part 19

5.6K 225 15
                                    

London,United Kingdom

Kring kring

Terlihat seorang jejaka sedang membaca buku di ruang kamarnya. Tiba tiba telfonnya berbunyi dengan muka hairan dia mengangkat call dari seseorang yang bergelar ayah .

"Assalammualaikum, yes dad . Why are you calling me?" Berkerut muka hensemnya mendengar jawapan sang ayah. "Balik sana ? But why?" Tanyanya lagi tidak berpuas hati dengan suruhan sang ayah yang memintanya balik ke tanah airnya kerana dia sibuk sangat sekarang mengurus cawangan company ayahnya. Apabila mendengar jawapan sang ayah raut wajah jejaka itu menjadi terkejut . "Ok Mika balik beberapa jam lagi ." Terus dia menutup call dan mengemas baju dan membeli tiket dimasa yang berdekatan.

Setelah itu dia mendapat tiket yang akan berlepas pukul 18.40 pm dan mendarat sekitar pukul 8.20 am . Penerbangan yang mengambil masa 13 jam 40 minit . Mika atau tepatnya mikhail melirik jam yang menunjukkan pukul 18.35 dan sebentar lagi pesawat akan berlepas .
Sepanjang penerbangannya hanya diteman rasa gelisah dan kesal kerana hal penting baru diketahui olehnya selepas seminggu ia berlaku.

Sesampainya disana, terlihat orang tuanya menyambut kedatangan anaknya. Mikhail memeluk dan menyalam kedua orang tuanya.

"Dah lama mikhail tak balik sini. Mummy rindu mikhail ni." Kata ibunya, "Sorry mummy mika busy sedikit dengan company daddy kat sana . Macam mana dengan ..." Belum sempat kata katanya habis percakapannya dipotong oleh daddynya. "Nanti kita bincang kat rumah . Jom tak elok kita bincang ditempat terbuka mcm ni." Balas daddy mikhail.

Sampai saja dirumah

"Abang?! Abang pergi mana seminggu ni? Sayang dengan baby rindu abang." Baru menapak kedalam rumah lantas badannya dipeluk oleh seorang perempuan mengandung nasib pakai tudung. "Erh saya.."Baru ingin bersuara daddynya sudah mencelah . "Tak elok buat isteri macam tu . Layan dia , dia rindu kamu ." Celah daddynya . Mikhail membuat muka bengang dan hairan.
'Sejak bila aku kahwin ni?' Tanyanya dlm hati.

Assalammualaikum , apa khabar semua? Sihat ke? Kalau sihat alhamdulilah.

Hai korang ,author tahu part ni paling pendek iaitu 290 patah perkataan. Sebenarnya jujur author memang saja buat pendek plus tergantung supaya korang aka readers lebih tertarik dengan tertanya tanya apa sambungan part ni . Jadi jika ada typo atau salah sila maafkan ye.

Tangan author gatal sangat nak update padahal sabtu minggu depan dah mula exam tapi disebabkan takut korang tertunggu tunggu update selanjutnya jadi author buat part pendek supaya menyiksa korang lagu untuk tahu sambungan cerita ni .😂

Tu je dari author

Salam hangat
Kookie3003😙

Ps:author habis exam mungkin nak dekat bulan mei ni jadi harap bersabar eh .😅






Psycho Where stories live. Discover now