Gece Diyarı
Evarel Azarhys
♛
Azarhys(Gece) Hanedanı
Rhesos ve Meonie Soyu
Lysandra Soyu(Burada ülke, hanedana aittir. Eşler de hükümdarla eşittir. Hükümleri beraber anılır.)
1. Rhesos ve Meonie (Gece Hükümdarları) RN 420-503
Gece Diyarı'nın kurucuları. İkisi de Gece Ejderi'nin gücüne sahiptir. Rhesos, bu bölgenin eski bir hükümdarlığının soyundan gelen safkan gece insanıdır. Meonie ise güçlü bir dareisedir.
Gölge Diyar'ın Kralı Draklos ve Diyar'ın Kraliçesi Eleiana Roveia onların hükmünü ilk tanıyan olmuşlardır. Diyar ve Gölge Diyar ile ilişkiler o zaman başlamıştır.
Çocukları: Rhytion (hükümdar) ve Thalia (prenses)
2. Rhytion Damien ve İaneira (Gece Hükümdarları) 503-560
Rhytion, Gece toprakları geleneğince en büyük çocuk olarak varis seçilmiştir. İaneira bir yıldız büyücüsü ve kahindir.
Rhytion'un kardeşi Thalia, Urathea ailesinden bir soyluyla evlenmiştir. Urathea bu nedenle daha sonraki yıllarda en güçlü ailelerden biri olacaktır.
Çocukları: Dorion Klaus (hükümdar)
3. Dorion Klaus (Gece Kralı) 560-613 ve Amathia Eudoxia (Gece Kraliçesi) 562-627
Dorion ve Amathia, Gece Diyarı'nın sınırlarını genişletmişlerdir. Ayrıca önemli yapılar yapılmıştır. Tapınaklar, kütüphaneler ve kültür şehirleri vardır.
Çocukları: Lysandra Dione Kranae (hükümdar)
Kuzey Birliği (639-715)
Gölge ve Gece Hükümdarlığı
Korint ve Lysandra
4. Lysandra Dione Kranae (Gece Kraliçesi) 632-765 ve Korint Drakon (Gölge Kral, Gece Kralı) 639-713
Lysandra, Gece'nin Ayın ve Yıldızların Kraliçesi ve Geceyarısı Yıldızı olarak anılır. Gece Diyarı'nda gece gücüne sahip en güçlü hükümdardır. Bunun yanında zarafeti, cesareti ve hüznü ile bilinir. Korint ile kuzeyi birleştirmiş ve uzun yıllar boyunca kuzeye hükmetmiştir.
Korint, Gölge Diyar'ın hükümdarıdır. Geceyarısı Yıldızı ve Gece Kralı olarak da anılır. İkisi döneminde Geceyarısı Yıldızı başkent olmuştur. Korint ve kızları Kiera ölmüştür ve hükümdarlıkları sona ermiştir. Gölge Konsey'in isteğiyle sonraki hükümdar olan Zeleia'yı seçmiş ve kılıcını bunun göstergesi olarak ona vermiştir. Ardından Lysandra ülkesine geri dönmüştür.
Çocukları: Kiera (gölge-gece prensesi, çocuk yaşta öldü), Lydes (hükümdar, gece kralı)
5. Lysandra Dione Kranae ve Rhadies (Gece Hükümdarları) 765-789
Lysandra bir süre ülkesini tek başına yönetmiştir. Daha sonra arkadaşı olan komutan Rhadies ile evlenmiştir. Rhadies, Gece Diyarı'nın kanunlarına göre onunla eşit hükümdar olmuştur.
Lysandra döneminde ülke en geniş sınırlarına ulaşmış ve her açıdan gelişmiştir. Bu nedenle Gece Hanedanı'nın en büyük çocuğuna onun adının benzerini vermek gelenek haline gelmiştir, varisliğin simgesi olmuştur.
Çocukları: Lydes Rhasias (hükümdar)
...
-Gece Kralı Diores Lysander
Gölge Kraliçe Zinaida ile mücadele etmiş, ona bağlanmayı reddetmiş ve savaşmıştır.
Fakat Diores, Zinaida'nın kardeşi Zerelia'ya aşık olmuş ve onunla gizlice evlenmiştir. Bu, Diores'in ölümününe neden olmuştur.
-Zerelia: Gece Diyarı'nın kanunlarında ve geleneklerinde hükümdarla eşit olma hakkı ve naip olarak tahta çıkma hakkı vardır fakat Zinaida sayesinde bu haklarından vazgeçmiştir.
Çocukları: Rhyseion Zerath Lysandros (gölge ve gece kralı)
-Gece Kralı Auris Lykon ve Gece Kraliçesi Lelia
Auris, kardeşi Diores'in ardından tahta geçmiştir. Lelia tahta çıktığı zaman onun eşidir ve onunla eşit haklarla ülkeyi yönetmiştir.
Çocukları: Kastor Lyktos (hükümdar), Lilaia Doria (komutan)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİYAR REHBERİ ♛ Diyar'ın Hükümdarları
FantastikDiyar'ın Hükümdarları ana serisine ait bilgiler yer alacaktır. Tarih, Ülkeler, Hükümdar Listeleri, İnanç gibi bölümler olacaktır. Bu kitabı okumanız için Ejderha'nın Öfkesi'ni okuyor olmanız önerilir. Diyar'ın Hükümdarları Diyar Rehberi - Ek I Başla...