Setelah aku membuka mata, hal pertama yang ku lihat ialah Xavier dan air bergenang di mataku. Aku tak sangka akan jumpa dia lagi kat sini.
"Abang xav?" Kataku dan dia hanya mengangguk selepas itu senyum. "Abang pergi mana? Hanah cari abang merata tempat tau." Aku marah tapi suara aku lembutkan. "Abang kena buang keluarga sebab suami hanah." Balasnya lembut. "Abang, hantar hanah balik ya. Please abang." Rayuku tapi dia keluar dari ruangan ini. Sebelum tu dia ada menuturkan sesuatu. "Abang takkan lepaskan hanah untuk si psiko tu."
Air mata terus gugur daripada mataku. Abang xav ialah abang angkatku. Padahal kami sepupu dan aku tak begitu rapat dengan adiknya iaitu Zara. Tiba tiba jantungku berdegup pantas, jangan jangan Zara yang bersama Adam ialah adik abang xav. Ini bahaya , jika benar dia adik abang xav tapi jika bukan, aku akan mundur.
Jun 2019
Selama 3 bulan aku dirumah abang xav dan aku mendengar bahwa adam akan berkahwin dengan zara. Hati aku retak, bukannya mencari aku tapi dia malah berkahwin baru. Sedangkan aku hanya menunggu hari untuk bersalin.
"Apalah kau ni hanah, kau dah benarkan dia kahwin pun kan." Aku menenangkan hatiku. Tiba-tiba bahuku ditepuk, abang zav tersenyum sambil melihatku. "Ehh abang, duduklah." Pelawaku dan dia duduk di sofa single sebelahku. "Hanah ok ke? Abang tahu yang adam nak kahwin lagi tapi takpe abang akan jaga hanah dengan baby." Katanya dan aku mencoba menahan tangis tapi tak dapat.
Hiks hiks
"Hanah tak ok tapi hanah rela kalau adam bahagia dengan zara. Hanah kesiankan zara yang tengah mengandungkan anak adam." Balasku. Ya zara mengandungkan anak adam. Ujian DNA pun menunjukkan yang anak dalam kandungan zara yang baru mencecah 3 bulan tu adalah anak adam.
Xavier pov
Aku kesian melihat hanah dan adam harus begini. Antara adam dan aku dah takda salah faham. Dia terangkan perkara sebenar dengan bukti yang kukuh seminggu yang lalu.
Pada hari itu juga aku tahu yang dia terpaksa kahwin dengan adik aku zara. Hatiku rasa terbakar kerana dialah penyebab aku dan adam bermusuh serta hubungan hanah dan adam hancur. Aku dan adam tahu muslihat zara, aku tak sangka dia psiko macam adam tapi dia out of control.
Zara dan Aaron.
Zara balas dendam dekat adam kerana Aaron. Adam membunuh Aaron untuk menyelamatkan aku secara diam diam. Padahal aku dah bunuh adik dia iaitu Sarah. Benar kata orang orang yang penyesalan itu datang kemudian. Zara yang membenci aku pun bercinta dengan Aaron iaitu musuhku. Mereka bercadang menjatuhkan aku.
Tiba-tiba aku mendengar jeritan hanah. Aku terus masuk ke biliknya dan melihat air ketubannya telah pecah.
"Allah, hanah!" Kataku panik dan terus mengangkatnya masuk ke dalam kereta. "Abang cepat, sakit sangat ni. Hanah nak terberanak." Selepas hanah kata macamtu,kami dah sampai hospital. Aku mengangkatnya lagi dan memanggil nurse.
"NURSE?! TOLONG ISTERI SAYA NAK BERSALIN!" Teriakku dan terus mereka membawa katil untuk membawa hanah ke bilik bersalin.
"Abang boleh panggil adam?" Tanya hanah dan aku mengangguk sebelum hanah dibawa masuk. Aku terus menelfon adam tapi tak dapat."Adam angkatlah." Geramnya hatiaku, apabila adam tidak dapat ditelfon aku pun menelfon mika. "Assalammualaikum mika, boleh kau datang hospital xxx. Sekarang dan please bawa hanah. Dia nak bersalin." Arahku.
30 minit kemudian,
Aku melihat mika dan adam berlari kearahku. Terlihat wajah risau adam, aku terus menepuk bahunya dan memeluknya untuk memberi kekuatan.
"Hanah still bertarung nyawa untuk anak kau. Aku rasa kau boleh tolong dia kat dalam." Kataku dan dia hanya menurut seperti patung.
Adam Pov
Aku masuk bilik bersalin, pilu hati aku mendengar suara hanah meneran. Ya allah kau beri kekuatan untuk isteri hamba melahirkan anak hamba.
"Sayang,abang ada kat sini demi anak kita dan sayang." Aku menenangkan dia tapi dia menangis. 'Maafkan abang hanah.' Monologku dalam hati.
Uwek uwek
"Alhamdulilah, anak lelaki." Nurse menyerahkan anakku. "Sayang terima kasih." Kataku lega kerana kesakitan hanah akan hilang tapi ada seorang lagi. "Hanah teran lagi, ada bayi lagi satu kat dalam. Kepala dia dah nampak. Push lagi." Arah doktor.
Uwek uwek
"Selamat anak puan dan tuan, kembar seiras." Ucap doktor kepada aku dan hanah.
"Ya Allah terima kasih" ucapku syukur dan anak pertama yang dalam gendonganku aku serahkan kepada nurse untuk dibersihkan. Selepas itu aku terus menuju ke arah hanah.
"Terima kasih,sayang." Aku mencium dahinya dan samar samar aku mendengar balasan terima kasihku serta permintaan maaf. "Abang maafkan sayang." Balasku hairan sambil merenung muka pucatnya.
"A..ad..dam,ja..ga..ana.k ki..ta" Ucapnya semput. "Abang tak suka sayang cakap macamtu. Kita jaga anak kita sama sama ya?" Balasku dan mencium tangannya. "Wa..ktu..sa..aya..nak..de..kat" aku terus memanggil doktor apabila hanah menutup matanya dan tangannya terlepas daripada tanganku.
"Doktor,isteri saya!!" Aku panik,aku takut kehilangan dia dan aku diarahkan untuk keluar. Sebaik saja keluar aku ditanya bermacam macam soalan. "Hanah, dia tutup mata lepastu tangan dia terlepas dari tangan aku." Kataku dan mereka memandangku hairan.
Tiba tiba doktor tadi keluar daripada ruangan bersalin. "Macam mana dengan isteri saya?" Tanyaku dan aku melihatnya tunduk. Tak tak mungkin.
"Maaf isteri tuan tak dapat diselamatkan." Jawabnya, aku terus duduk dan menekup mukaku. Menyesal dengan apa yang aku buat dekat hanah. Aku tinggalkan dia semasa dia mengandungkan anakku.
Tamat
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.856 words
Assalammualaikum semua, korang apa khabar? Alhamdulilah cerita ni dah habis. Harap korang puas dengan ending ni.
Salam hangat daripada author
Kookie3003
YOU ARE READING
Psycho
Romance'Kau milik aku. Bukan orang lain !'~ Adam Shafiq 'Awak takda hak keatas saya.'~ Raihanah Raniah 'I will make you mine forever then' ~ Adam Shafiq