Air mata berjujuran jatuh seperti hujan yg lebat membasahi bumi ketika itu. Berita yang baru sahaja dia terima menyebakkan dadanya.
Dengan pantas dia berlari naik ke atas untuk mengambil sehelai tudung dan bergegas ke luar rumah lalu menghidupkan enjin kereta.Kereta dipandu laju menuju ke hospital.Setelah kereta diparkir,dia berjalan laju ke kaunter.
"Nurse ,dimana mangsa yg baru dihantar ke hospital sebentar tadi?" Tanya Arissa Safiyyah kepada jururawat.
"Nama mangsa apa puan?" "Ammar Safwan"kata Arissa ringkas. " Ouh sebentar ye puan,En.Ammar ada di wad kecemasan ,doktor sedng merawat dia" "Terima kasih".
Selepas mengucap terima kasih Arissa berlari hingga ke wad kecemasan menunggu doktor keluar.
Arissa menjadi penunggu setia di hadapan wad kecemasan. 3 jam berlalu, Arissa masih setia menunggu, bunyi kuakan pintu menyebabkan Arissa sedikit terkejut, keluar seorng doktor lelaki kemudian Arissa terus bangun berjalan ke arah doktor.
"Doktor bagaimana keadaan suami ssaya" tanya Arissa dengan riak wajah yang risau."Maafkan saya puan, saya sudah cuba sedaya upaya untk selamatkan suami puan tetapi Allah lebih sayangkan dia, saya harap puan bersabar ye,saya pergi dulu"kata doktor itu lalu beredar meninggalkn Arissa.
Arissa meraung sekuat hatinya di depan wad kecemasan itu.
Setelah air matanya kering,Arissa bangun dan melangkah longlai ke dalam wad kecemasan untuk bertemu dengan arwah suaminya buat kali terakhir.
"Abang,kenapa cepat sngt abang pergi?, patutla pagi tadi abang suruh syg jaga diri elok-elok sebelum pergi kerja, rupanya abang nak tinggalkan sayang, abang dah pergi jauh" Air mata yg ditahan sedari td akhirnya jatuh jua. Matanya kelihatan merah. Teresak-esak Arissa menangis meratapi pemergian suami tercinta.
Selepas keluar dari wad kecemasan, dia membuat panggilan kepada ibu ayah dan mentuanya
serta ahli keluarga yg lain untuk menyampaikan berita tentang kematian Ammar Safwan.
___
Teruskan membaca dan jgn lupe vote bnyk iiEnjoy my story❤
YOU ARE READING
KITA (Slow Update)
RomanceStatus: in proses Start: 20/12/18 Finish: _______________________________ ARISSA SAFIYYAH sedih akan kehilangan suami tercinta, AMMAR SAFWAN dab membawa diri ke Istanbul untuk mengurangkan segala kesedihan yang dihadapi Tanpa diduga Arissa bertemu...