I'm back! Sorry kalau hambar. Abaikan typo.
+++
Rumah Duka
Taehyung tertidur di atas lantai di depan gambar Jimin. Nami mendekati Taehyung. Tangannya yang kecil mengusap rambut Taehyung. Kelopak mata Taehyung bergerak, mungkin rasa terganggu sedikit dengan sentuhan Nami.
Taehyung-"Ouh~ sayang~" *serak
Dari posisi baring Taehyung terus duduk.
Nami-"Appa.."
Taehyung-"Ye?"
Nami pegang kedua tangan Taehyung.
Nami-"Sometimes i think i hate you. Tapi seteruk mana pun appa. Sejahat mana pun appa. Appa tetap appa Nami. Itu yang...uncle Jimin selalu cakap. I'm sorry..." *tunduk
Taehyung angguk dan senyum. Badan Nami yang kecil dipeluk erat.
Taehyung-"Appa...memang teruk. Appa memang jahat..." *tolak sikit badan Nami
Taehyung-"Appa harap ada peluang kedua untuk appa. Appa akan gunakan peluang kedua tu untuk buat omma dan Nami bahagia."
Taehyung dan Nami berpeluk. Di luar bilik duka, Yoongi dengar segalanya. Yoongi tutup mulutnya dan menangis.
Yoongi POV
Apa yang aku nak cakap dekat Jennie bila dia sedar!! Ko memang bodoh Kim Taehyung!!
End Pov
+++
Balai Polis
Mulut Jungkook bagai di gam dengan gam gajah. Matanya tak berkelip. Orang di depannya membuatkan dirinya kaku dan kelu lidah.
Lisa menyelak satu per satu fail yang Jungkook sembunyikan dari pihak polis. Tanpa memandang Jungkook, Lisa berkata.
Lisa-"Kami ada bukti kukuh untuk hukum awak. Upah peguam. Kita jumpa di mahkamah."
Lisa bangun tapi namanya dipanggil membuatkan langkahnya terhenti.
Jungkook-"Lisa-yah~"
Tanpa menoleh Lisa menjawab.
Lisa-"Hmmm..."
Jungkook-"Lama...tak jumpa...awak apa khabar.."
Lisa telan air liur. Rasa sebak. Sedaya upaya Lisa tahan air matanya. Rindu? Ye, dia rindu Jungkook.
Lisa-"Disini balai polis. Bukan tempat beramah mesra. Bawa dia pergi."
Arah Lisa pada seorang anggota polis.
Jungkook-"Mianhae..."
Lisa menggenggam buku limanya. Hatinya sakit mendengar kata maaf yang keluar dari mulut Jungkook. Lisa toleh dengan matanya yang merah kerana menahan tangis.
Lisa-"Mianhae? Huh! Baru sekarang?"
Jungkook menunduk. Lisa mendekati Jungkook.
Pang!
Jungkook terkesima. Nafas Lisa turun naik.
Lisa-"Aku benci ko. Kata maaf yang keluar dari mulut ko...bagi aku itu hanya sampah."
YOU ARE READING
Mafia Boss VS Bad Girl [S2 ✅]
Action"Kenapa awak bunuh anak kita, Tae?"-Jennie *** "Sebab dendam, aku teruskan kerja ni."-Taehyung *** "Jeon Jungkook!! Pulangkan balik isteri dan anak aku!!!"- Taehyung *** "Aku akan pastikan kau rasa apa yang aku rasa. Kehilangan orang yang dicintai."...