Part 2

96 12 3
                                    

Alya pov

Sewel ke mamat tdi tu?? Ke perioud?? Haish skit hati gila nk mamposs!!! Dh la langgar aku cmtu ja buat bodoh plk package ngn x mntk maaf plk tu!!!

author: dia mntk maafla
Alya: dia mntk maaf x ikhlas
author: kau mn tahu hati dia😑
Alya: ish sibuk jaa author ni. For ur information,ni cite aku tau bkn bkn cite kau!
author: ish knp aku sibuk? Sbb aku yg karang cite ni! So ap2 pon kau kena ikut jln cita ni sbb aku yg karang! You see??? I win!
Alya: fine😒
author: HOHOHOHOHOHO

Alya pov end

Alya mmbelek2 'bnda' yg brda di tgnnya

flashback
Alya melihat satu dompet kulit brwrna hitam pekat dihadapannya di atas lantai. Alya fikir itu mungkin milik lelaki sewel tadi,lalu Alya mengambilnya tnp brfikir pnjng,tmbhn pula time tu dia mmg nk cpt sbb dia lapar! Dompet itu dimasukkan ke dlm beg tgnnya dn brlalu dri situ.

end flashback

        ********

Wajah seorang lelaki kelihatan risau akibat 'sesuatu'.

Namjoon: where are ur cute baby face?

Namjoon ingin brgurau.

Jimin: want some??

Jimin mnghulurkan satu beg plastik yg penuh dgn jajan di dlmnya. Dia beli tu utk lelaki di hdpnnya itu. Dia beli kat KLCC tdi sblm lelaki di dpnnya hilang ke mn.

Jin: let's watch Tv?

Jin tunjuk remote Televisyion

Lelaki itu hnya diam tdk mmberi respon

Taehyung: do you have any problem?

Lelaki itu mengangguk lemah

Yonggi: so tell us "JUNGKOOK"

Lelaki itu ialah "JEON JUNGKOOK"!!!!!! siapa tidak kenal jungkook????

Jungkook: my wallet is missing

Kata jungkook prlahan.

Hoseok yg hnya mnjdi pemerhati dri tdi trkejut dn trsedak air coklat panas akibat trkejut dgn kata2 jungkook.

Hoseok: what?!

Jungkook: yes,all my credit card and other in my wallet

Kata jungkook dgn lemah

        ********

Slps selesai solat isya' dia kmbali mmbelek dompet itu. Bkk2 je ad sekeping nota kecil jtuh dri dompet trsebut. Nota itu trtulis...

       If you found this wallet,pleasse return it           (no fon owner)

Lantas Alya mndail nombor yg trtera pd nota trsebut tnpa mmbelek dompet itu lgi. Sblum itu, dia memastikan semua org sudah tidur trlebih dhulu.

tutt tutt tutt

Ntah knp Alya rasa sdikit nervous ketika mndengar bunyi tutt tutt tutt fikirnya "dia nk marah aku kot sbb ambil dompet dia mungkin sbb ni aku nervous"

Panggilan dijawab stlh beberapa kali Alya cuba call dia.

Jungkook: hello?

Alya: hello,ini siapa??

Jungkook: I can't speak malay

Alya: awk bkn org malaysia ke??

Jungkook: ermm...

Alya mengetuk dahinya krna org itu sudah kta tdk pndai ckp bahasa malay, digagahkan juga knp???

Alya: ops,sorry my false

Jungkook: it's okay

Alya: do you owner of the wallet?

Jungkook: wallet?erm... w...wh...what the colour it is?

Alya: black

Jungkook: yes, I,m the owner!

Alya: do you want ur wallet back?

Jungkook: yes,why not?

Alya: when we can meet? I want to return ur wallet

Jungkook: how about tomorrow?

Alya sprti mengeluh krn esok kedua org tuanya tiada outstation kan... sbnrnya family dia ni gi holiday smbil krja.

Jungkook: erm...hello?

Alya terus trsedar dri lamunnya

Alya: erm...erm...okay

Jungkook: are you sure we can meet tomorrow??

Alya: of...ofcourse why not?

Jungkook: where are you live?

Alya: actually I live at kedah,and now I'm go holiday with my family at kuala lumpur

Jungkook: if that so...

Jungkook: urmm..are you sure?you just in a holiday...

Alya: yeah,but they're outstation tomorrow. No problem right?

Jungkook: o...okay (serba salah)

Alya: can we meet at starbucks cafe? I will send location to you. And it's behind hotel where I live now

Jungkook: what's ur hotel name? I mean a hotel you live now

Alya: Shinny Alora Hotel

Jungkook: ok,tomorrow at 10 am we meet, got it?

Alya: okay

Jungkook: what's ur name?

Alya: Alya

Jungkook: I mean ur full name

Alya: Siti Nur Alya Auni Maisarah

Jungkook: nice name, I like it!

Alya trsenyum sprti kerang busuk seorang diri.

Alya: and what's ur name?

Jungkook: you will know tomorrow

Panggilan dimatikan oleh jungkook sndiri...

alya pov
Ap kena ngn mamat sewel tdi tu? Nk kta omputeh loghat x sma,nk kta org cina dia plk kta dia bkn dri malaysia, smpai nk ckp malay x pndai. Tanya nma, haram x mau bgitau. Haish malaslah aku nk fikir byk2. Semaj je..

Alya pov end

Alya memasang lgu bts di telinganya menggunakan earphone. Ntah knp Alya rasa mcm dia kenal suara yg berbual dgn dia di talian tdi. Suara yg sgt dia suka. Alya malas nk brfikir,ya dia mmg mls! Dia terus hanyut dlm dunia 'BTS' dia. Nmun jauh di sudut hati kcilnya brbisik, "what will happen tomorrow?"

         *******

Jungkook menyanyi riang package lompat2 sekali di hdpn hyung2 dia. Hyung nya yg kehairanan segera mengajukan soalan kpd jungkook.

Jin: what happen to you my lovely maknae?

Jungkook masih menyanyi

Hoseok: you found an angel in ur dream

Jungkook masih menyanyi

Jimin: you have a fever?

Jungkook masih menyanyi

Taehyung: you found ur wallet?

Jungkook brsorak,finally jwpn yg dia nk sgt dengar dri mulut hyung dia.

Jungkook cerita pada hyungnya kesemuanya dri A to Z.

Jungkook berasa seronok sgt. Bkn seronok sbb nk dpt wallet dia balik,tpi seronok sbb something yg lain...

View Of The Love #J.J.KWhere stories live. Discover now