Rudovlásek překvapeně vzhlédl, když se vedle něj usadila blonďatá dívka a mlčky k němu natáhla ruku. Na odvrácené tváři lehce trucovitý výraz.
Mlčky odložil uhel, než si od dívky převzal palačinku s nutelou. Toho stánku si všiml už při svém příchodu, ale nechtělo se mu zbytečně utrácet těžce vydělané peníze. Teď přemýšlel, zda poděkovat, nebo dál mlčky sedět vedle blonďaté dívky. Ona sama nevypadala, že by po nějakém rozhovoru toužila. Tvářila se, jako kdyby byl vzduch a rudovlásek se bál promluvit. Jako kdyby tím jediným slovíčkem mohl rozbít to křehké pouto, které se mezi nimi začínalo pomalu tvořit.
Nakonec přeci jen zašeptal tiché Díky, než se zakousl do ještě teplé dobroty.
Dívka jen sotva znatelně kývla a koutky úst se jí zvedly do nepatrného úsměvu. Ještě chvíli pozorovala palačinku ve svých rukou. Vláčné těsto jí přes papírový ubrousek lehce pálilo do prstů a mezi záhyby vonící pochoutky se leskl roztékající se oříškový krém. Už se ani nesnažila pochopit své chování. Nehledě na to, že ještě na začátku prázdnin by ji ani nenapadalo kupovat si něco k snědku u potulného prodavače z nějakého podřadného stánku na kolečkách.
Opatrně, jako kdyby té palačince měla každou chvíli narůst ostrá kusadla a měla se na nebohou dívku vrhnout, si ukousla a slastně přimhouřila oči. V těch několika málo výjimečných chvílích, jako byla kupříkladu tato, se už několikrát přesvědčila že věci, dělané z lásky, jsou lepší než to, co stojí přemrštěnou částku peněz pouze kvůli slavnému jménu.
Způsobně si utřela koutek úst do ubrousku a pohledem přejela okolí, zatím co tišila hlad tou překvapivě lahodnou pochoutkou. Její kwami, která se jí schovávala zachumlaná ve vlasech, tiše pochrupovala a mladík, sedící vedle ní na dřevěné lavičce se už opět věnoval svému obrazu. Mezi nimi na lavičce stály dva malé kelímky s ledovou tříští, které jim pomáhaly lépe se vyrovnat s panujícím horkem.
Natáhla ruku a usrkla si ledového nápoje, než se zvědavě zadívala na obraz, který mladík tvořil. Slunce už zapadlo za obzor a první lampy se pomalu začínaly probouzet k životu, ale ona si i v tom panujícím šeru povšimla černobílé postavy, která byla na papíře zvěčněná.
Pozvedla obočí a naklonila se blíž, aniž by si svůj čin plně uvědomila. Prohlížela si podobiznu nové, pařížské hrdinky a kdyby nevěděla, že se jedná o ni, nejspíš by se ani nepoznala. To bylo poprvé, kdy měla možnost vidět se cizíma očima a bylo to něco nepopsatelného.
Mladík si všiml, že dívka upřeně zírá na jím právě pokreslenou čtvrtku a instinktivně se obrázek pokusil nejprve zakrýt, než sebou cukl a zdráhavě ruku opět spustil dolů. Dovolil si zariskovat a omluvně na dívku pohlédl. Čekal, že se každou vteřinou zvedne a uteče, ale ona se na něj jen s úsměvem podívala, než svůj pohled opět upřela na bílou čtvrtku.
A mladík měl najednou pocit, že mu srdce proskočí hrudníkem.
Překvapeně zamrkal, když si uvědomil, že se jej dívka na něco ptala, ale vůbec si nedovedl vybavit na co.
Blondýnka opět stočila svůj modrý pohled na zmateného, lehce polekaného spolužáka a v duchu se nad jeho zjevnou panikou musela sama sebe ptát, jak se v minulosti musela chovat, když pouhé přeslechnutí jedné její otázky vyvolává v ostatních téměř hysterický záchvat paniky.
Jen si povzdechla a zády se opřela o opěradlo za sebou. Ruce složila způsobně do klína a zahleděla se na tmavnoucí oblohu.
Přemýšlela.
***
Seděl na své posteli, zachumlaný v peřině a upřeně zíral na desku svého pracovního stolu, kde ležel úhledně zabalený balíček. Nemohl uvěřit tomu, že s ní mluvil!Tedy, prohodili spolu sotva dvě věty, ale i tak to pro něj bylo něco neskutečného. Dvě věty, během kterých na něj ani jednou nezvýšila hlas, nenaštvala se na něj a dokonce mu věnovala i úsměv! Pravý úsměv. Takový, o kterém pochyboval, že by si na její tvář kdy našel cestu.
Zavrtěl hlavou s pustil nohy z postele. Bylo mu jedno, že už venku panuje hluboká tma a všichni už dávno spí. Rozsvítil lampičku a z šuplíku vyndal čistý list papíru. Nemohl usnout, a tak se rozhodl nakreslit obraz, který se zabydlel v jeho mysli a nehodlal ji opustit.
ČTEŠ
This Is Not Love
FanfictionByla bohatá, rozmazlená a pyšná. Byla zvyklá využívat vlivu otcova postavení a peněz. Jenže to, co chtěla nejvíc, nedostala. A nebo....?