11:

64 4 14
                                    

Ležel jsem v posteli a hlavou mi běhaly myšlenky ohledně uplynulých týdnů. 

Celé večery jsem se bavil pouze listováním ve vzpomínkách a jejich detailním rozborem. Objevil jsem každou maličkost, která něco znamenala a zapsal si ji hluboko do paměti, aby už nikdy nevyzklouzla. Tvořil jsem si obrovské pomyslné archy, jenž se s každou další nocí zvětšovaly. 

Vše vedlo k Harrymu, vždy tu byl přítomný, jen jsem si toho nikdy nevšiml. Objevoval se jako malý Tim ve školce, poté jako Dennis v páté třídě. Matka o existenci těchto dvou neměla ponětí, když jsem ji o nich řekl, pouze se ji vytvořila další vráska starostí na čele. Zžíralo mě to celé roky a nikdo o tom nevěděl. Ani já.

Zřídil jsem si deník a ve škole celé hodiny psal. Odpoledna jsem trávil u rozevřených stran zachumlaný v teplé peřině, neboť návaly horka a zimy se staly mou součástí a raději jsem se potil pod hutnou dekou, než se klepal. Harry vedle mě pokaždé jen tiše seděl a zkoumal každé slovo, jež má propiska do čistých papírů vepsala. 

Občas jsem se naštval, byl tak moc zvědavý, ale zakrátko jsem si uvědomil, že už ví všechno a nemůže zjistit nic nového. 

Jindy mi pomohl zformulovat větu, kterou bych sám nikdy nevymyslel.

Ležel vedle mě a v tichosti mě nechal se plavit svými myšlenkami. Cítil jsem jeho oči na mě a také teplo z jeho strany. Hlavou mi problesklo nutkání přisunout se blíž, ale rychle jsem ho zahnal. 

Stále jsem se bál s ním mluvit, bál jsem se na něj jen myslet. Rozechvěje se mi vždy celé tělo jen při vzpomínkách na jeho doteky, jež téměř ani necítím, jak lehké jsou. A tak se raději třesu pod pocitem mrazu a přemýšlím, jak jsem se do téhle situace dostal.

Vždy však jen dojdu k uvědomění, jakým zklamáním jsem se stal.

***

Polykal jsem další velké sousto večeře, snažíce odejít od stolu co nejdřív. Očima jsem těkal z talíře na sklenici, následně krátce z matky na sestru a posléze se můj pohled také zastavil na protější stěně. Talíř jsem zcela vyprázdnil a chystal se zvednout od stolu, když matka dožvýkala a rukou mi pokynula, abych zůstal.

"Mluvila jsem s tátou," začala a já už s těmi slovy ztratil poslední zbytek klidné nálady. Pouhým hm jsem se ptal na pokračování. "Chtěl by tě vidět."

"A tys mu všechno řekla?" vstoupil jsem konečně i slovně do rozhovoru. Věděl jsem, co odpoví.

"Jistě, je to tvůj otec," odpověděla jako by šlo o samozřejmost.

"Nedal jsem ti k tomu svolení." Vztek mi proudil v žilách, krev se mi vařila. Svaly jsem zatínal a snažil se, abych nezačal křičet.

"Co si myslíš?" pokračovala matka. Posměšně se zachichotala a dolila si víno do sklenice před sebou. "Nemusíš mi dávat nějaký svolení o tom, co já komu řeknu."

Chtěl jsem utéct. Vzít s sebou Lottie, zabalit nám věci a zmizet. Nikdy bych si nepředstavil, že se do takovéhle chvíle dostanu. Celý minulý rok byl jedna velká noční můra, ale teď jsem se procházel žhavým peklem. Ďábel mi stál za zády a všem našeptával, jaké další nástrahy si na mě mají připravit. Chtěl jsem se vším skončit.

Dýchal jsem zhluboka a nahlas. Cítil jsem se jako rozzuřený býk, div mi nešla pára od úst, a matka to věděla. V jejích očích se zaleskl strach, viděl jsem ho a mě najednou tolik mrzelo, že jsem tomu musel být svědkem. 

Zklidil jsem dech a nechal všechnu rozbouřenou krev znovu přejít do normální cirkulace. Měl bych se omluvit? Možná bych měl, ale na to mi má panovačnost sebrala sílu.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Apr 25, 2019 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Místo pro dva || larryKde žijí příběhy. Začni objevovat