part 10

10.4K 346 33
                                    

Terasa seperti badan ku diangkat membuat ku terus membuka mata . Aku melihat muka adam yg kini mengangkat badan ku menuju katil .

"Kita kat mana ni?" Tanyaku mamai. "Syg pi tdur . Esok kita jalan jalan ok." Jawabnya dan aku pun melelapkan mata .

Keesokkan harinya
Cahaya matahari mengganggu lenaku . Aku membuka mata dan terpacul wajah adam yg sempurna . Aku menilik wajahnya bermulai dri mata hingga ke bibir .

"Abang bangun , dah pagi ni." Kejutku . Jgn salah faham eh , kitaorang sambung tdur lepas solat subuh tadi . " hmmmm. 5 minit sayang." Rengeknya, "yelah , saya mandi dulu tau ." Ujarku dan terus menuju bilik mandi .

Lepas mandi aku baru sedar yg kitaorang kat hotel . Aku terfikir jugak dia angkat aku dari bawah sampai ke bilik ni , hish malunya .

"Abang bangun lah. Semalam kata nak bawa syg pi jalan jalan. "Rengekku sambil menggoyangkan badan adam. Adam membuka matanya dan terus pergi mandi , aku? Apalagi pakai baju lah nak bersiap . 😄

Skip

Sekarang kitaorang kat restoran hotel ni . Boleh tahan sedap jugak makanan dia . Aku kalau makan memang tak ingat dunia sampai adam kat depan aku pun tak ku hiraukan .

"Sayang , syoknya makan sampai suami depan mata pun x dihiraukan." Rajuk adam , aku hanya membuat peace dengan mulut yang penuh dengan makanan . "X senonoh betul sayang ni." Katanya lagi sambil melap tepi bibirku ,mungkin ada kesan makanan kot .

Selepas makan kitaorang pun pergi tempat tempat wisata yg berdekatan je . Aku sempat jugak selfie dengan adam dan dipost ke instagram aku . Lepastu kitaorang solat zuhur di masjid berdekatan dan kami pun balik semula ke bilik hotel .

(Korang sebenarnya author tak tahu nak terangkan tempat tempat dia sebab author orang brunei and nanti nak bagi tempat kat malaysia takut tersilap terang . Sila fahami keadaan author ye .😗😁)

Sesampainya dihotel

"Sayang , abang nak sayang boleh tak? Abang tak dapat tahan dah . Sayang lah ni daritadi goda goda saya nak pi tempat itu lah inilah . Jadi jgn salahkan saya ye ." Katanya apabila kami masuk ke bilik dan aku hanya meneguk kasar air liurku . Menyesal doh goda dia tadi . Belum sempat aku membalas katanya dia sudah mengangkat badanku dan diletakkan di atas katil hotel .
(Hehehe lepastu korang tahu lah apa yang jadi ye .)

Skip
Selepas kejadian yg memenatkan tu kitaorang pun bersetuju nak bermalam kat hotel . Aku sebenarnya nak honeymoon but aku kesian kat adam takut dia busy . Selain tu perasaan cinta untuk adam belum tumbuh lagi . Ya memang benar aku melayan dan memanggilnya dengan baik tetapi tu kerana rasa hormat ku sebagai seorang isteri terhadap suaminya. Aku hanya melakukan tanggungjawab seorang isteri termasuk yg 'itu' .

Back to reality
Kitaorang sekarang kat restoran untuk makan malam. Semuanya berjalan lancar sehingga adam menanyakan satu soalan kepadaku .

"Hanah cintakan adam?" Tanyanya dan soalan itu terus membuat seluruh tubuh ku mengeras. Aku takut kerana adam seorang psycho. Semua yang aku lakukan disebabkan rasa hormat dan tentunya untuk tidak membangunkan sisi psycho adam. Buntu? Yes aku buntu sekarang sebv tak tau nak jawab apa kat dia. "Kenapa tanya?" Soal ku , "Sebab adam rasa hanah tak cintakan adam." Jawabnya . "Kenapa pulak? Lagipun hanah isteri adam so hanah cintakan adamlah." Kataku dan ya aku memilih untuk menipu adam . 'Ya Allah maafkan hamba kerana menipu suami hamba . 'Doa ku didlm hati, adam hanya mengangguk dan melanjutkan aktiviti tadi iaitu makan.

Sepulangnya dari restoran ,adam terus membuat kerja di sofa bilik hotel kitaorang . Aku merasa bersalah kerana disebabkan adam membawaku kesini , dia sekarang mempunyai kerja yang bertumpuk dan bukan itu saja malah aku juga menipunya . Rasa bersalah kian menebal dan untuk menghilangkan rasa itu aku pun membantu untuk memijat bahu adam kerana aku tahu dia lelah . Lelah membuat kerja dan melayan perangaiku .

"Syg pi tdur . Abang nak buat kerja ni sekejap." Arah adam apabila melihatku menguap beberapa kali . "Tapi hanah nk teman abg." Bantah ku tapi setelah melihat death glare yg diberikan oleh adam terus aku pasrah dan menuju ke katil untuk tidur .

Keesokan harinya

Hari ni kitaorang pi balik rumah adam sendiri. Apabila sampai saja ke rumah adam aku terkedu . Lawa and besar rumah dia but malangnya kitaorang tinggal berdua tapi takpa lah . (Masa kahwin haritu kat rumah mak bapak adam tau . Lepastu rumah hanah dihuni oleh abg dia )

"Awak nak makan apa? "Tanya ku selepas menyusun barang barang kami dan memandangkan sekarang dah tengahari . "Kita makan kat luar je sebb lauk pauk pun belum beli." Balasnya dan again kita orang pergi jalan lagi .

Skip

Selepas makan , aku dan adam pun pi market nak beli barang . Bila aku dengan adam sibuk pilih pilih barang dapur , kami ditegur oleh suara lelaki .

"Assalammualaikum hanah. Ingat saya tak?" Tanya orang empuanya suara. Aku berpaling untuk melihat gerangan itu dan aku terkesima . "Walaikumsalam , eh mesti lah ingat . Kashaf, betul kn?" Kataku dan aku hanya melihatnya tersenyum . "Awak buat apa kat sini?" Tanyanya lagi , "saya tengah cuci baju . Mestilah saya nak beli barang aduh awak ni . Btw ni suami saya , adam ." Jawab ku dan seketika aku melihat riak wajah adam . Mukanya marah dan aku tahu dia sekrang menahan amarahnya dri meletus . "Ouh kalau macamtu saya pergi dulu lah. Ni kad saya , call me anytime ok." Ujarnya dan berlalu pergi . Kami pun membayar barang barang dan balik ke rumah. Sepanjang perjalanan adam hanya diam dan wajah nya keruh dan dingin membuat ku takut .

'Dia jealous ke??' Tanyaku didlm hati.

873 words . Sorry korang ni je yg author mampu buat . Idea semua lari entah kemana . Author sedar yg cerita ni makin membosan kn . 😢😭
Btw author banyak skip jadi author nak mintak maaf tau . 😥

Kepada yang menunggu part 10 ni author nak berterima kasih . Author juga nak berterima kasih kepada semua yg membaca cerita ni dan vote . Terima kasih sangat dan untuk part seterusnya author tak tahu bila nak publish so harap korang sabar untuk tunggu ye .

Salam hangat dari author,
Kookie3003❤

Psycho Where stories live. Discover now