Practice II

48 8 8
                                    

Maaf berrydears sebab dah lama tak update. Idea terbang melayang lepas peperiksaan akhir tahun lepas. Maaflah kalau chapter kali ni hambar bagi korang. Apapun, just enjoy with this story.

——————————————

' A part of me will always be with you '

Jiyoo pov

Aku menuruti langkah Jimin di depan menuju ke sebuah padang yang agak luas. Kami menghampiri sebuah meja kayu yang tersedia di tengah-tengah padang itu.

Sempat aku lihat Areum, Hara, Yoona dan Hyemi dan pasangan mereka menuju ke padang ini juga. Tapi yang peliknya kami semua pergi ke arah yang berlainan.

"Jimin" panggil aku.

"Hmm?" Jimin menghentikan langkahnya lalu berpaling ke arahku dengan riak wajah hairan.

"Kenapa kita semua berpecah? Kita perlu buat tugasan apa sebenarnya? Susah sangat ke tugasan tu? Kenapa tak buat sama-sama? Kenapa—–"

"Shhh" Jari telunjuk Jimin melekap di permukaan bibir aku.

Aku menepis jarinya.

"Kenapa?" soalku hairan.

Jimin menggelengkan kepalanya beberapa kali.

"Macam mana saya nak jawab kalau banyak sangat awak tanya? Saya pun tak ingat apa soalan awak tu! Tanya satu-persatu okay. Rileks..." nasihat Jimin. Bibirnya tidak pernah lekang dengan senyuman.

Aku menggaru kening yang terasa gatal.

"Erm okay.  Kenapa kita berpecah?" tanya aku. Kali ni aku ikut nasihat si Jimeng ni.

"Tak tau" Jimin mengangkat kedua-dua bahunya.

"Kita perlu buat apa sebenarnya?"

"Tak tau" Kali ni Jimin menggelengkan kepalanya beberapa kali.

"Susah sangat ke tugasannya?"

"Tak tau"

Okay, aku cuba untuk bersabar. Rileks Jiyoo~
Kali ni mesti dia boleh jawab!

"Kenapa tak buat sama-sama?"

"Tak- HA YANG NI SAYA TAU!! Kalau tak silap saya, tugasan kita berlainan sebab tu tak buat sama-sama"

Aku melepaskan nafas lega. Nasib baik tekaan aku tepat.

Jimin membuka sebuah beg kecil yang diberi oleh seorang dayang yang menunggu di destinasi kami ni.

"Jadi—– tugasan kita adalah kena berlatih main shuriken. Ouh kacang je ni" kata Jimin yakin.

"Bwo?! Shuriken? Apa benda yang awak merepek ni! Bagitaulah betul-betul tugasan kita hari ni" marah aku seakan tidak percaya dengan kata-kata Jimin.

"Eh apa yang merepeknya? Betullah saya kata. Tugasan kita hari ni sebenarnya berlatih guna shuriken"

"Shuriken tu kan tajam. Itu bukan ninja kat Jepun je ke yang guna?" muka blur aku tayangkan.

"Tak semestinya ninja je guna. Alah, nak guna benda ni senang je. Macam main mainan. Em—– Jepun tu salah satu nama tempat kat dunia awak ye?"

"Haah, macam mana awak tau?" Sebelah kening aku jungkitkan.

"Sebab dunia kami pun ada negara yang khas untuk ninja"

"Jinjja? Apa nama negara tu?" Aku tersenyum lebar. Perasaan teruja tidak dapat disangkal lagi.

Mesti negara tu pun macam negara Jepun. Kemas, bersih dan cantik. Tak lupa juga, berkembang maju mengikut peredaran zaman.

"Nama negara tu ialah Legoland. Negara yang khas buat puak ninjago" kata-kata Jimin buat aku terdiam seketika.

WITH YOU | BTSWhere stories live. Discover now