Alya diam seribu bahasa. Terkejut lagi agaknya. Jungkook memandang wajah Alya sambil drive.
"Siapa dia tu??"
"Faiz"
"Macam mana dia boleh obses dengan Sayang?"
"Ntah"
Jawab Alya acuh tak acuh sambil minum air mocha yang dibeli Jungkook tepi jalan tadi.
"Macam mana Faiz tu boleh kenal sayang?"
"Sekolah menengah"
"Boyfriend sayang ke?"
"Bukan,Lya tak pernah ada boyfriend,single la best!"
"Bukan kahwin lagi best ke??😏"
"Mana kira! Kawin,kawinla...single,single la...taken,taken la..."
Haish keling la Alya ni😑tak pe la janji die bahagia😆
"Huish cam tu pulak?"
"Suka hati la.."
Alya kemudian teringatkan kata-kata Faiz...'siapa yang selamatkan aku?'
Alya cuba mengingati kembali satu persatu kejadian malam itu.
'Malam tu aku tengah makan ngan Aisyah,lepastu Faiz datang,lepastu aku rasa aku tertidur,lepastu sedar-sedar je dah ada di sit sebelah....'
Dengan pantas Alya menoleh memandang Jungkook
"Abang?"
Jungkook memandang Alya sambil buat kening sebelah terangkat...
"Kenapa dengan abang?? Ada something yang abang kena tahu ke?"
Alya diam. Di dalam kepalanya berlegar-legar 1001 soalan. Dan soalan paling utama sekali yang dia nak tahu...
'Macam mana Jungkook boleh ada malam tu??'
S
K
I
PEsok hari Sabtu! What the....best gilerr...tak sabar gilerr...excited gilerr...semua gilerr...
Alya melompat di dalam biliknya. Tak de orang tengok pun,lagipun Jungkook tengah 'bersiram'...Alya memandang bagasi dia dan suaminya.
"For the first time in forever~I will go to the Korean~🎶"
Alya menari-nari melompat-lompat...kemudian dia melompat di atas katil
"Yeayyyy!!! Pergi koreaaaa!!! Finally!!!"
Alya kemudian menjatuhkan badannya ke atas katil. Dia tersenyum sendirian. Jungkook yang baru keluar toilet tersenyum memandang isterinya. Happy tengok isteri nya yang terlebih excited!
Alya kemudian bangun dan mengambil tuala nya dan terus masuk ke dalam toilet. Dia nak mandi!
Jungkook memandang bagasi mereka berdua. Kemudian dia memeluk bagasi mereka kemudian mencium bagasi itu.
"Bye bye Malaysia,hye hye Korea! I rindu mu Korea! Lepasni I balik dengan bini I tau Korea! Jangan jeles pulak!💞"
pasangan suami isteri ni dah macam tak betul pulak😅tadi isteri yang excited,ini si suami pulak,macam dia tak pernah ada...
"Syafiq!"
Jungkook memandang pintu biliknya atau,bilik mereka.
"Ye ibu?"
"Mana Lya?"
"Ouh,tengah mandi tu bu..."
"Ha,cepat bersiap! Ayah kamu ajak keluar dinner sekali..."
"Wow! Best nye bu! Dekat mana nk dinner ni?"
"Hotel 5 bintang!⭐⭐⭐⭐⭐"
"Maigad ibu🙊🙊"
"Ha cepat bersiap! Pakai cantik-cantik,handsome-handsome! Suruh isteri kamu tu mandi cepat sikit!"
"Kay bu!🙉"
Ibu menutup pintu bilik nya.
Jungkook mengetuk pintu toilet macam nak roboh!
"Sayanggggggg!!!! Ayah ajak keluar dinner ni cepat mandiiii!!!"
"Ha?! Apaaaaa??!! Dinner???!!! Wahhhh!!!"
Tiba-tiba pintu toilet dibuka! Dengan sepantas kilat Alya berlari ke arah almaru baju. Dia memilih untuk memakai jubah hitam dan pink (blackpink😂). Kemudian tanpa mengeringkan rambut,dia terus mengikat rambutnya dan menyarungkan anak tudung hitam nya ke kepala. Dia melilitkan shawl coklat gelap di kepalanya. Dia menyarungkan niqab di wajahnya. Kemudian dia membuka laci almari dan mengambil handsock hitam pink(blackpink😂) yang jenis ad 3 butang tuu,apa nama la ntah😅. Dia juga menyarungkan stokin polka dot hitam putihnya ke kaki nya. She look so cute!
Jungkook ternganga! Pantang dengar makan,laju je!
Jungkook kemudian mengenakan kemeja hitam berlengan panjang bersama seluar jeansnya. Lengannya kemudian disinsingkan,Jungkook menyikat rambutnya yang dah kering agar terlihat kemas dan handsome. Kemudian dia mengenakan kaca mata hitam di wajahnya. Jungkook juga tak kurang hebatnya dalam bergaya. Alya yang melihat Suaminya terasa sangat sayang dan suka dengan penampilan Jungkook malam ni! Selalunya Jungkook memakai mask ke mana-mana pun. Alya merenung wajah Jungkook yang sedang membetulkan kolar baju nya. Jungkook yang perasan dengan tatapan manja Alya memandang isterinya.
"You look so beautiful!"
Alya tersenyum sambil memeluk pinggang suaminya.
"Lya sayang abang!❤"
Jungkook memandang Alya. Kemudian dia menyelak sedikit niqab Alya
"Manhi manhi!💓(I want you a lot)"
Jungkook kemudian mencium bibir Alya. Alya hanya membiarkan sahaja bibirnya diusik Jungkook sambil mukanya merona merah.
tak sampai 2 minit pintu bilik mereka diketuk
"Tak siap lagi ke orang yang di dalam tu??"
Suara mummy mengganggu suasana romantis mereka!
Jungkook meleraikan ciuman mereka berdua.
"Ye mummy! Ni ha,Lya lambat!"
Alya yang mendengar menampar bahu Jungkook lembut
"Cepat sikit! Kook drive ya!"
"Okay mummy!"
Selepas bunyi tapak kaki mummy menjauh Jungkook memandang Alya. Alya memandang Jungkook dengan muka marah-marah manja😛Jungkook trsenyum kepada isteri nya.
"Sayang comel malam ni!"
"Nak bodek la tu!"
Jungkook ketawa kecil. Isterinya ni nampak macam marah,tapi tangan gebunya tak lepas dari pinggang dia lagi! Terhibur Jungkook dengan kerenah si Alya
Jungkook memegang kedua belah pipi Alya
"Jangan tinggalkan abang"
Alya memandang Jungkook
"Lya takkan pernah tinggalkan abang sampai bila-bila"
Jungkook tersenyum. Bibir mereka brtemu lagi. Akhirnya Alya sendiri yang meleraikan ciuman itu. Kalau tunggu Jungkook yang leraikan,esok la jawapnya baru dia bebas dari ciuman tu. Jungkook mengambil kunci kereta. Alya ke pintu bilik nya,nak keluar. Jungkook kemudian mengikut jejak langkah Alya.
Alya terasa seperti pinggangnya diusik. Alya memandang pinggangnya. Tangan Jungkook sedang memeluk pinggangnya sekarang. Alya tersenyum kepada Jungkook,tindak balas yang sama diberikan oleh Jungkook kepada Alya.
vote
comment
YOU ARE READING
View Of The Love #J.J.K
ActionDimulakan dengan dompet,disudahi dengan kisah cinta yang mengasyikkan Jungkook nama diberi,Alya si isteri bertatah di hati - "Izinkan abang meluaskan pandangan cinta kita"