'A part of me will always be with you'
..............
"Wei, serius ah kita nak cari buah kat dalam hutan ni? Kang elok kita duduk dekat rumah terus tinggal kat gua sebab sesat jalan balik" aku bersuara sambil melihat rakan-rakanku yang sedang mengikat tali kasut puma masing-masing.
Kami peminat setia jenama puma tau!
Soalan aku bagai angin lalu je. Takde sesiapa nak jawab.
"Betul ke ni?"
Kali ni aku bertanya sambil goncang tangan Areum.
"Eee! Kau pahal? Betullah, kita dah keluar rumah dah pun. Kalau kau risau sangat kau tinggal jelah"
Tinggal?
Aku pandang rumah tu, macam ada aura pelik.
Tiba-tiba, aku ternampak seperti ada seseorang yang memerhatikan kami daripada tingkap. Dan paling mengejutkan, itu tingkap bilik yang kami guna.
SERIAU!
Segera aku mengekori langkah kawan-kawan aku yang sudah laju dihadapan.
♥♥♥♥♥♥♥
Jiyoo pov
"Heysh! Asal semak banyak sangat ni"
Aku memandang ke arah Yoona yang sejak tadi bising mengomel itu ini. Rasa nak sumbat cili padi kat mulut dia.
Menyampah.
"Wei, aku rasa aku macam nampak... eh, itu pokok beri lah! Jom pergi situ!"
Jeritan Hyemi yang berdiri agak jauh di depan membuatkan aku dengan yang lain berlari mendekatinya.
"Pahal?" tanyaku.
"Aku jumpa pokok beri. Tak tau pula dalam hutan macam ni ada tumbuh pokok macam ni"
"Eh tapi... takkan kita nak makan ni? Kita tak tau beri ni elok atau beracun"
Aku nampak ada nada rasa tak senang hati daripada Areum. Yoona yang berdiri sebelah dia pula aku tengok bukan main bersinar mata dia pandang sebiji buah beri yang dipetiknya tadi.
"Areum, kalau ini je satu-satunya makanan yang kuta jumpa nak buat macam mana? Dah satu jam kita cari, takde satu pun buah kita jumpa melainkan buah beri ni. Kita makan jelah beri ni ye"
Aku harap pujukan aku berjaya membuatkan Areum rasa selesa.
Jangkaan aku betul. Areum mula mengulas segaris senyum di bibirnya.
Aku, Areum dan Hyemi mula memetik beberapa biji beri.
"Erm! Sedapnya"
Kami memandang Yoona.
Eo? Mana dia?
Rasanya tadi kami dengar suara dia puji rasa beri ni tadi.
"Korang, dia kat situlah" beritahu Hyemi pada aku dan Areum.
Jari telunjuknya tepat menunjukkan Yoona yang sudah duduk berlunjur kaki di bawah pokok yang rendang. Matanya tertutup rapat dan jelas mukanya nampak tenang.
Bukan seperti ketika perjalanan tadi, asyik masam je dengan bibir itik dia tu.
Aku menghampirinya. Areum dan Hyemi mengikuti jejak langkah aku.
"Yoona!" panggil aku sambil menggoncang sedikit tubuhnya.
Tiada respon.
Dia tidur ke?
YOU ARE READING
WITH YOU | BTS
AdventurePertemuan di dunia yang berbeza. ' I never had a dream come true Till the day that I found you ' status :- [ on going ] By berrylovelyana