Adam pov
Aku tengah serabut tapi ianya terubat apabila aku melihat hanah di depan pintu apartmenku bersama mika. Hanah memelukku,aku terus membalasnya tetapi aku sedar jika ni salah. Aku takut xavier dapat kesan dia dan aku juga merasa bersalah terhadapnya. Aku langsung menyuruhnya menunggu di bilik tidurku dan aku berbincang dengan mika.
"Weyh sorry aku terpaksa bawa dia jumpa kau. Aku kesian kat dia, dia rindu kau sesangat." Kata mika bersalah. Aku duduk di sofa bermain fon. "Weyh bangang kau dengar aku tak?!" Tanyanya.
Whatapp
Adam: Zara, pasang cctv kat apartmen aku. Aku cari gaduh ngan kau then aku blah.
Mika: Gilalah kau. Ok, aku ikut plan kau. Sekali ni je.
Adam:tq bro
Back to adam pov
"Kenapa kau bawa hanah ke sini hah? Kan aku dah kata aku belum sedia nak jumpa dia lagi. Dahlah aku nak keluar dengan zara dulu." Kataku marah tak puas hati tapi lakonan je ok(Jgn kecam adam ye ). Aku pun keluar dari apartmen dan berjumpa zara. "Gila punya adam." Aku samar samar terdengar mika mengutuk aku.
Setelah keluar apartmen, aku pergi ke cafe untuk berjumpa dengan zara. Dia nak bawa aku jalan jalan.
'Jalan jalan lagi😥' aku mengeluh dalam hati.
Xavier pov
"Sekejap je lagi, adam. We will see how tough you are. Jack, aku nak kau culik dia sekarang dan kita terus blah." Aku ketawa setelah menyuruh anak buahku menculik hanah. "Baik bos." Balas jack.
'Your life will be ruin, Adam. 'Aku ketawa didalam hati apabila aku akan mengetahui dia akan hancur.
Back to Hanah POV
Aku merehatkan badanku dengan bersandar di atas katil. Aku bosan terkurung dalam rumah sepatutnya aku mesti banyak berjalan jalan tapi hmm takda orang nak teman. Mika sibuk, mama dan papa pun sibuk. Kalau abah dengan umi pulak tinggal jauh. Adam pulak.....Hmm tak naklah aku ingatkan kata kata dia tu. Makin sakit hati adalah.😐
Aku mengambil telefon bimbitku dan membuka instagram. Kita stalk crush dulu ok, kata orang kalau orang mengandung tengok muka lelaki hensem atau perempuan lawa confirm anak pun mengikut jejak orang yang dilihat. Aku nak tatap muka Jungkook BTS, supaya anak aku jadi macam dia. Woooo😍
Tiba tiba aku mendengar pintu balkoni di bilikku diketuk. Aku mula mula takut tapi aku beranikan jugak.
"Siapalah yang main ketuk pintu balkoni ni." Rungutku, kacau daun betul. Aku membuka pintu tersebut dan mendapati ada sebuah kotak hadiah terletak kemas di atas lantai.
Aku mencoba untuk mengambil kotak tu dan membuka kad yang diberi berserta hadiah tadi. Aku menjenguk kiri kanan melihat gerangan orang yang meletakkan hadiah tu tapi hasilnya negatif.
Aku masuk semula ke dalam bilik dan duduk di birai katil."I want to say congrats on your 6th month of pregnancy. From xxx." Aku yamg membaca terus mengerutkan dahi. "Siapa pulak xxx ni. Kalau nak bagi hadiah tu terus terang jelah ni tak." Omelku tidak puas hati.
Setelah aku membuka hadiah yang diberikan, lagi lagi aku bingung.
"Rakaman suara dan sampul surat?" Kataku perlahan. Tiba tiba hatiku terasa bimbang dan dengan bacaan bismilah aku membuka sampul surat tdi.Gambar
Di dalamnya hanya gambar tapi mampu membuat air mataku mengalir. Aku membelek 5 keping gambar yang diberi dengan sebak dan perasaam tidak percaya,terpikul atau tepatnya bercampur aduk. Aku tidak sanggup untuk melihat gambar tu dan terus beralih ke rakaman suara.
Isi rakaman suara:
"Talk about us? What do you mean?" "I want to be with you."."I felt bored with Hanah. I want to be with you and about the news it was fake because i nak Hanah anggap i dah mati."
"Finally, you sedar jugak yang Hanah tu tak seronok. Selama ni kenapa you masih nak kejar dia?" ."I cuma nak rasa dia saja sebab tu i kejar dia sampai masa ni. Lepas pregnant, i larilah." "Ok, lets eat. Im hungry sayang."Aku kenal suara ni, suara tu milik adam dan zara. Air mata semakin bercucuran dan aku merasa pandangan mataku mula kabur apabila seseorang menyerkap mulutku dengan kloroform (betul ke ejaan dia tu? Author tak tahu tapi harap korang faham lah ye.😂). Aku ingin berteriak meminta pertolongan tetapi semuanya gelap.
Apa yang hanah akan buat selepas ni?
689 words
Assalammualaikum guys, apa yang korang rasa tentang part ni? Kalau rasa sedih tu tak sampai maaflah ye sebab author masih baru dalam membuat cerita ni. Korang pun boleh lihat dari segi BM pun tak betul.😂
Author sebenarnya nak minta maaf sebab lambat update. Susahlah nak update kalau hw banyak lepastu lewat balik rumah. Author tahun depan dah nak o level sebab tu mesti ulangkaji dari sekarang.
Harap korang faham ya.😢
Dan
Jika ada kekurangan atau kesalahan dalam part ni sila tegur. Jangan malu dan sungkan untuk mengutarakannnya.
Salam hangat dri author
Kookie3003🌌
YOU ARE READING
Psycho
Romance'Kau milik aku. Bukan orang lain !'~ Adam Shafiq 'Awak takda hak keatas saya.'~ Raihanah Raniah 'I will make you mine forever then' ~ Adam Shafiq