Bngun ja dri tidur terus Alya mengeliat dn smbung menarik selimut hotel yg tebal lgi selesa yg amat itu kebadannya yg kesejukan akibat aircond. Ya Alya sdg holiday!!! (Tepuk tgn gais,k hambar author fhm...) Selimut ditarik oleh ayhnya, KHAIRIL FITRI. Disuruh ank daranya bgun ttpi tdk diendahkn. Bgi Alya, "subuh lmbt lgi nk hbis kowt..." Fhmlah kerenah ank anknya. Nma je ank sulung ttpi mnja mengalahkn adik2 kmbrnya. Adik kmbr?? Ya adik kmbr dua2 perempuan, saja je author nk gitau. Adik kmbrnya msuk ke dlm bilik,diorang ni lbih kurang umur 12 thn jerr back to the point! Diorang msuk sja jeerrr nk kacau kkak diorang la suruh bgun solat subuh kang jdi subuh gajah susah lak kemudian diorang melompat-lompat ats katil. Eh cup cup!! Kta tido hotel tpi pesal x tido sebilik je stu family???? Maklumlah selimut yg ditarik oleh Alya klau nk tido slalunya msti kna kacau ngn dua ekor monyet mcm tolak selimut smpai jtuh katil la ni sbb knp Alya x nk share katil tu jer...back to the story Akhirnya Alya mengalah dn bgun utk ke toilet smbil tolak adik2 dia jtuh katil. Alya cpt2 msuk dlm toilet dri dimarahi atau lebih dipanggil amukan mnja dri adik2 kesayangannya. Diorang stu family tido bilik kembar alah yg ad pintu tgh tu...kejap penghuni bilik sini ke bilik sana skjp yg sana mari ke sini plk fhm2 la author x pndai nk terang.
Ok skip(mls nk type)
Lebih kurang jam 2:30 ptg tu diorang keluar dri hotel jln2 lapar la katakan,mn tdknya pgi tdi mkn maggi hotcup je...
Alya dn adik kembarnya...(ok dgn ini mmprsmbahkan nm dua org adik Alya secara rasmi) SITI NUR AISHAH MAISARAH dan adik bongsu SITI NUR AQASHAH MAISARAH, bersorak di dlm kereta sbb happy ya ya happy x kn sedih plk back to the story,diorang happy sbb ayah diorang park kereta Avanza hitam milik ayah diorang di tmpt parking menara brkembar petronas. Setelah pusing2 smpai pening kat dlm menara tu diorang singgah mkn dekat restaurant yg byk tu yg selalu ad dlm mall,shopping complex org panggil ap ek,srs otak author jem sbb karang cita ni hehe. Diorang singgah mkn ibunya,AINUL MARDHIAH,prgi order mknn. Alya mnghilang skjp prgi ketoilet la katanya. Adik2 dia nk ikut tpi Alya x kasi sbb diorang brdua susah nk dikawal. Toilet plk boleh tahan jauh jgk la dri tmpt mkn tuu...
********
Setelah keluar dri toilet yg agk trsembunyi di sebalik dinding tuew... Alya jln cpt2 sbb dia lapar maklumlah klau mkn mesti ontime bgi Alya la,bgi org lain author x tahu. Smbil jln smbil tu la Alya tengok jam tgn dia...
Alya: aduh x kan lma sgt kot aku msuk toilet tdi?! Org ramai ni cri nahas betul la...😒
*BAM!!!*
Jtuh trduduk la Alya stlh dilanggar oleh seseorang. Lelaki kot rasanya teka hati Alya. Msti readers pelik kan knp Alya x tau tu lelaki ke perempuan. Ni sbb 'orang' tu pakai spek hitam,topi hitam,mask hitam,sweater pun hitam dh la semua hitam pstu 'tudung sweater' plk dia pakai (hrp fhm2la author x tahu yg tudung sweater tu org panggil ap) ha! Dh thu kan knp Alya x kenal tu lelaki ke perempuan ok jom smbung baca!
Lelaki: ops,sorry
Alya: it's okay
Ya mulut Alya ok tpi her heart is no! Lelaki tu prgi cm tu jer.. Alya mrh gila tpi dia mls nk layan mrh tu. Then,what she just see it?!
(hehe tunggu chapter2 yg lain ek!!!! Vote and comment😉😘)
YOU ARE READING
View Of The Love #J.J.K
ActionDimulakan dengan dompet,disudahi dengan kisah cinta yang mengasyikkan Jungkook nama diberi,Alya si isteri bertatah di hati - "Izinkan abang meluaskan pandangan cinta kita"