Hoofdstuk 3

34 1 0
                                    

"Zullen we film gaan kijken?" vraagt Charlotte aan Simone. Ze zitten in kleermakerszit op de bank van Simone. Morgen is ze jarig en Charlotte blijft slapen. Het is tien uur in de avond en de meiden zijn van plan film te gaan kijken. 'Trr,trr trilt Charlotte's mobiel. Ze wil 'm pakken, maar trekt dan haar hand terug. "Siem!" fluistert ze. Automatisch fluistert Simone terug; " Wat is er?" Maar slaakt dan een gilletje. "Lot whaa, nu komt het erop aan, neem op!" Charlotte staart nog steeds naar het schermpje van haar mobiel waar met grote letters staat: Nathan. Met trillende vingers schuift ze het groene telefoontje door. "Me-met Charlotte." " Hé Charlotte,  wat fijn je stem weer te horen! Hoe is het met je?" "Nathan! Eeh goed, met jou?" Simone maakt ondertussen grote gebaren. "Goed! Ik had eigelijk een vraagje, zou je met me uitwillen?" "Ja heel graag!" antwoord Charlotte. "Mooi, half 8 vrijdagavond? Dan haal ik je op bij je huis..?" "Is goed, maar weet je dan wel waar ik woon?" "Laat dat maar aan mij over." grinnikt hij. Tot vrijdagavond dan!" "Ja tot dan! groet ze terug. Doeg!" "Dag Charlotte." "En? Wat zeidie?" Ongeduldig kijkt Simone, Charlotte aan. "Ik heb een date!" gilt Charlotte bijna. "Wauw wat geweldig!!" Simone vliegt Charlotte om dr hals. "Ik ben helemaal in de wolken.." verzucht Charlotte. "Zie je wel dat bidden helpt!" Ze knikt, "Je heb gelijk Siem." "Ja duhu, altijd." gnuift Simone ondeugend. "Pff arrogantje." Charlotte geeft haar een speelse por. "Hè oppassen Lotje! Ik krijg je nog wel!" Het duurt niet lang, of de kussens vliegen door de lucht.

"Worden we hier nou niet een beetje te oud voor?" Charlotte ploft naast Simone neer en antwoord: "Natuurlijk niet, heb je er last van?" "Haha, nou dat niet hoor." lacht Simone. "Joh, tis al 12 uur!" "Al? Nog maar zult je bedoelen!" antwoord Simone. "Laten we maar gaan liggen, kennen we nog even kletsen," aarzelt Charlotte.  Simone knikt instemmend, "Ja gelijk heb je, want morgen word het waarschijnlijk ook al laat."

Even later liggen ze naast elkaar op hun rug, in het donker te staren. "Zeg Siem, wat hebben wij vroeger veel gesprekken gevoerd over Nathan enzo hè? " " Ja klopt, daar zat ik ook net aan te denken. God heeft onze gebeden verhoort, Zijn liefde is groot!" Charlotte zucht, "En dat terwijl we het niet verdienen." "We moeten nog danken." antwoord Simone. Deze keer blijft het wat langer stil als ze bidden.  Na het bidden en danken kletsen ze nog wat en dan na een ;"Slaap lekker" vallen ze in slaap.

"Van harte gefeliciteerd schat!" Charlotte omhelst Simone en geeft haar drie zoenen. "Het cadeau krijg je nog, maar dit heeft ermee te maken. "Bedankt" Simone neemt de envelop van haar aan en haalt de brief eruit. "Vanavond de brief lezen!" waarschuwt Charlotte. Dan valt er een kaartje op de grond. "Een fotoshoot van Peter!" roept Simone verrast. "De datum is geregeld!" glimlacht Charlotte. "Je bent een topvriendin!" antwoord Simone,  terwijl ze haar een dikke knuffel geeft. "Jij ook hoor schat." " Zullen we maar gaan ontbijten?" vraagt Simone. "Goed idee." antwoord Charlotte,  als ze opstaat.

"Van harte gefeliciteerd,  grote meid van me!" "Dankje mam." "Hier je cadeau,  gevraagd er lang mee te doen," lacht moeder ondeugend. Simone grist het papier eraf. Dan komt ook Jozua de kamer ingelopen. "Goedemorgen iedereen! Gefeliciteerd zusje!" groet hij. Met uitgestoken hand loopt hij op haar af. "Dankje bro! Oh mam, wat megacool, een S5!!" roept Simone, blij verrast. "Wauw, wat een gaaf ding!" prijst Charlotte."Zozo, doe maar luxe." grinnikt Jozua. Simone geeft haar moeder drie klapzoenen. "Kom, ik instaleer hem wel even voor je." bied Jozua aan. "Dan gaan wij eten," knikt Simone.

Na het eten vliegen de meiden naar boven. "Eindelijk onze nieuwe kleren aan," zegt Charlotte blij. Simone knikt en trekt de kastdeuren open. Onder het aankleden vraagt Simone, "Zal ik iets speciaals in mn haren doen?" "We kunnen vanavond krullen zetten? Voor het eten bedoel ik dan," antwoord Charlotte. "Goed idee, dan doe ik het nu gewoon, normaal los," antwoord Simone instemmend. "Selfietime!" roept Charlotte,  als ze even later voor de spiegel staan. De camera klikt een paar keer. "Deze camera is zo goed!" zegt Simone blij. "Zeker weten Siem! De S5 is sowieso goed." "Ja nu nog wel, antwoord Simone lachend. "Zullen we nu naar jou gaan?" vraagt ze dan. "Prima. Ik slaap vannacht toch weer hier?" "Ja als je wil natuurlijk." "Altijd, wat dag jij dan." "Oke, dan kunnen we gaan," antwoord Simone. Ze pakken hun spullen en gaan naar beneden. "Eten jullie vanmiddag wel hier? We eten namelijk pannenkoeken." "Tuurlijk mam, met het middageten zijn we er weer," antwoord Simone.

Het is avond en de meiden maken zich klaar voor het feest. Er is ruimte genoeg in het grote huis van Simone. Al haar vrienden heeft ze uitgenodigd en ook Peter en Thonas zullen er zijn. Het word vast geweldig!  Thomas hebben ze vandaag niet gezien. Op Facebook heeft hij haar al wel gefeliciteerd.  Vanavond zal het wel komen. "Hallo, iemand thuis? Simoneé? " Charlotte haalt haar uit haar dromen. "Ja sorry, ik zat effe te fantaseren." "Het zal niet waar zijn," glimlacht Charlotte. Ze is druk bezig met de krulspelden in Simone's haar. "Bijna klaar, hoelaat is het?" "Ehm, kwart voor 6," antwoord Simone. "Meiden, over een kwartiertje eten!" roept moeder naar boven. "Nou, perfecte timing!" lacht Charlotte.

Raadsel opgelost door liefde ♡Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu