Mark menggantikan dirinya sampai ke hadapan muka pintu rumahnya. Youngmi Masih Dalam keadaan Yang lemah dengan APA Yang jadi tiba2 penglihatannya gelap Dan dia merasakan dirinya ingin rebah. Perkara terakhir Yang didengari olehnya ialah "YEMII!!!"
-
Mark Yang baru shja ingin melangkah pergi terus terbatal Akibat melihat youngmi seakan rebah. Dengan lantasnya dia menyambut Youngmi. Apabila mark melihat muka Youngmi, mark takut kerana mukanya yang pucat seperti mayat hidup. Mungkin disbbkan oleh hujan lebat yg menimpanya dirinya tadi. Mark terus mengangkat tubuh Yemi dgn menggunakan Cara bridal style. ( Imagine lh korang ye)
Mark :'kenapa Yemi senang skit? Dulu tak mcm ni pun. Siap dpt bertahan berjam2 ditimpa hujan. Ada benda berlalu ke?' getus hatinya
Mark dengan segera terus mengetuk pintu milik Yemi. Beberapa minit kemudian Puan Lee membuka pintu. Puan Lee kelihatan terkejut melihat Yemi Yang berada Di dalam seseorang dgn bajunya Yang basah,mukanya pucat. Hampir menangis Puan Lee melihat anak tunggalnya itu. Puan Lee melihat muka jejaka Yang mengendong anknya. Mkin bertahan rsa terkejut apabila lelaki itu merupakan kekasih Hati yemi. Dengan kerisauan Yang semakin membuak, Puan Lee menyuruh mark masuk ke dalam rumah lalu menyuruh mark menghantar Youngmi ke biliknya.
Mark hanya mengakur kata2 omma youngmi. Sesampai sahaja dia Di muka pintu milik Youngmi,dia terus memulas tombol pintu lalu masuk Dan terus membaringkan Yemi ke atas katil. Mark duduk di tepi katil lalu menguasai kepala Youngmi.
Mark :"kenapa dgn Yemi ni? Kenapa mudh skit?"
Puan Lee Yang sudh smpai Di muka pintu milik Youngmi menjawab pertanyaan mark. Mark kelihatan terkejut apabila melihat omma youngmi menjawab pertanyaannya.
Puan Lee :" mark, yemi sekali pengsan. Mungkin kerana dirinya terlampau stress"
Mark : ....
Puan Lee :" mark, aunty DH lama tak tengok kamu. Kamu pergi mana?"
Mark :" saya menetap Di canada. Maafkan sya aunty SBB tak jenguk sini"
Puan Lee : *senyum nipis* " Mark,kamu nak tahu tak Yang Youngmi sekali menanti kehadiran kamu. Aunty risau dgn dia. Youngmi satu2 nya ank tunggal aunty. Aunty tkut kehilangannya"
Mark :" maafkan mark aunty SBB buat ank aunty menderita. Mark belajar dkt Sana Dan mark sibuk. Mark rindu dgn Yemi. Tapi tak sngka boleh jadi cenggini"
Puan Lee :"takpe, kamu pergi lh balik mark. Nanti aunty jga"
Mark :"tapi--
Puan Lee :"takde tapi2"
Mark :" baiklah aunty. Selamat jalan. Nanti mark dtg blik".
Puan Lee mengangguk. Selesai Puan Lee mengelap bdn Youngmi. Air matanya mengalir. Siapa tak sedih kalau anak skit. Apatah lagi dgn muka Yang pucat mcm mayat hidup. Seusai membelai rambut anak kesygannya dia terus pergi meninggalkan Youngmi.
-
Mark terus balik ke rumahnya. Mark berasa bersalah terhdap Yemi. 'sepatutnya Aku muncul lebih awal. Ughhh!! Aku rsa mcm gagal. Gagal utk menjaga yemi.'
Mark mengambil tuala lalu terus menuju ke arah bilik mandi.
-
Keesokan harinya:
Youngmi terbangun kerana chya matahari memancar ke wajahnya. Youngmi lekas bgn Dari perbaringannya smbil menahan kepalanya Yang berdenyut-denyut. Youngmi melihat jam Di dinding Dan jam menunjukkan pukul 10:00 pagi
Youngmi :" Aku tak pergi ke sekolah ke? Betapa lama Aku tidur?"
Mark :"sudh satu Hari setengah awk Tido, sya rindu awak."
Youngmi Yang mendengar suara mark terus memalingkan wajahnya ke arah pintu. Kelihatan mark berdiri smbil membawakan bubur Di tgnnya. Senyumannya tidak lekang apabila melihat yeoja kesygannya telah bgn.
Youngmi :"Mark.."
Mark :" hmmm? Btw good morning princess" *senyum Manis*
Youngmi :"mmm, morning"
Mark dengan segeranya terus duduk disebelah katil Yemi.
Mark :"Yemi-ah, meh Oppa suap nak?"
Youngmi :"tak nak" *Youngmi memalingkan wajahnya ke tempat lain*
Mark :" jangan merajuk Yemi. Oppa minta maaf atas APA yg berlalu semalam. Oppa minta maaf ye syg"
Youngmi :" hmmm, iyelah"
Mark :" that's my girl"
Youngmi :"Oppa, sebelum Tu. Yemi nak Tanya boleh?"
Mark :" boleh. Apabenda?"
Youngmi :" Oppa pergi mana?"
Mark :"Oppa belajar Di canada"
Youngmi :" ohhh, patut mkin hensem. Kenapa Oppa tak muncul tempoh Hari? Kenapa perlu perhatikan gerak-geri Yemi?"
Mark :" SBB Oppa belum bersedia jumpa Yemi Dan Oppa hnya dpt tengok Yemi Dari jauh"
Youngmi :" kalau ya pun, takyah lh nak sorok2. Yemi terlalu rindukan Oppa."
Mark :" rindu ke?"
Youngmi :"mm rindu sesangat"
(Tolonglah,bersemut telefon author)
Mark :" kalau mcmtu, Yemi perlu buktikan"
Youngmi: " hmm, ok"
Serta-merta youngmi terus mengucap pipi milik mark. Mark hanya tersenyum dgn gelagat yemi.
Mark :"Kali ni giliran Oppa pulak"
Mark terus mengucap bibir mungil milik Yemi. Muka Yemi terus berubah menjadi merah bak tomato. Mark hanya ketawa suka melihat reaksi Yemi Yang comel lagilah comel. (Pffttt ayat apakah ini) Yemi terus memeluk badan mark Dan menyembam mukanya Di leher mark.
🌸 To be continued 🌸
Bagi korang Yang BCA story author ni, tolonglah bagi vote. Jangan jadi silent readers. Tolonglah author ye. Author Mohon sngt😫
YOU ARE READING
From Enemy To A Sweet Lover [ SLOW UPDATE]
FanficPerlu ke author bagi sinopsis? Tak nak ah author 😁 Biar rahsia. Kalau korang Rasa nak ingin tahu. Baca jelah. Kalau baca tu jangan lah jadi silent reader. Author nak korang vote jugak setiap chapter kalau dapat 🌸 Thank you