Alya POV
aku intai bilik unnie Lisa,dia tidur. Aku malas nak kacau. Aku cari suami kesayangan aku. Mana dia ni??
Cari punya cari,oo ada dekat ruang tamu tingkat atas. Ingatkan tengok tv rupanya tv tengok dia. Apa-apa je lah cek abang oiii.
"Abang buat apa kat sini?"
Jungkook menutup fonnya kemudian memandang aku yang duduk sebelahnya
"Abang tengah masak ni ha,tak nampak??"
"Ish abang ni betul-betul la..."
"Dah jelas lagi nyata kan abang tengah tengok tv?"
"Bukan tv tengok abang ke??"
Jungkook buat tak endah. Ish ni yang nak merajuk nih!
Jungkook tengok aku yang tengah muncung mulut kalah itik
"Alolololo isteri abang majok ek?? Jangan la majok alalalala tomey tomey...abang tak pandai pujuk orang perempuan tau sayang..."
Aku mencebik
Jungkook ketawa kecil tengok aku. Aku comei kan?😚
"Sayang pergi siap,kita keluar jalan-jalan"
Okay yang ini aku kalah,jalan-jalan? yeayyyy!!!
"Betul ke abang??? Yeayyyy"
Aku lompat macam budak tak pernah bersunat
"Sayang pakai seluar tau!"
"Kenapa??? Malasla nak iron"
"Kalau sayang mala,abang ironkan"
"Betul ke abang?? Yeayyy!!! Saaaaaayang abang."
Yeay! Jungkook iron baju aku! Tak payah nak susah-susahkan aku. Daripada susahkan aku baik susahkan seorang suami. Bukankah tugas seorang isteri menyusahkan suami?? Acehh mazhab mana aku pakai nih?? Opkos ler mazhab Siti Nur Alya Auni Maisarah. Tengok kaki laa. Moral of the story,jangan contohi aku bahahaha...
Aku ambil blouse coklat cerah aku di dalam almari. Seluar slek dan tudung shawl hitam labuh. Aku letak dekat bilik kerja Jungkook sebab iron dalam bilik kerja Jungkook. Kerja apa aku tak tau. Aku ingat shooting tak payah buat kerja. Tapi entahla.
S
K
I
PAku pakai blouse coklat cerah labuh paras bawah lutut,seluar slek,shawl hitam labuh dan niqab yaman baby doll. Aku hias mata aku dengan celak makkah sikit. Aku kena la cantik depan suami baru mata dia tak pandang orang lain,tak gitu?? Simple tapi cantik. Tengok tuan punya badan lahh(flip hair)
"Abang okay tak Lya pakai???"
Tanya aku sambil menggedik dekat Jungkook. Eh suami aku suka hati arr
"Cantik la sayang...rasa macam nak kiss jerr"
Aku mencebik. Sikit-sikit kiss,sikit-sikit kiss,kenapa tak banyak terus?? Stress aku
"No kiss!"
"Alooo"
Chup!
Pipi dia aku kiss.
"Puas?"
Jungkook senyum sambil cuut hidung mancung aku
"Ala,tak puas la sayang"
"Buwerkkk!!!"
Aku amik sling bag aku lalu disangkutkan di bahu. Aku tunggu dekat ruang tamu sambil main pubg. Stai dak aku men pubg?? Tgh men ngn syed saddiq kot. Hahaha
"Sayang,ni abang ada beli kasut untuk sayang,okay tak??"
Aku tengok kasut di tangan Jungkook. Bapak akkk cantik kot. Tengok,kan tak pasal keluar bapak,nasib bapak,kalau bapak ayam??
"Eee...cantik la abang...kenapa tak buat hantaran haritu??"
"Kalau buat hantaran tak sweet"
Aku bangun lalu peluk tubuh badan sasa nya. Huwaaa abang ni kenapa sweet sangat???? Kasut cantik kot..
"Tsk..tsk..cantik la...tsk...tsk..huwaaa abang ni..."
Aku pun tak tau kenapa aku tetiba nangis. Huhuhuhu malunya muka comot sebab nangis.
Jungkook gelabah tengok aku nangis
"Sayang kenapa nangis nii?? Abang beli kasut tak ikut taste sayang kee??"
Aku menggeleng
"Huwaaa....abang ni kenapa baik sangat???? Tsk..tsk.."
Jungkook mengangkat muka aku. Dilapnya air mata aku menggunakan kedua ibu jari cantiknya. Muka aku blushing. Membazir duit je beli blusher
"Abang baik untuk sayang jee...sebab sayang baik dengan abang"
Aku tersenyum
"Habistu dengan orang lain abang tak baik la??"
"Baik jugak,cuma baik sikit jerr"
Aku cuit hidungnya. Baik sikit la sangat.
"Dah jom"
Dia tarik tangan aku. Aku ikut je la dia turun. Lepastu Jungkook ada pegang satu remote ni,dia tekan punat apa tah terbukakla satu pintu ni. Aku tengok dalam. Huish,nasib tak lembik lutut,kaya noh laki aku nieh.
Aku ternganga,nasib pakai niqab,tak de la Jungkook nampak aku ni tengah buka mulut seluas gua kelam,perlis.
"Abang,ni...ni semua abang punya kerr??"
Jungkook senyum
vomment🎮
YOU ARE READING
View Of The Love #J.J.K
ActionDimulakan dengan dompet,disudahi dengan kisah cinta yang mengasyikkan Jungkook nama diberi,Alya si isteri bertatah di hati - "Izinkan abang meluaskan pandangan cinta kita"