Author minta maaf tau berrydears. Wattpad author ada masalah sikit lepastu idea author pun hilang sebab tu lambat update. Apapun, thank you guys for 1K readers. Walaupun ada yang silent readers, thanks sebab support ff ni.
' A part of me will always be with you '
Jiyoo pov
"Tsk ah! Maaf, tapi boleh tak urut perlahan sikit?" pintaku dengan nada agak lembut.
"Tahanlah sikit sakit tu. Ni dah masuk dayang kelima yang urut kau tau" ujar Jimin yang sedang ralit memerhatikan aku yang sedang diurut oleh seorang dayang yang nampak lebih muda daripada aku. Dia duduk di birai katil aku.
Aku cuba mengikuti kata Jimin. Beberapa kali aku mengemam bibir menahan sakit diurut dayang muda ni.
"Perlahan sikit, dik" tegur aku dengan nada yang lebih lembut. Harap dia fahamlah.
Dayang itu mendongak memandang aku sekilas lalu memperlahankan sedikit urutannya. Namun, itu hanya seketika. Kemudian, urutannya semakin lama semakin kuat.
Aku mendesis sakit. Aku melihat wajahnya dengan dahi berkerut.
Eh dia ni! Marah ke aku tegur?
"Ah! Ah! Appo! Cukuplah, dah berhenti" arah aku.
Tapi dayang itu masih meneruskan urutan kuat dia. Eh degilnya!
"Eo kan saya kata sudah" aku berkata lagi.
Dia berhenti mengurut seketika lalu memandang aku.
"Patik hanya menurut kata tuan putera bukan tuan puteri" ujarnya lalu kembali mengurut.
"Haish appo" desis aku lagi.
"Yah, berhenti urut dia. Kau boleh pergi" arah Jimin tegas.
"Nae, patik faham" kata dayang itu lalu berundur perlahan-lahan.
Sempat dia menjeling ke arah aku. Aku berdecit geram.
Sedang asyik aku melayan rasa geram di hati, terasa satu tangan kasar mengurut aku lembut.
Terhinjut sedikit bahuku apabila melihat Jimin yang sudah duduk bersila di hadapan aku sambil mengurut kaki aku.
"Yah, awak buat apa ni?" tegur aku dalam nada terkejut.
"Tengah tunggang kuda"
Eh loyar buruk pula dia ni!
"Dah lah, tak perlu urut saya! Awak tu putera kerajaan ni! Tak patut awak buat macam ni! Dah, berhenti!" marahku sambil menolak-nolak bahunya.
Takde effect pun. Almaklumlah badan sado kan?
"Habis tu kau nak aku panggil dayang lain lagi? Sudah sudahlah tu menyusahkan orang lain" mendatar suara Jimin.
"Jadi saya ni menyusahkan lah? Dah lah, saya boleh urut sendiri. Saya ada tangan. Tepi!" dingin aku bersuara lalu menolak lebih kuat tubuhnya.
Adalah terkebelakang sikit si Jimen ni. Tangannya spontan terlepas dari mengurut kaki aku.
"Merajuk ke?" soalnya.
Aku diam. Tangan aku lincah mengurut kaki sendiri.
Aku rasa lagi best Jimin urut but apa aku kisah? Dia kata aku menyusahkan tadi! Padahal aku tak minta pun dayang urut atau dia urut tapi dia sendiri suruh!
"Saya minta maaf. Saya tak maksudkan pun tadi" ujar Jimin perlahan.
Aku buat tak layan. Masih majuk hmph!
YOU ARE READING
WITH YOU | BTS
AdventurePertemuan di dunia yang berbeza. ' I never had a dream come true Till the day that I found you ' status :- [ on going ] By berrylovelyana