Part 7

12K 392 38
                                    

1 minggu kemudian

Akhirnya, aku dibenarkan balik oleh abg farhan. Korang boleh bayangkan tak? Tinggal kat hospital yg bosan dan makanan yg takda rasa langsung?

Aku menunggu abg farhan di lobby hospital tapi dah 10 minit aku tunggu still takda timbul btg hidung dia tu . Aku melihat sebuah kereta audi rs7 menghampiri ku . Adam keluar dari kereta dan mendekati ku .

"Hana jom saya hantar balik. Abg farhan ada urusan tetiba . Dia terpaksa mengganti kawan dia untuk operation ."Kata adam dan aku tanpa ragu pun ikut dgn nya . Tiba tiba aku rasa tak sedap hati tapi aku tepis perasaan tu .

Setelah tiba di rumah aku pun mengakat beg ku tapi bekas perut ku yg ditusuk tetiba sakit . Adam pun dengan rela hati mengangkat beg ku masuk ke rumah. Aku membiarkan pintu berbuka untuk mengelakkan perkara buruk seperti di tangkap khalwat.

"Kalau macamtu saya balik dulu hana. Assalammualaikum." Kata adam , "terima kasih adam . Sorry saya menyusahkan awak. "Balasku. "Takpa and you welcome."Tuturnya.

Baru saja adam keluar dri rumah , aku mendengar bunyi org di luar rumah . Aku pun keluar dan melihat org org berkumpul di depan rumah ku .

"Assalammualaikum raihanah !" Kata imam yg tinggal berdekatan dengan rumah ku . "Walaikumsalam , ada apa ni imam ?" Kata ku sambil memegang perut yg masih sakit . "Apa yg kamu buat di dalam dengan seorang lelaki yg bukan muhrim ?" Katanya lagi . Baru aku nak angkat bicara tapi dicelah oleh jiran jiran ku . "Buat apa lagi imam ?! Kalau dah berduaan dalam satu rumah pasti ada org ketiga . Lagi lagi bukan muhrim ." Kata salah seorang dri mereka. "Kami tak buat apa apa pun . Adam cuma menolong saya untuk membawa barang barang saya kerana sya baru balik dri hospital." Bantah ku dan adam pun menganggukkn kepalanya .
"Kamu ada bukti yg kamu tak buat perkara tu? Jika kamu menunjukkan barang barang yang encik adam ni bawa masuk tak menjamin yg kamu berdua tak buat perkara tu ."Kata salah seorang jiranku. "Betul tu hanah . Pak cik minta maaf ,korang mesti ikut saya pergi pejabat ugama dengan kes telah di tangkap basah . "Kata imam . 'Ya Allah !' Jerit ku dlm hati .

Just 346 words. Sorry for the late update cause this december i was busy for my f1 in school and my aunt wedding . I hope you guys enjoy the story although it the shortest part i ever created .

From me kookie3003 .
Ps: merry christmas for those who celebrate it . It on 25 dec but i just want to greet u all early .

Psycho Where stories live. Discover now