Chap 26

51 2 0
                                    

Alya memeluk 'bantal peluk' lembut nya dengan erat. Badannya terasa sangat sejuk!

'Ermm lembutnya....tapi sejak bila aku ada bantal peluk ek???'

Tiba-tiba Alya terasa seperti ada satu tangan yang lembut maha halus lagi gebu sedang mengusap pehanya. Yang menghairankan lagi Alya ialah dia terasa tangan itu sedang memegang pehanya tanpa lapik!

"Sayang...tak nak bangun lagi ke..."

Alya mencelikkan sedikit matanya...wajah dia terbenam pada dada bidang Jungkook! Tak berlapik! Jungkook tersenyum melihat Alya. Alya mendongak melihat Jungkook.

"Suka betul sayang raba six packs abang ;)"

Alya ternganga...dia kemudian menjerit..."arghhh!!!"

Dalam sekelip mata,Alya menolak Jungkook jatuh ke lantai...

Jungkook mengaduh kesakitan. Kemudian dia menghembus tangan nya dan disapukan ke bontot dia😅.

Alya yang masih terkejut terus terasa badannya sangat sejuk. Alya memegang dadanya. Alya terlopong! Dia hanya brbikini!

"Yahh! Abang buat apa niiii??!!"

Alya dengan pantas membalutkan badan dia dengan selimut dia untuk menutup badan dia! Jungkook gelak mengekek melihat Alya yang dah terbalut dengan selimut...hanya tinggal kepala Alya sahaja yang nampak(haha ayat author hancur,readers bayang sendiri la😅)muka Alya merah padam...Jungkook bangun dan segera menangkap Alya.

"Dapat dia!"

"Yahhhh!!!"

Alya melompat kemudian berlari dengan selimut masuk ke dalam tandas,sempat dia tarik tuala yang berada di tepi pintu toilet.

            *****

Jungkook turun ke bawah nak breakfast,dia pelik,lepas solat subuh berjemaah terus Alya bersiap pakai jubah,shawl,niqab and other,lepastu terus keluar bilik,tak sempat Jungkook nak tangkap pastu ngap! Jungkook menganggap sahaja yang isterinya turun bawag tolong ibu dengan mummy buat breakfast...tapi sekarang dia dah ada di meja makan! Dia tak nampak kelibat Alya langsung dari pagi tadi!

Jungkook: ermm...ibu,Lya pergi mana? :(

Ibu: aik? Dia tak bagitahu kamu ke??

Muka Pn Ainul sedikit cuak

Jungkook: erm..tak! Dia pergi mana ek??

Ibu: dia...tak ce...cerita apa-ap..apa kat ka...kamu ke???

Jungkook hairan dengan riaksi ibu mertuanya...selalu nya ibu cakap tak pernahnya nak gagap! Jungkook menganggkat sebelah keningnya

Jungkook: tak! Dia keluaq macam tu je...emm..tapikan...Fiq tengok dia pakai pakaian hitam! Lepastu dia bawak yaasin dalam beg dia!

Pn Ainul terkejut. Dengan pantas dia backup Alya

Ibu: bu...bukan selalunya di...dia memang pakai baju hi...hitam ke??

Jungkook: tapi selalunya dia tak pakai semua hitam,tudung dia selalunya warna terang tak pun gelap,bukan hitam! Yang peliknya,dia bawak yaasin sekali! Macam...

Jungkook berfikir sesuatu

Jungkook: macam nak ziarah orang yang dah meninggal!

Mummy yang tengah basuh pinggan cepat-cepat datang ke meja makan selepas dengar perkataan 'meninggal'

Mummy: ha?! Siapa meninggal?!

Pn Ainul menelan liur

Ibu: si..siapa pulak yang me...meninggal?

View Of The Love #J.J.KWhere stories live. Discover now