Hanah pov
Bunyi alarm mengejutkanku, waktu subuh dh masuk . Baru je aku nak bangun aku merasa ada tangan melingkar kat atas perutku. Aku memusingkn badanku menghadap adam .
'Ya allah indahnya ciptaanmu ini.' Kataku dlm hati . Aku menatap wajahnya lama sehingga dia membuka mata dan membuat ku terkejut . "Abg tahu abg hensem tapi tak yah buat muka macam nak telan abg . Abg tergoda tau." Katanya manja . "Sorry awak . Dh jom solat subuh." Kataku sambil ketawa dan bangun dari katil.
Aku mengambil wudhu di dalam bilik mandi . Selepas aku keluar giliran adam pulak masuk bilik mandi . Aku mengatur sejadah dan memakai telkung. Selepas tu kitaorang solat subuh sama sama.
Skip
Aku turun kebawah untuk menyiapkn sarapan untuk kami sekeluarga. Aku hanya memasak nasi goreng dan menyediakn sedikit roti bakar.
"Assalammualaikum . Morning syg, syg masak apani ? Sampai kebilik bau dia." Kata adam sambil memeluk pinggang ku . "Ish awak ni, terkejut saya. Awak janganlah peluk nanti mak dengan abah nampak. Malu saya nanti." Kataku tapi adam degil x nak lepas." Boleh je tapi give me a morning kiss first and jangan panggil awak lagi tapi panggil abg." Katanya dan aku hanya menurut . Aku mencium pipinya , "abg ni mengada betul . Puas? Sya dh kiss so sekarang lepas." Tuturku dan hanya di balas dengan ketawa dripada adam. "Abang tengok pasangan baru kawin ni . Kemain lagi eh , kat dapur pun nak sweet sweet. Jeles kite dibuatnya" aku mendengar suara seseorang menegur kami dan semestinya mak aku . "Syg jgn lah jeles eh, sedar umur kite ni. "Jawab abah , aduhai mak mak umur dh lanjut tapi still nak sweet sweet . Aku hanya mampu tertawa manakala adam hanya tersenyum dan berbual dengan mak dan abah di meja makan.
Aku menghidangkan nasi goreng dan roti yg dah dilapisi dengan jem strawberry. Kami pun makan ,tak lupa abg farhan dan abg firash sekeluarga pon join.Selesai makan aku dan adam mencuci pinggan pinggan di dapur . Nampak sweet kan tapi dia ni beria ria sangat nak tolong bukan aku yg mintak tau . Mengenai tunang adam , dia putus tunang pastu dia dengan boyfie dia akan tunang minggu depan . Kitaorang kena jemput tau vvip lagi . Ok gurau je.
"Sayang ?! Dengar tak apa yg abg cakap ni?" Kata adam , aku baru sedar dan terus menoleh kearah adam. (Readers ni punya pasal . Jk jk)
"Ye abg cakap apa tadi? Saya daydreaming tadi." Tuturku dengan sengihan . "Lain kali jgn daydreaming tau . Suami depan ni hensem lagi sado dari daydreaming tu . Abg just nak kata lepas ni pergi siap kita keluar ." Jawabnya dengan panjang lebar dan aku hanya mengangguk .Setelah bersiap aku menilik pantulan ku di cermin . Aku hanya mengenakam baju kemeja putih plain dan seluar jean hitam dengan tudung bawal berwarna baby pink. Aku keluar dan melihat adam sedang duduk di ruang tamu . Dia mengenakan baju putih lengan panjang dan seluar jean hitam jugak . Hmm macam berjanji pulak btw dia siap awal dri aku sebb tu dia tunggu kat ruang tamu.
"Abg , sya dah siap ." Tegur ku dan aku terus memakai kasut converse warna baby pink . Adam hanya mengangguk dan memakai kasut adidas putih. Kami pon masuk ke dlm kereta.
Dlm kereta
"Abg kita nak pergi mana ni?" Tanyaku bingung dan adam hanya diam. Panas hati doh tengok dia tak melayan soalan ku tadi . Aku memasang muka cemberut , untuk menghilangkan panas hati aku pon tengok video BTS tapi guna earphone sebelah kanan je."Hensem doh jungkook ni . Wow sixpack." Kata ku untuk memanaskn hati adam dan.....gagal guys . "Hmm untunglah siapa jadi wife jungkook ni . Pandai sukan pastu ada sixpack pastu pandai nyanyi ngn dance . Full package tapi tak islam , klau aku kawin dengan dia mesti complete package ni. "Tuturku jujur dan aku x de niat langsung buat adam jeles tapi ...
"Hah baguslah tu . Dahlah tengok sixpack bukan muhrim pastu puji depan abg dan ada niat kawin dengan dia. Pandai eh sekarang ." Tuturnya dengan nada sinis dan tak lupa senyuman psycho dia . "Jeles ke tu?" Usikku tapi dengan nada takut, siapa tak takut kalau dulu sebelum kawin pon dh lebih psycho apalagi lepas kawin kn? "Jeles lah . Awak fikir saya x jeles ke dengar org tu puji lelaki lain depan kita ni." Katanya dan aku hanya ketawa dan mengatakan aku hanya bergurau tapi itu memang hakikatnya. "Still lama ke?" Tanya ku kepada adam , "Lama lagi syg pi tdo dulu nanti abg kejutkan ok " jawabnya lembut dan aku hanya mengangguk dan semuanya gelap.
Adam pov
Aku membawa hanah pegi tempat yg aku suka . Tempat ni agak jauh sedikit tapi x pe aku nak bawa dia jugak.
Hanah turun dan aku tengok baju aku dengan dia warna yg sama . Kami pun masuk ke dlm kereta dan memulakn perjalanan.
"Abg kita nak pergi mana ni?" Tanya hanah bingung dan aku hanya diam sja nak tengok macam mna dia lyan aku . Fikir nak manja tapi dia jeleskn aku dengan memuji jungkook bts tu . Sakit hati aku.
"Hah baguslah tu . Dahlah tengok sixpack bukan muhrim pastu puji depan abg dan ada niat kawin dengan dia. Pandai eh sekarang ." Sindirku dengan nada sinis dan tak lupa senyuman psycho aku . "Jeles ke tu?" Usiknya tapi dengan nada taku
"Jeles lah . Awak fikir saya x jeles ke dengar org tu puji lelaki lain depan kita ni." Kata ku lagi dan dia hanya ketawa dan berkata bahwa dia bergurau. "Still lama ke?" Tanya hanah kepada ku , "Lama lagi syg, pi tdo dulu nanti abg kejutkan ok " jawabku lembut dan dia pon terlelap.880 atau lebih patah perkataan . Author harap korang enjoy baca ni . Please vote and comment. Kalau ada silap ayat ,typo or lain lain sila maafkn .
Sorry sebb lama tak update . Author busy sangat bulan 1 ni . Harap korang faham .
Salam hangat dari author ,
Kookie3003
YOU ARE READING
Psycho
Romance'Kau milik aku. Bukan orang lain !'~ Adam Shafiq 'Awak takda hak keatas saya.'~ Raihanah Raniah 'I will make you mine forever then' ~ Adam Shafiq