Setelah tamat sesi perkenalan diantara Jungkook Dan Youngmi,Eunji Dan Jimin,Aera Dan taehyung, mereka bermula rapat diantara satu sama lain. Tetapi Youngmi Dan dua rakannya Masih tidak memberitahu siapa sebenar diri mereka. Jungkook Yang seakan sudah mula menyukai Yemi mahu membuatkan Yemi jatuh cinta para dirinya tetapi terselit perasaan ragu2 Akan diri Yemi Yang begitu misteri.
Setelah sesi berkenalan maka masing2 balik ke rumah. Eunji Dan Aera Masih tidur Di rumah Youngmi.
Aera: "apa macam date?"
Eunji:"Aku melting woiii!!! Srsly hensem betul crush Aku MAK oii"
Aera:" kau lak Youngmi? Apa mcm?"
Youngmi: "takde istimewa pun just perangai dia Lyn Aku mcm lain Dari Yang lain"
Eunji:"fuhh,pasti DIA suka kamu machaa"
Youngmi:"tapi aku.."
Aera: "Aku pebenda?"
Youngmi:" Aku tak suka dia. Mentang2 Aku ni tak nerd,perangai dia berubah. Dasar playboy😒"
Eunji:"kau takyah pura2 Yemi, kau still Blok for move on Kan?"
Aera:"move on APA?"
Eunji:*ketuk kepala Aera* "APA bodoh hengko, Mark lh. Mark Tuan"
Aera:"ouhhh,wait" *pandang Youngmi* "kau jgn ckp kau still takpeh lupa dia"
Youngmi:"mcm mana Aku nak lupa?! Dia first love Aku. Takkan senang je lupa. Selepas Aku jumpa dia tempoh Hari mkin buat Aku tak dpt nak buat move on."
Eunji: "kau lupakkan je dia. Dia dh pergi"
Youngmi:" kenapa korang msih tak fhm?!! Korang ckp mmg sng. Kalau buat mmg Susah. Ughh"
Dengan itu Youngmi terus berlari menuju ke biliknya Dan meninggalkan Eunji Dan Aera Yang Masih terkejut dengan situasi tadi. Lagi2 muka Youngmi Yang seakan mahu menangis.
Aera: "we fucked up"
Eunji:"mcm mana ni?"
Aera: "errr Aku tak tahuu"
-
Youngmi pov
Kenapa korang msih tak fhm dgn keadaan Aku?! Aku skit. Perit rsanya bila teringatkan dia. Mark,engkau mana?!!'
Youngmi Yang Masih dengan emosinya Yang tidak stabil terus menyelerakkan mejanya. Tiba2 Ada satu kotak terjatuh lalu isi Di dalamnya berselerak Di atas lantai. Youngmi Yang seakan sedar dgn bunyi kotak terjatuh terus matanya melihat isi Di dalamnya lalu segera mengutip kepingan gmbr Dan seutas rantai pemberian mark kepadanya. Air matanya deras mengalir Di pipinya.
"Mark, kenapa Aku tak dpt lupakkan kau. Sejujurnya Aku rindu kau. Kau pergi mana?! Selepas Aku jumpa kau tempoh Hari kau terus menghilangkan diri lagi. Kau tahu tak betapa lamanya Aku tunggu kau sampai harini. Hati Aku Masih tertutup utk kaum Adam Yang Lain. APA khabar kau mark? Aku rindu kau. Rindu belaian kau. Kenapa kau pergi. Tolonglah muncul dpn Aku Dan terangkan knp kau perlu tinggalkan Aku. Aku tak then dgn semua ni!"
Akibat kepenatan,akhirnya Youngmi pengsan menyembah lantai. Sesungguhnya Youngmi sayang Akan mark. Tangisan Youngmi terus berhenti Akibat kepenatan,penglihatan Youngmi terus gelap.
-
Aera:"Wei mcm mana ni? Bunyi barang dia jatuh buat Aku risau weii"
Eunji:"hmmm mcm mana ehh?"
Selepas beberapa minit, tangisan Youngmi tiba2 shja berhenti.
Eunji:"Aera,tangisan dia dh berhenti"
Aera:"jom Kita pergi msuk bilik dia"
Lalu Eunji Dan Aera terus meluru masuk ke dalam bilik Youngmi. Mereka terkejut apabila melihat badan Youngmi rebah Di atas lantai. Apabila Aera mengangkat wajah Youngmi, Aera kelihatan terkejut melihat muka Youngmi Yang pucat,bibir Yang Kering serta air Mata Yang Masih melekat Di pipinya. Eunji Dan Aera pantas mengangkat badan Youngmi menuju ke arah katil milik youngmi.
Eunji:"Wei mcm mana ni? Ni Salah Kita berdua"
Aera: "hmmm, APA kata Kita lap muka dia"
Aera terus meninggalkan Eunji bersama Youngmi. Eunji Yang melihat barang bersepah segera menyusunnya kembali. Perbuatan eunji terhenti apabila melihat kepingan gambar youngmi bersama kekasih pertamanya iaitu mark serta seutas rantai berhenti Hati.
Eunji:'patutla dia Masih belum move on. Rupanya mark Masih bertakhta dihati youngmi'
Dengan segeranya Eunji terus menyimpan gambar mark bersama Youngmi Di dalam kotak kecuali rantai. Eunji terus pergi ke arah Youngmi Yang Masih tidak sedarkan diri lalu menyarungkan rantai pemberian mark ke leher youngmi.
Eunji:'maafkan Aku Youngmi sbb buatkan kau mkin serabut'
Beberapa minit selepas itu,Aera datang dgn membawakan tuala serta sebesen air lalu mengelap wajah Youngmi Yang kelihatan pucat skali.
-
Keesokan harinya,Youngmi telah sedarkan diri. Dia melihat Eunji Dan Aera baring bersebelahan dgn dirinya. Youngmi berada Di tengah. Youngmi tersenyum melihat gelagat tidur kwnnya. Namun dirinya diselubungi Rasa bersalah terhadap Eunji. Secara tidak langsung,air matanya menitis. Tanpa Youngmi sedar,Eunji telah sedarkan diri Akibat merasakan pipinya basah. Apabila Eunji melihat youngmi, dia terus bangun. Youngmi seakan sedar Eunji sdg memerhatinya terus memeluk Eunji.
Youngmi:"maafkan Aku Eunji aaa, maaf SBB buat hati kau terguris dgn kata2 Aku,Aku tahu Aku bodoh. Maafkan Aku sbb buat kau mcm takde guna. Emosi Aku langsung tak stabil. Tolong maafkan Aku. Aku tahu Aku slh. I'm so sorry"
Eunji:*senyum nipis* "takde hal lh bro,Aku pun tak sengaja jugak. Aku maafkan kau"
Maka sesi peluk memeluk pun diadakan. Ecehhh ayt. Aera pulak mana? Haihh msih tidur smbil air liur meleleh. Eunji Dan Youngmi hanya ketawa melihat gelagat Aera. Lalu muncul satu idea jahat milik youngmi. Youngmi terus mengambil Telefon pintar miliknya lalu menangkap beberapa gmbr milik Aera. Eunji hanya ketawa seperti ketel apabila melihat gelagat Youngmi seperti MAK lampir😂
×××××××
To be continuedMcm biasa guys, vote tau jgn tak vote🌸 Bagi sesiapa Yang belum follow author tu boleh lh follow ehh😜 Author sngt menghargainya😘 maafkan author kalau buat korang tertunggu-tunggu chapter ni😥 btw enjoy ya. Jgn JADI silent readers😣 I lop u guys❤
YOU ARE READING
From Enemy To A Sweet Lover [ SLOW UPDATE]
FanfictionPerlu ke author bagi sinopsis? Tak nak ah author 😁 Biar rahsia. Kalau korang Rasa nak ingin tahu. Baca jelah. Kalau baca tu jangan lah jadi silent reader. Author nak korang vote jugak setiap chapter kalau dapat 🌸 Thank you