Chap 31

29 2 0
                                    

Mereka satu family mkn besar mlm ni memandangkan esok mereka akan bertolak ke Korea.

"Abang nak tambah apa-apa lagi ke?"

"Im full😊"

"Okay,if that so"

Jungkook ke toilet sebentar,dia memang jenis cepat sakit perut kalau dah makan tu. Alya pula ke sinki nak perbetulkan tudung,basuh tgn dan yang sewaktu dengannya.

Jungkook keluar dari tandas sambil memegang perutnya. Tiba-tiba...

"Oppa!"

Jungkook memandang seorang yeoja di hadapannya.

"IU?!"

IU tersenyum manis kepada ex-nya

"What are you doing here?!"

"Apa yang IU buat kat restaurant? Ofc IU datang dinner,kebetulan ternampak oppa kat sini IU pun tegurla!"

IU tersenyum lebar.

"IU pleasse.."

"IU takkan tinggalkan oppa dah lepasni!"

"IU pleasse! Stop it! Im tired with you! I have another special yeoja!"

IU membuat muka hairan plus cuak.

"What?! Siapa yeoja tu?! Patutla you dah buang IU dari hidup you! Yeoja tu kenal tak,dengan boyfriend siapa dia rampas ni?!"

"IU stop it! I hate you start now!"

IU terlopong!

"Sampai hati opp.."

"Abang,ayah ajak ba...lik"

Alya yang tiba-tiba muncul terkejut melihat IU.

"Wah!! IU ke? Hi! My name's Alya! You can call me Lya if you want!"

Intro Alya teruja

IU memeluk tubuh sambil melihat Alya dari atas sehingga bawah. Tak nampak macam orang langsung! Tutup sana sini,mata je nampak. Dah macam penyangak dia tengok!

"Excuse me,you ke yeoja tak guna yang dah rampas boyfriend I?!"

IU bernada kasar. Alya terkejut. Intro elok-elok,dia balas kasar! Ada ke patut?!

Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal. Serabut dengan IU

"IU pleasse! This my wife! Hormat sikit!"

IU menampar wajah Alya. Alya hanya memegang pipinya sambil membuat muka 'huh?apa salah aku?'

"Jadi betul la yeoja tak guna ni yang rampas you?! Woi pompoan! kau dengar sini elok-elok! Aku ni girlfriend dia tau! Girlfriend dia! So,you takde hak nak rampas dia dari I okay! You perempuan biasa je!"

Alya hanya tersenyum

"Oh yeke cik IU? Maafla saya tak tahu yang cik ni girlfriend Jungkook. Tapi saya ni isteri Jungkook,jadi Jungkook's mine! Kalau cik nak tergila-gila kan Jungkook pun takde masalah,saya izinkan cuma saya tak janji Jungkook akan jadi hak awak,sebab apa? Sebab belum tentu Jungkook akan sudi berkahwin dengan awak! Saya perempuan biasa? Hello,Im niqabis okay! For your information,Perempuan biasa yang awak tengah hina sekarang ni ada maruah diri tau! Cermin diri ye."

Alya bernada lembut sambil memasukkan sedikit tazkirah ringkasnya walupun dia tahu IU tu non muslim dan tak akan dengar kata-kata dia. Tetapi bukankah wajib untuk insan biasa membetulkan kesalahan insan yang lain? Sekurang-kurangnya dia berusaha untuk mengubah sikap keras kepala IU.

Jungkook sedikit kagum dengan isteri nya. IU pula menggetap bibir dan kemudian tersenyum gedik

"Oh macam tu ke ustazah? Trimas la bazir air liur untuk I nieh! Terkesannya...rasa macam nak masuk Islam pulak...eh aku tertanya-tanya la kan! Apa yang ada di sebalik kain banyak-banyak dekat badan kau tu? Kau ni cacat ke?? Atau kau ni penyangak?"

"Sama-sama lah ye,oh yeke saya ni cacat? Penyangak? Terima kasih banyak-banyak ye! cik IU dah bagi pahala dekat saya"

Kata Alya lembut sambil tersenyum manis sehingga nampak _'eyes semile'_. Kemudian Alya menarik lengan Jungkook

"Mintak izin bawak suami saya balik ye! Jumpa lagi!"

Alya berlalu dri situ dengan secepat mungkin sambil mengheret Jungkook ke kereta. IU hanya melihat dari jauh,panas hati betul!

Jungkook memandang Alya yang sedang menarik lengannya. Alya memandang Jungkook,kemudian dia tersenyum manis

"I know! Lya akan ada banyak saingan nanti"

Jungkook tersenyum. Alya sedikit pun tidak menunjukkan tanda-tanda yang dia marah atau jealous.

Jungkook drive kereta nya sehingga ke hadapan pintu rumah.

mianhae!!! Author buzy kebelakangan nieh! Banyak keje kena buat. Kalau ad masa,in sya Allah author akan update bagi banyak gilerr

🌺 vote 🌺
🌺 comment 🌺

jari tu kan cantik💞

View Of The Love #J.J.KWhere stories live. Discover now