الفصل الحادي عشر

10.6K 264 3
                                    

(( الفصل الحادي عشر ))

كانت نرمين جالسه مع جاسر يتحدثون فى عده أشياء ، هتف جاسر لنرمين بابتسامه :
_ كلميني عن نفسك !

__ ماشي ، بص يا سيدى ، أنا أسمي نرمين شوكت ، داخله على 21 سنه ، ماما متوفيه ، عايشه مع بابا ، ومليش أخوات ، وبدرس فى الأستيراد والتصدير مع سما ومي ، و.. و.. بس !!

ثم نظرت إليه بتوتر ولم تعرف ماذا تقول !! فشعر بها جاسر ، فبدأ بالحديث مره أخرى ليخفف عنها بالتوتر !!

_ بصى يا ستي ، أنا هكلمك عن نفسي ، أنا أسمى جاسر محمد عبد الوهاب ، عندى 27 سنه ، بابا متوفي ، عايش مع أمى ، مليش أخوات ، بشتغل مع سيف سليمان كمدير تطوير أعمال ، بس قريب هعمل شركه لنفسي !!

نرمين بحماس :
_ طب كويس ، كمل !!

_ قدرت أحوش من المرتب اللى بيدهولي سيف + الورث اللى بابا الله يرحمه سبهولى ، أنا اصلا مهندس ديكور ، وقريب والحمدالله على وشك انتهاء بناء الشركه للديكورات !!

نرمين بسعاده :
_ واو ، دى حاجه حلوه اوى !!

_ طب تخيلي انك ادتيني positive energy ( طاقه إيجابيه )

_ طول عمرى يا بابا ، مش محتاجه حد يعرفني !!

جاسر بغمزه :
_ يا واد يا واثق أنت !!

نرمين بمرح :
_ بلاش حسد !!

_ طيب احنا شكلنا بقينا صحاب ، فهاتي رقم تليفونك !

_ ماشي أكتب عندك  ....... 011 ، وأنت كمان هات رقمك ؟!

_ .......... 011 ، سجلتي ؟!

_ طبعاً ، يالا نكمل كلامنا !!

*******

على المائده الأخرى !!

كان أحمد جالساً ويتأملها بابتسامه تحمل الرقه ، وهى تنظر له بارتباك وتشعر بالخجل من نظراته !!

أحمد بضحك :
_ مالك يا بنتى ، مش على بعضك ليه ؟!

سما بخجل :
_ ماهو بسببك !!

أحمد بدهشه :
_ بسببى أنا !!

سما بتوتر :
_ من نظراتك !!

أحمد بخبث :
_ مالها نظراتى !

_ يا ربي !! مش عارفه اقولك ايه !! اه صح !! تفتكر ايه اللى هيحصل فى موضوع جواز سيف وجانا !!

احمد وقد اعتدل فى جلسته :
_ مش عارف والله يا سمسم ، أنا أصلاً مستغرب ايه اللى يخلي بابا وعمى حسين يقرروا القرار ده !!

_ الموضوع فيه سر !!
_ سر ايه ؟؟
_ سر من ناحيه بابا !!
_ مش فاهم !
_ ولا انا فاهمه !!

أحمد بتعجب :
_ نعم !!
_ جانا قالتلي ان فى سر من ناحيه بابا !!
_ بقولك ايه احنا ملناش دعوه وخلينا نتكلم فحاجه تانيه وبالمره هاتي رقم تليفونك !

شمعة حياتي © -كاملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن