CHAPTER 25

23 3 0
                                    

Jeonghan membuka pintu biliknya dan terkejut. Die menutup sedikit pintu dan mengintai.

DK: Hanie hyung,wat pe tu?

JH: Shush!

DK: Knp?

JH: Ckp perlahan2..nnti diorg dgr..

DK: Ne..tp hyung tgh tgk ape?..

JH: Tu..

DK: Oh My Gosh..No..noona..

...................................................

Younghee mahu menyelimutkan Jihoon dan tiba2 die terjatuh dan terbaring .Die perlahan2 membuka matanya dan..melihat Seungcheol yg berada di atas bdnnya. Die membesarkan matanya dan hampir menjerit. Seungcheol juga begitu. Die mengangkat kepalanya dan bertentang mata dgn Younghee. Mereka berada dlm keadaan itu selama 2 minit. Seungcheol perasan keadaan di situ agak panas dan janggal. Die terus bgn dan berdiri di tepi Younghee. Younghee pula perasan yg muka dan telinga Seungcheol sgt merah. Die bgn dan membetulkan bajunya.

SC: Mi..mianhaeyo. Younghee ssi..

Dia menggaru lehernya yg tidak gatal dan meminta maaf sambil menunduk.

YG: Hmm..x pe..lg pon bkn sengaja..

SC: Be..betul ke? Tp sye btol2 minta maaf.

YG: Xpe..sye dh biasa.

SC: Heum? A..awk dh biasa?

YG: Eh..jgn slh phm..dulu adik2 sye pon selalu jatuh ats sye.. Lee Sya pon selalu..

SC: Ohh..

YG: Tp kn..knp awk merah sgt ni? Dmm ke?

Younghee meletakkan tapak tgnnya di dahi Seungcheol. Seungcheol membesarkan matanya dan menolak perlahan tgn Younghee.

SC: X..x.lh..mn ade dmm..

YG: Habistu knp merah semacam je..seolma..

SC: Mn ade! Op!

Dia menekup mulutnya.

YG: Oklah kalau awk ckp mcm tu..dh pergi tidur..dh lmbt ni.night.

SC: 😶😶Nae..jaljayo.

YG: Hm..ade2 je..haih.

.....................................................

DK: Hanie hyung. Tgk tu,Muka ngn telinga Cheol hyung merahlh.

JH: Hhh..malu lh tu. Tp knp noona ko lek je? X merah pon.

DK: Nth..mgkin sbb die dh biase kne hempap.

JH: Hhhh..ish tgk tu. Noona ko sentuh dahi Seungcheol..wuu

DK: Haahlh..tp knp aq x jeles eh?

JH: Knp? Selalunya ko jeles ke?

DK: Haah..td mse noona ckp2 ngn Shua hyung..aq jeles..

JH: Alah..biase lh tu.

DK: Hmm.

'Gedebuk!' Dokyeom jatuh dan bunyi itu menarik perhatian Seungcheol.

SC: Hm? Knp tu?

Die perlahan2 jln menuju ke bilik VOCAL TEAM.

DK: Alamak..

JH: Lari. Cpt pnjat katil.

Jeonghan dan Dokyeom terus lari ke katil mereka. Pintu dibuka.

SC: Dh tido..abis..td..tu..bunyi ape..argh!

Lintang pukang Seungcheol lari ke biliknya. Die melompat di atas katilnya dan menarik selimut. Selepas beberapa minit,penghuni2 di dlm rumah itu akhirnya dibuai mimpi. Tetapi hanya sorang yg masih berjaga. Younghee menutup lampu dan pergi ke biliknya. Die melihat Lee Sya yg sudah lena itu. Lee Sya tidur dlm keadaan yg....agk pelik?. Kakinya di letakkan di tempat kepala dan bdnnya pula sudah hampir jatuh.

YG: Haih..nth papelah bdk ni.

Younghee menolak bdn Lee Sya dan meletakkan bantal dibwh kepalanya. Die pergi ke arah tingkap. Matanya menangkap figura seorang lelaki yg sedang memerhatikannya dari jauh. Die dgn beraninya membuka tingkap itu. Lelaki itu terus lari dan masuk ke dlm kereta dan terus meninggalkan rumah itu.Younghee risau kalau Kim Min Soo mencederakan adik2 dan rakan2 barunya. Die menelefon Hyun Young.
Hyun Young yg sdg menonton televisyen terkejut apabila telefonnya berdering.

Younghee eonni
ACCEPT

HYUN YOUNG
Yeobuseyo? Eonni.

YOUNGHEE
Hyun Young ah..eonni nk tnye..Kim Min Soo ade bg tau pape x kt ko?

HYUN YOUNG
Knp?

YOUNGHEE
Bkn pe..aq rse die hntr org ikot aq lh.

HYUN YOUNG
Mwo?!

YOUNGHEE
Hm..kalau die ade bg tau pape..bg tau kt aq tau.

HYUN YOUNG
Ok..eh! Jp..aritu die ade bg tau aq sesuatu.

YOUNGHEE
Ape?

HYUN YOUNG
Die kte psl adik eonni..

YOUNGHEE
Mcm mn die tau aq ade adik?

HYUN YOUNG
Nth..pastu die kte die nk cari adik eonni yg bongsu pastu nk ugut eonni.

YOUNGHEE
Hm. Bahaya ni..

HYUN YOUNG
Tp kn..

YOUNGHEE
Knp?

HYUN YOUNG
Knp eonni x bg tau aq pon yg eonni ade dongsaeng? Kalau eonni bg tau,mesti aq dh tlg eonni carikan.

YOUNGHEE
Hm..mian..aq kalau blh x nk susah kn ko..lg pon aq dh jumpa dua org. Tp sorg lg..blom..

HYUN YOUNG
Hm..x pe..aq hrp eonni dpt jumpa dongsaeng eonni sblm Min Soo.

YOUNGHEE
Hmm..arrasseo..gomawo..jalja

HYUN YOUNG
Eonni pon..jalja..saranghae..

Younghee masuk tidur pd pkl 1 pagi. Die perlu bgn pd pkl 7 utk membuat sarapan kpd 14 org bujang pd hari esk.

-VOTE&COMMENT-

[C] Noona!! S1Where stories live. Discover now