Het is een week later. De vakantie is aangebroken voor de meiden. De herfstvakantie om precies te zijn. Charlotte heeft examen gedaan en is al vrij. Simone zit in de derde van de swaef. Donderdag word Simone 16 jaar. Charlotte is al bijna een jaar 16. Het is vandaag maandag en de meiden lopen op Zuidplein om te shoppen voor Simone's verjaardag.
"Deze is leuk Siem!" Charlotte loopt met een grijs truitje met lange mouwen naar Simone. "Ja, leuk! Welke broek zou er leuk onder zijn?" "Ik denk een zwarte, denk je niet? " Charlotte loopt naar de broeken rekken en haalt er een zwarte broek uit. "Ik ga gelijk passen." Samen lopen ze naar de pashokjes en Simone stapt er eentje in. "Hé Siem, Thomas is deze week vrij." Echt! Leuk, dan is hij er op mijn verjaardag." Met een blij gezicht stapt Simone uit het hokje. " Wauw, het staat je goed, draai is een rondje?" Simone draait een rondje voor de bekritiserende ogen van Charlotte. "Is hier ergens een spiegel?" "In het pashokje slimpie!" grinnikt Charlotte. "Hoe duur is het eigelijk bijelkaar?" vraagt Simone, terwijl ze zichzelf bekijkt in de spiegel. "Eehm, even rekenen." Na een tijdje antwoord Charlotte, "€ 25 euro, mooi prijsje toch?" "Helemaal top!" lacht Simone. Als ze is omgekleed lopen de meiden naar de kassa. "Hierna naar de mac en dan voor jou scoren Lot!" " Ja, strak plan." antwoord Charlotte.
Moe ploffen de meiden op de achterste bank van de bus. Allebei met volle tassen. "Echt leuk dat jij dat jurkje heb gevonden, en het staat je zo goed!" "Dankje, glimlacht Charlotte. Ook fijn dat je die schoenen nog heb gevonden, ze passen precies bij je outfit!" "Ja we zijn fijn geslaagd, op naar mijn verjaardag." " Station Park Buitennoord!" klinkt het door de speakers. "Kom, we moeten uitstappen, spoort Simone, Charlotte aan. "Zou Thomas het leuk vinden?" vraagt ze dan. "Natuurlijk, hij valt al om alstie je in je joggingbroek ziet," grinnikt Charlotte. "Dat moet ook niet gebeuren!" "Wat?" vraagt Charlotte. "Nou, datie omvalt.." antwoord Simone stoïcijns. "Haha, lacht Charlotte, echt een reactie voor jou! Maar met die kleren komt het vast goed."
Bij Simone thuis aangekomen drinken ze eerst een groot glas cola. "Gaan jullie je zo even omkleden? Ik wil het graag zien." Vooruit mam, maar u bent de enige die het nu te zien krijgt!" Ze zetten hun glazen op het aanrecht en lopen naar boven, met de tassen in de hand.
Moeder slaat haar hand voor haar mond. "Wauw, wat leuk zeg! Het staat jullie goed!" prijst ze de meiden met een knipoog. "Dankjewel" klinkt het uit 1 mond. "Je cadeau is besteld hoor!" zegt moeder, als ze de keuken inloopt. "Nou mam, je maakt me nieuwschierig!" "Zullen we gaan omkleden?" "Ja, goed. En dan naar jou?" antwoord Simone. "Jahoor, daarna gaan we mijn broer weer bezoeken," lacht Charlotte ondeugend. Simone doet een arrogant lachje terug.
"Wil je bij mij nog een nagellakkleurtje uitkiezen?""Ja goed idee, mevrouw de exper!" antwoord Simone. Samen rijden ze de oprit bij Charlotte af en zetten hun fietsen in de tuin. Als ze binnenkomen is tante Hanna druk bezig met Frederik. Jesse loopt gelijk naar hun toe. "Hallo meiden, zijn julie geslaagd?" Frederik rent naar de computer en zit al snel filmpjes te kijken. Charlotte haalt haar jurkje uit de tas. "Mooi meis, en wat een warme kleur!" Charlotte houd het bordou rode jurkje voorzich en antwoord, "Dankje" "En heb jij ook nog wat?" vraagt ze belangstellend aan Simone. "Ja, maar dat zie je donderdag denk wel." "Zullen we naar boven gaan? Tis half 5 dus w hebben nog lekker even de tijd." Simone kijkt omzich heen, maar loopt dan mee.
"Ik denk dat die grijs er mooi bij staat." Simone knikt goedkeurend. "Gaat u zitten mevrouw." Charlotte wijst naar haar bureaustoel en dan kan het lakken beginnen. "Jij kan het zo mooi," verzucht Simone. "Dankje, ik vind het ook zo leuk om te doen!" "Spreken we vanavond nog af? Ik dag naar de Ikea?" "Goed idee! Om 7 uur bovenaan mijn dijk?" antwoord Simone. "Is goed. Even je vinger draaien." Waar is Thomas nou? vraagt Simone zich nadenkend af. Ik vraag het echt niet hoor, straks hoort hij het! Charlotte ziet Simone bedenkelijk kijken. "In zn kamer." fluistert ze. Simone word rood, maar knikt lachend. "Zo, dat was de laatste." zucht Charlotte. "Bedankt dinn, zullen we naar beneden gaan?" "Eerst even opruimen Siem.." Samen ruimen ze de spulletjes op en lopen dan naar beneden. "Drinken?" vraagt Charlotte, als ze in de keuken staan. "Lekker!" klinkt een donkere stem. Simone draait zich om en glimlacht. "Tuurlijk broer, ook jij krijgt drinken." Simone pakt de bekers uit de kast en schenkt drie keer in. "Bedankt," antwoorden Simone en Thomas in koor. "Eeh Siem, wij moeten heel nodig ons drinken boven opdrinken." Met een gezicht van; Wat gebeurd hier?! loopt Charlotte al naar boven. "Eeh, Lo-.." "Kom!" onderbreekt Charlotte gebiedend. Simone haalt haar schouders op en loopt dan achter haar aan.
"Even serieus, als er over een week nog niks gebeurd, dan weet ik het ook niet meer!! De vonken schieten door de kamer Siem..!" "Shht Lot, niet zo hard!" sist Simone terug. Charlotte kijkt Simone met grote ogen aan. "Ik ga zeker weten even een hartig gesprekje voeren met mijn lieftallige broer." "Als je dat maar laat!" antwoord Simone verschrikt. "Hè, ik ga want het is al kwart voor 6." "Ja is goed. Antwoord Charlotte, terwijl ze de bekers pakt. Vanavond 7 uur hè?" "Ja klopt." knikt Simone.
Gearmd lopen de meiden door de IKEA. "Zeg, hoelang heb jij Nathan niet gezien?" "Eehm vanaf het examenfeest, denk ik." zucht Charlotte. "Je mist 'm hé? Snap ik wel hoor." antwoord Simone medelijdend. "Ach, misschien was hij toch niet de ware.." Als door een wesp gestoken staat Simone stil. "Wat is er?" "Da-daar loopt hij!!" galmt het door de winkel. Verschillende mensen kijken op, maar lopen toch weer verder. Snel trekt Charlotte, Simone een modelkamer in. "Ben je gek ofzo?!" sist ze. "Charlotte, wat leuk dat ik jou hier ontmoet! Ik moest hier even lampjes kopen, wat doe jij hier?" Charlotte hapt naar adem. "Eeh hoi eeh, hoe is het? Ik loop hier gezellig even wat rond te kijken met Simone." antwoord ze verschrikt. "Leuk! knikt hij naar Simone. Ja, het gaat goed, deze week lekker vrij!" glimlacht hij. "Fijn en lekker zeg." antwoord Charlotte. "Hè ik moet gaan, maar we spreken nog wel af." "Oke!" antwoord Charlotte blij. Hij steekt zn hand op en loopt weg. Charlotte staart hem na. Simone slaat een arm om haar heen. "Lot! Was dat niet geweldig?!" "Helemaal geweldig, hij wil nog een keer met me afspreken!" antwoord Charlotte. Ze lopen verder naar het einde van de winkel. "Ik geloof dat je Nathan ietsjes vaker gaat zien dan dat je dacht." "Maar hij vond mij niet leuk.. Dat heeft hij in de 2e gezegd." "Ja schat, hoor je zelf wat je zegt? Dat was in de 2e en nu ben je van de middelbare af." antwoord Simone. "Dat iemand je zo van de kaart kan brengen.." zucht Charlotte. Ze zijn bij de fietsen aangekomen en halen ze van 't slot. "Misschien stuurt hij wel een appje alstie thuiskomt." "Wie weet! antwoord Charlotte. Bij mij nog even film kijken?" vraagt ze erachteraan. "Is goed. 'All You Need Is Love' hebben we nog niet afgekeken." "Wat toepasselijk," antwoord Charlotte lachend. "Daarom," grinnikt Simone.
JE LEEST
Raadsel opgelost door liefde ♡
RomanceSimone en Charlotte zijn 2 hartsvriendinnen. Heel veel gaan ze met elkaar om. Simone is verliefd op Charlotte's broer; Thomas. En op haar 16e verjaardag komt eindelijk haar droom uit. Charlotte ontmoet haar oude klasgenoot weer in de Ikea. Alles gaa...