Aku membuka mataku dan hal pertama ku lihat adalah cahaya terang . Setelah pandangan ku terang , bau obat- obatan menusuk indera penciumanku dan juga terlihat keluarga keluarga ku berkumpul .
"Umi abah mama papa ." Panggilku dan serta merta mereka berpaling kearahku . "Alhamdulilah kamu dah sedar . Kejap ya umi panggil abang farhan kamu ." Kata umi dan aku mengangguk sahaja. "Macam mana boleh hanah kat sini?" Aku bertanya kerana sekarang kepala ku bagai dicucuk jarum . Sakit , iya itu lah yang aku rasa . "Kamu pengsan dan tak sengaja kepala kamu terbentur benda keras . Nasib baby kat kandungan kamu tak apa apa. Kuat betul cucu mama ni ." Balas mama dan aku mengangguk lagi .
Pintu dibuka dan terselah muka abang farhan dan umi . Abang farhan memeriksa keadaan ku dan aku katakan kepadanya yang aku sakit kepala . "Hanah ingat tak macam mana boleh kat sini?" Tanya abang farhan , "Hanah tak ingat yang hanah ingat hanah hantar abang adam pergi airport tu je." Balasku dan serta merta keluargaku memandangku kesian . "Ok . Hanah banyakkan berehat ya . Jaga kandungan elok elok dan masa ni kandungan hanah dalam keadaan sihat ." Nasihat abang farhan dan keluar ruangan bersama kesemua keluargaku kerana ada hal yang nak dibincangkan . Kini aku seorang sahaja di dalam wad .
Keadaan di luar wad(no one pov)
"Hanah ada mengalami memory lost akibat terbentur dan ni kesan sampingan dari benturan tu . Memory lost dia ni lain sedikit ,dia tak ingat apa yang terjadi beberapa jam sebelum terbentur ." Terang farhan kepada kedua pasang suami isteri itu . "Ya Allah , berat sungguh ujian yang dikau berikan kepada pasangan ini." Kata umi hanah ataupun puan aina sambil menangis begitu juga puan sofea iaitu ibu kepada adam. "Memory lost dia kekal or tak?" Tanya tuan danish aka papa adam, "Farhan tak tahu pakcik danish." Farhan membalas dengan keluhan , kesian akan nasib adiknya hanah . "Farhan rasa kita jangan bagitahu pasal apa yang berlaku kepada adam . Farhan takut dia stress dan terjadi apa apa kepada kandungan dia." Farhan memberi cadangan kepada mereka. "Abah pun rasa macamtu tapi tak apakah?" Kini giliran tuan razak iaitu abah hanah bersuara, "Ni semua untuk kebaikan dia jugak razak." Kata danish dan disetujui oleh semua .
Mereka masuk ke dalam wad manakala farhan pergi melawat pasien yang lain . "Kamu dah ok ke sayang?" Tanya umi prihatin dan aku hanya mengangguk , "Nak air." Pintaku selepas tu aku menyisip sedikit demi sedikit air yang dihulurkan mama kepadaku. "Mama umi , adam dah sampai ke kat Korea? Kenapa masa hanah call dia tadi tak angkat? Hanah text pun satu tick je." Tanyaku kerana khawatir. Aku melihat mereka berdua menggelabah belum lama selepas tu papa dan ayah masuk ke dalam bilik wad ku . Mereka tadi pergi ke kantin untuk membelikan aku makanan selepas masuk sekejap sebelum beredar.
"Adam dia ..."Belum sempat mama menyambung papa sudah mencelah .
"Dia dah sampai kat sana . Dia kata dia takkan on telefon sebab busy ." Papa membalas sambil tersenyum simpul . Hmm busy sangat ke dia sampai aku pon dia lupa. "Dia tahu tak yang hanah kat sini?" Tanyaku untuk meminta kepastian dan hanya dibalas gelengan oleh mereka . Seketika aku merasa lega sebab adam tak tahu pasal aku. Aku cuma takut dia risau tentang aku . "Tolong jangan bagitahu dia. Hanah takut dia risau ." Pintaku dan dibalas dengan anggukkan . "Dah nah makan, kesian cucu mama lapar nanti dia keluar dia sekeh pulak kepala kamu sebab biar dua lapar." Lawak mama dan aku bersama keluargaku yang lain ketawa tapi....Kenapa hatiku merasa tidak nyaman?
Adam awak tak apa apa ke kat sana?Sudah seminggu dari hari aku ditahan dihospital , adam masih tidak muncul. Jangankan batang hidungnya , call dan whatapp ku pun tidak diangkat dan dibalas. Apabila aku bertanya kepada keluargaku mereka hanya menjawab bahwa adam sibuk . Aku masih ternanti nanti khabarnya . Sihatkah dia? Sudah makan ke belum? Kerja ok ke tak?Soalan itu bermain dibenakku .
"Mama umi mana adam? Hanah rindu dia." Tangisku , iya seiring berjalannya waktu aku semakin rindu kepada adam . "Sabar hanah sabar nanti dia balik lah tu. Dah dah jangan nangis nanti ia memberi kesan pada baby kamu." Pujuk umi manakala mama juga menyeka air matanya melihat ku seperti ini. Lama kelamaan aku tertidur.
Skip
"Abang,dah ada berita ke tentang adam?" Soal puan sofea kepada sang suami tercinta,danish. Tuan danish menggelengkan kepala sebagai balasan kepada soalan isterinya. "Abang, sofea risaukan hanah . Lama kelamaan dia pasti akan tahu sebab sekarang dia dah tanya macam macam kat sofea tentang adam. Sofea risau sangat kat hanah dengan kandungan dia." Jelas puan sofea panjang lebar. Tuan danish mengeluh dan memandang wajah puan sofea sebelum berkata " Abang rasa abang kena minta tolong 'dia' menyamar jadi adam."Assalammualaikum guys , apa khabar semua? Part ni mempunyai 759 patah perkataan . So how do you think ? I know banyak sangat konflik .yeke?🤔 Adam menghilang , hanah rindu dia dan mesti korang tertanya tanya..
Siapa 'dia' right?🤔
So kalau nak tahu tunggu next update pada bulan mei. 😚🤗
Author dah publish part 13,14,15 dan 16. Manakala part 17 dan 18 adalah special untuk korang hadiah sempana birthday author . Btw guys tolong doakan author untuk exam bulan mei nanti .😁Author appreciate kepada semua readers author yang sanggup membaca dan vote story ni. Author terharu sebab niat author buat cerita ni cuma hobby je tapi tak sangka pulak banyak yang baca. Thanks again guys love you all.😢😭❤
Salam hangat dari author
Kookie3003😇
YOU ARE READING
Psycho
Romance'Kau milik aku. Bukan orang lain !'~ Adam Shafiq 'Awak takda hak keatas saya.'~ Raihanah Raniah 'I will make you mine forever then' ~ Adam Shafiq