Hari ni,Youngmi turun ke sekolah. Tapi Youngmi tidak menumpang ayahnya. Dia menumpang Aera si alien. Aera sendiri Yang ingin menumpangkan Youngmi utk ke sekolah. Youngmi termenung lama sehingga tidak sedar kehadiran Aera. Aera Yang perasan bahawa Youngmi termenung terus mengehonkan kereta miliknya.
Aera :"woiii!!! Brader,tak nak tumpangkah?" *Suara mcm bunyi siren*
Youngmi :"ishhh, terkejut Aku tau babun!! Dhlh suara serupa babun dekat hutan"
Aera :"elehh, salahkan Aku pula. Kau Tu Yang termenung jauh. Aku dh tunggu kau."
Youngmi :" lah yeke? Maafkan sya ya cik babun"
Aera :"iye lah cepat Naik"
Youngmi terus masuk ke dalam kereta Akan tetapi dirinya cukup terkejut apabila melihat Eunji Serang tidur Di belakang di seat belakang serta dgn bunyi dengkurannya.
Youngmi :"fuhh, oi babun. Knp kau tak ckp Yang Eunji ada sekali "
Aera :"ehh Aku lupa nak bagitahu kau. Hehehehe."
Youngmi :"iyelah Tu. Dh lh. Drive lh cepat"
Aera :"ai,ai chip"
Sesampai mereka disekolah. Aera terus menjerit. Youngmi Di sebelahnya terkejut beruk mendengar suara Aera Yang menjerit secara tiba-tiba. Eunji Yang mendengar jeritan milik Aera terus terduduk dgn keadaannya yang mamai.
Youngmi :"kau DH kenapa Aera?!! Bahabi betul. Terkejut Aku"
Eunji :"weii kenapa? Aku tak tahu. Mcm Ada bunyi babun menjerit je tadi? Ada babun meh?"
Aera :"elehhh, Aku menjerit sbb nak kejutkan beruk belakang Tu. Kalau Aku tak buat mcmtu sampai bila2 tak bgn"
Youngmi :" elehhh, dh jom pergi ke kelas. Dhlh Aku tak dtg ke sekolah seminggu"
Aera :"siapa suruh. Tahu tak Aku Dan eunji seminggu sendu sbb member tak complete"
Eunji :"Aku sendu sbb takde kwn Aku sorang. Kwn Aku sorang demam teruk"
Youngmi :"dhtu, mcm mana nak buat. Demam Lepas jumpa mamat Tu Blik. Serious Aku rindu dia."
Eunji :"dhlh fikir pasal dia. Ni sekolah bukan rumah kau. Dh jom"
Youngmi :" iyelah"
Sesampai mereka di kelas,Youngmi dgn muka dinginnya terus menuju ke arah tempat duduknya.
Eunji Dan Aera pulak membuat memek muka pokerface.(Lupa nak ckp. Youngmi pakai spec, rambutnya diikat messy bun. Bajunya serba hitam biasalah Peminat tegar warna hitam katakan)
Rakan kelas Youngmi terus senyap apabila melihat muka mereka bertiga Yang kelihatan dingin. Lalu Ada segelintir kwn sekelas youngmi berbisik.
Girl 1 :"Wei, kenapa Aku tengok Youngmi lain semacam"
Girl 2 :" maksud kau?"
Girl 1 :" maksud Aku, dia tk nmpk sngt lh nerd mcm slalu. Serious dia lain walaupun dia pakai spec."
Girl 3 :"ishhh, gossip je korang ni. At least dia nmpk cntk sekarang walaupun pakai spec. Siap Ada Mata hazel. So takyah lh nak dengki."
Girl 1:" ish yelah"
Girl 2 :"dh2,Cikgu Hoshi DH dtg"
Ketua kelas:"bangun semua, selamat pagi Cikgu"
Satu kelas :"selamat pagi Cikgu"
Cikgu Hoshi :"selamat pagi, boleh duduk"
Classmate :"terima kasih Cikgu"
Youngmi hanya mengekalkan memek mukanya yang dingin. Entah lh kenapa, bnyk org mengatakan bahawa dirinya nmpk lain Hari ini.
Cikgu Hoshi melihat sekeliling kelas sehingga dia melihat keberadaan Youngmi Yang dtg pada minggu ini
Cikgu Hoshi :" Lee Youngmi,baru Cikgu nmpk muka kamu Hari ini ye. Selamat kembali" *senyum*
Youngmi :" thank you Cikgu"
PDP berjalan seperti biasa. Bunyi loceng berbunyi menandakan masa untuk murid2 berehat. Eunji Dan Aera menuju ke arah Youngmi Yang Masih mengemas barangnya.
Aera :" weii,jom lh rehat. Perut Aku dh berlagu dh ni"
Eunji :"lagu APA?"
Aera :"lagu mic drop"
Eunji :"nonsense betul hengko ni. Aa Youngmi dah siap ke kemas barangnya?"
Youngmi :"dah,jom"
Setibanya mereka Di kantin. Youngmi terus beratur menunggu giliran utk membeli. Selesai membeli, Youngmi terus menuju ke arah Eunji Yang duduk tidak seberapa jauh darinya. Tanpa Youngmi sedari, dia tidak sengaja melanggar namja Di hadapannya. Air Yang dibeli oleh Youngmi habis tumpah ke lantai. Terdapat sedikit tumpangkah air terkena baju namja tersebut. Youngmi terus menunduk Minta maaf kepadanya namja.
Apabila Youngmi mengangkat wajah utk melihat siapa gerangan lelaki tersebut terus terkejut. Rupanya Jungkook Yang dilanggarnya tadi. Jungkook Yang tadi ingin memarahi yeoja Yang melanggarnya terbantut apabila melihat yeoja tersebut ialah Youngmi.
Jungkook pov
Aku Yang berasa Geram ingin memarahi yeoja Yang menumpahkan air Di baju hoodie kesygan Aku tetapi terbantut apabila melihat gerangannya adalah Youngmi. Youngmi terus menunduk Minta maaf tanda dia tidak sengaja menumpahkan airnya Di bajuku.Hati Aku lega. Ehh wait. Kenapa ehhh, Aku tak marah dia? Pelik. Apabila Aku memandang tepat ke arah matanya. Hatiku berdegup laju. Aku baru perasan bahawa Youngmi memiliki Mata bewarna hazel seperti Yemi. Aku mula teringat kisah tempoh Hari sewaktu Aku melihat Yemi memeluk namja misteri sewaktu cuaca hujan. Aku termenung jauh sehingga tidak sedar bahawa Youngmi telah pun berlalu pergi. Jimin Yang berada disebelahnya terus memeluk bagiku menandakan Kami harus pergi. Aku Masih tertanya2 kenapa Youngmi kelihatan sama dgn Yemi. Persoalan Yang berada diminda Aku, Aku buang jauh2. Aku terlalu keliru.
❤ To be continued ❤
Hai guys, ni bab baru. So siapa2 Yang belum vote. Tolonglah vote. Kalau dpt share. Share Kan lh ye. Terima kasih SBB jadi readers author. Author appreciate sngt. Btw author harap korang enjoy aa. Bye~~
YOU ARE READING
From Enemy To A Sweet Lover [ SLOW UPDATE]
Fiksi PenggemarPerlu ke author bagi sinopsis? Tak nak ah author 😁 Biar rahsia. Kalau korang Rasa nak ingin tahu. Baca jelah. Kalau baca tu jangan lah jadi silent reader. Author nak korang vote jugak setiap chapter kalau dapat 🌸 Thank you