CHAPTER 33

14 2 2
                                    

Jihoon tersedar dari tidurnya nya bila terdengar sesuatu.

WZ: Huh? Aduh..bunyi ape tu..kacau btollah..hua..eo? Noona?

Jihoon menggoncangkan bdn Younghee dan menyentuh dahi nya.

WZ: Noona! Aduh. Mcm mn blh dmm plk ni..

Dia keluar dan mengambil tuala dan air. Dia membasahkan tuala td dan meletakkannya di atas dahi Younghee. Younghee masih tidur tetapi dlm keadaan menggigil dan berpeluh. Dahi nya juga berkerut2. Jihoon cuba mengejut kan nya.

***

Younghee berada di satu tmn bunga yg sgt luas dan cantik. Dia sdg berjalan dan ddk di sebuah bangku berwarna putih. Dia ddk dan seperti sdg menunggu seseorg.

??: Younghee ah..

YG: Hm?

Younghee mendongakkan kepalanya.

YG: O..oppa..😢

??: 😊..Younghee sihat?

YG: Tsk..sihat..oppa?

??: Sihat..tp bkn ke Younghee baru lepas pembedahan?

YG: Eo? Haah..oppa..Younghee rse..Younghee x leh hidup tnpa oppa lh..susah..tsk..

Younghee sdh menangis seperti bdk kecil yg tidak dpt gula2. 'Oppa' nya menarik Younghee ke dlm dakapannya.

??: Hm..jgn lh mcm tu..Younghee kn dh jumpa dongsaeng2 Younghee. Kn diorg ade..

Kte nya sambil menepuk2 bahu Younghee utk memujuknya.

YG: Tp..Younghee ttp rase yg hidup Younghee ni kosong..sbb..hanya oppa lh..cinta hati Younghee (cia cia cia 😆)

??: Yeke? X pe..Nnti ade lh pengganti oppa..

YG: Hm..oppa x rindu Younghee ke?

??: Rindu gila!

YG: Younghee pon! Hari2..rindu oppa..hm..

??: Younghee ah,oppa kne pergi lh..igt pesan oppa ni. Jgn salahkan diri Younghee atas kematian oppa..igt! Oppa selalu ade utk Younghee. Jge diri elok2. Jge adik2. Jge mkn. Jge kesihatan. Jgn minum sgt. Jgn cpt marah..jgn..

YG: Yeye..jgn tidur lmbt..jgn lupa oppa..yeye..tau..oppa pon sme..jgn lupa Younghee. Nnti kita jumpa lg ye..tp oppa..oppa?

'Oppa' nya sdh tiada di sebelahnya. Younghee berdiri dan berlari sambil memanggil 'oppa' nya.

YG: Oppa!!! Oppa!!..oppa kt mn..hiks..😭😭 jgn lh pergi lg..Younghee x puas lg nk tgk muka oppa..oppa..hiks..

***

'Noona!'

Younghee membuka matanya perlahan2 dan melihat di sebelahnya.

YG: Jihoon ah..tsk..

Dia memanggil Jihoon dgn suara seraknya.

WZ: No..noona..knp nangis..

Younghee bgn dan duduk sambil menangis. Jihoon terus menarik noona nya dan memeluk nya.Younghee menangis dgn lebih kuat.

WZ: Shh..shh..knp ni noona? Noona mimpi buruk ke?

YG: Ji..Jihoon ah..knp..knp org yg noona syg..pergi dulu? Diorg mmg benci sgt ke kt noona?

[C] Noona!! S1Where stories live. Discover now