geen trigger warnings : )
Ik ben degene die haar moet redden. Niet Jake, maar ik. Dit is het stomste ding wat ik tot zo ver heb gedaan. Ik heb haar nu overgelaten aan Jake die haar nu dus min of meer moet redden, maar hij weet nauwelijks tot niet wie ze is. Hij zal dus ook niet weten wat te zeggen en te doen. Hij weet ook niet wat ze leuk vindt en wat niet. Ik ben de enige die dat allemaal weet. Een soort van.
Ze kan nu echt geen vriendje krijgen, en hij dus zeker niet, maar als het feest verkeerd afloopt is dat waarschijnlijk nog erger. Ze zit hoe dan ook vast. Hoe kan ik haar híér weer uitkrijgen? Ik doe het enige wat ik kan bedenken; haar sms'en. Ze hoort haar telefoon waarschijnlijk niet op een feest, maar het is het proberen waard.
Nieuw Bericht
Aan: Chloe
Hoe gaat het?Ik wacht een paar minuten op een antwoord en begin ongeduldig te worden. Ik leun naar voren en tik met mijn voeten op de grond, terwijl ik intens naar mijn telefoonscherm aan het staren ben. Waarschijnlijk zie ik er nu als een psychopaat uit. Kom op, Chloe, kijk gewoon op je telefoon.
Nieuw Bericht
Van: Chloe
goedgoed? Is dat wat ik krijg van tien minuten wachten op een bericht?
Nieuw Bericht
Aan: Chloe
Zeg maar tegen Jake dat hij je bij mij moet afzetten als jullie gaan.Nieuw Bericht
Van: Chloe
okIk gooi mijn telefoon op mijn bed en haal mijn vingers door mijn haren. Ze lijkt zich niet goed te voelen. Er gaat waarschijnlijk iets verkeerd. Ik denk dat ze hem haat, of gewoon het feit dat ze op dat feest is.
Na nog bijna twee uur zitten en denken over wat er mis kan gaan, hoor ik geklop op de deur. Ik schiet omhoog en sprint de trap af, en open de deur zo snel als ik kan.
"Nou, hallooo..." zegt Chloe grinnikend.
"Hey." zeg ik, en ik kijk naar Jake. Hij staat achter Chloe, met een hand op haar rug.
Chloe draait zich om naar Jake, glimlacht naar hem en omhelst hem dan. Ze geeft hem nog een kus op zijn wang voor ze naar binnen loopt. Ze blijft nog even in de deuropening staan.
"Het was leuk, Jake." zegt ze. "Ik heb het idee dat we hele goede vrienden kunnen worden. Slaap lekker."
Het kost me veel moeite om mijn lach in te houden. Hoe kon ik daar niet aan gedacht hebben? Ze heeft hem gefriendzoned. Geweldig. En dat niet sarcastisch bedoeld.
De kleur verdwijnt uit Jakes gezicht. Hij zwaait voor hij naar zijn auto loopt en weer wegrijdt. Dan sluit Chloe de deur en begint hard te lachen. Ik haal een wenkbrauw op.
"Wat is er zo grappig?" vraag ik.
"Dat moest een date voorstellen toch? Want hij behandelde me de hele tijd als een jongensvriend, om zo te zeggen. Ik flirtte de hele tijd met hem maar hij deed alsof ik jou was! Maar hij is wel heel aardig, jammer dat ik hem nog niet eerder ontmoet had."
"Okaaaay..."
"Dus, waarom ben ik hier?"
"Ik wilde weten hoe het gegaan was. Dat is alles."
"Serieus, is dat waarom ik hier ben? Liam, maak je geen zorgen om me."
"Dat is op dit moment anders min of meer mijn taak."
JE LEEST
Save Me
Teen Fiction'Het leven kon haar niets meer bieden, behalve extra tijd om zich voor te bereiden op haar dood.' Hij wil haar redden, zij wil niet gered worden; dit wordt nog moeilijker dan hij dacht. Hij weet zeker dat hij haar kan helpen, maar daar heeft hij sle...