime olan gareziyle birleşince çirkin bir hal aldık, birbirini kırmaktan hiç gocunmayan ve kedi köpek dalaşıyla beslenen iki hastaya dönüştük. Eğitim hayatımı daha fazla zorlaştıramayacağının farkındalığıyla ben de dilimi hiçbir zaman esirgemedim. Mezuniyetimde gözyaşlarına boğulma sebeplerimden bir tanesi ondan kurtulduğumu düşünmemdi ama dediğim gibi, bende yarattığı hayal kırıklıkları eğrisini asla sekteye uğratmaz.
Bizim bölümde dört senelik işkencenin ardından iki senelik staj süreci başlar. Mezuniyetin devamı olan bu süreç devlet tiyatrolarında iyi maaşlı ve gerçek tiratlı ciddi bir kadro istiyorsan mahkumu olduğun bir süreçtir, mesleki kimliğini ancak iki senelik başarılı staj sürecinin sonunda elde edebilirsin. Bu iki senede seni kullanabildikleri kadar kullanır, sömürebildikleri kadar sömürür ve nefes alan tek bir hücren kalmayana dek canını çıkartırlar. Junmyeon nuna mezuniyetime kadar okulun yalnız öğretim görevlisi kadrosunda çalıştığından kendimi hep bu işkencenin bir gün biteceğine inandırarak diri tuttum.
Ama kendisi benimle taşak geçer gibi mezuniyetten hemen sonraki gün yapılan bitirme sınavlarında amfinin ortasında cinlenip sinir krizi geçirerek hastaneye kaldırıldı. Tükenmişlik sendromu dediler, sinirleri çok yıpranmış. Adı deli karıya çıktığı için üniversite kurulu onunla daha fazla aktif görevde çalışmak istemedi. Hatır gönül işleri araya girince görevden tamamen alamadılar, aktif sahalardan geri çekilerek staj ekibinin başına yönetmen olarak verildi.
Sehun yeni görevindeki ilk günü için koca bir çelenk gönderdi, Junmyeon nunanın Fransız aşığı olduğunu bildiği için Fransızca fiyakalı bir söz yazdırmak istemiş, çiçekçi telefonda anlamayınca harfleri şehir şehir kodlamış. Çelenk Kore'nin siyasi haritası olarak geldi. Bu tip umutsuz bir romantik, kanlı bir vurgun olduğundan gözlerinizin içine bakıp da seks hayatınızı hareketlendirmeniz gerektiğini söyleyeceğini düşündüğünüz kişi değildir. Sehun daha çok üniversitenin Drakula ocaklarında bir oltaya sap olamamış hyungların yalan dolan milliyetçilik hikayelerine inanır ve sinir bozucu şekilde sadıktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
aya benzer yüreğim
Fanfiction''bu ay çöreği çok çirkin'' ''kaderi bu sana benzettim'' ''aya yani'' ''gece güneşini tercih ederim''