"Baca yang ni lagi dear. Perempuan simpanan Mr. Lim yang dikenali sebagai Leela Wee meminta sebahagian besar asetnya kerana dikatakan sedang mengandungkan anak Mr. Lim namun begitu, Mr. Lim cuma memberikan 1/4 daripada hartanya iaitu aset yang berada di Sabah, Malaysia kerana 3/4 daripada harta dan perniagaannya telah diwasiatkan kepada menantunya iaitu Wilhelmhan Jr., suami kepada anak perempuan tunggalnya dengan arwah isteri pertama iaitu Lim AiLing.
"Maigod.. jadi.. si Dr. Soo ni..", belum lagi si Hans habis cakap sudah si Summer pukul bahu dia.
"Jangan ko sebut itu panggilan doctor bah! Panggil Sooooooo saja!", bilang si Summer dengan marah. Stress dia kalau ada perempuan yang professionnya seorang yang dianggap mulia tapi sebaliknya ialah pemusnah rumahtangga orang lain.
"Iyaaa lah!!! Jadi si Soo ni, memang anak perempuan simpanan arwah mentua sy dan juga adik tiri kepada AiLing", kata Hans dengan mata terkebil-kebil.
"More.. ummm... bla bla bla.. umm.. this is all about the mistress dan tiada lagi pasal Pangeran Dol, bapa si Yati.", bilang si Summer yang sudah membelek-belek mukasurat seterusnya.
"Tunggu bah, honey. Bagus baca semua manatau ada yang tertinggal", bilang si Hans yang menyambung semula pembacaannya dari part yang mereka tinggalkan tadi.
"I need to call Luc, honey", bilang si Summer namun Hans cuma mengangkat tangan kerana khusyuk meneliti dan membaca dokumen lama tersebut. Summer meninggalkan Hans seorang di dalam bilik dan menuju ke luar rumah berdekatan dengan pokok mangga. Tangannya mendail nombor Luc.
📞 Luc, it's me. Apa macam si Faith sama si Tham? Ok sudah kah - Summer, sambil menguis-nguis tanah dengan ibu jarinya kakinya yang tidak memakai sebarang alas kaki.
📞 Rasanya diorang bermalam di dalam hutan niari sana Tamparuli. I got thing to tell you - Luc di talian sebelah dengan nada perlahan.
📞 Me too tapi mine macam bad news, ko punya? - jari Summer menulis-nulis pula cermin kereta suaminya yang agak kotor sebab belum dibasuh.
📞 Good news. James bilang mo pigi register tomorrow. Mangkali diorang sudah ike2 komuchi ni tau. Hahhahah! - Luc ketawa terbahak2 di talian sebelah.
📞 Maigad... seriously?? At last my daughter is getting married!! Thank you Luc! Thank you James! Thank you ike2 komuchi! - Summer sudah ketawa dengan suara kuat di luar rumah.
📞 Fuhh! Sy ingat si James akan tunggu sampai dia dapat kerja, bagus juga lah sebab diorang selalu ke hulu ke hilir bersama-sama. So, what's the bad news? - tanya Luc yang sudah reda tawanya.
📞 Ngam laitu si James mo kahwin awal sebab si Annie pun sudah 25. Ni, sy kol ko sebenarnya mo bagitau pasal tu document. Kami sudah jumpa dan si Hans masih lagi membaca sekarang. Ko tau kah nama bapa si Yati?
📞 Umm.. I can't really remember tapi sy rasa Dol.. Dol what ar.. I really forgot.. Why? - Suara mereka mulai serious
📞 Itu Soo.. itu trainee.. - Summer
📞 ya ya ya! Just call that bithc nama dia saja - Luc
📞 Mama si Soo ni perempuan simpanan bekas mentua si Hans means si Soo ni adik beradik tiri sama si AiLing
📞 Okey, paham tapi kenapa ko tanya pasal bapa si Yati?
📞 Sebab, mama si Soo ada skandal sama bapa si Yati - Summer menanti apa perkataan yang keluar dari mulut si Luc
📞 Wat the f*ck! - just as Summer's thought!
📞 I think kita kena check itu perempuan di bukit padang, Luc. Hati sy inda senang ni bila nampak muka si Yati dalam tu dokumen tadi.
YOU ARE READING
TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)
Narrativa generaleCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...