Sementara itu,Amar Faliq masih berjalan di bandar Istanbul menikmati angin segar pada waktu malam.
Smbil berfikir "hmm btul ke ape yg aq nmpk td ke aq mimpi?" tanpa dy sedar dy telah memeluk tiang lampu dan terdapat kesan benjolan di kepalanya.
Deyyy Amar kau buang tebiat ke ape hah jalan tngk depan lhaa kn x pasal ii dh benjol dahi kau,smbil tu dy cover ii takut ade org nmpk AHAHAHHAH,dy ckp dlm hati x hensem dh muka aq yg kacak nih,haih perasan btul mamat sorng nih
Amar menyambung perjalanannya yg terhenti akibat eksiden yg berlaku sebentar td menuju ke hotel penginapannya.
_____________
Matahari terpacak menandakn sudah pukul 11 pagi tetapi Arissa masing terbongkang di atas katil
Ish ish ish,ape nk jadi lhaa ngn minah nih bru hri ke-2 kt sini,klau ade ibu nih dh sah ii kne membebel mcm mak nenek,dgn subuh terlepas.Jawabnye subuh gajah lhaa.Arissa bngun lalu menggosok matanya dan mengambil iPhone 5 yg terletak di tepinya untk melihat jam,terbuntang matanya apabila melihat jam yg sudah memasuki angka 12.
"Ya Rabbi,aq terlajak tido,ya Allah kau ampunkn lhaa hamba mu ini" Arissa berdoa dlm hati smbil berlari mengambil tuala dan memasuki tandas untk mandi.
___________
Selesai membersihkan diri dan memakai cantik cantik ,Arissa berjalan keluar dri hotel untk mengisi perutnya yg dh mendendangkn lagu smbil scroll ig di iPhone 5 miliknya.Jgn ingt perut tak boleh nyanyi AHAHHAA.
Tanpa sengaja Arissa terlanggar someone sehingga jatuh terduduk,nasib mamat tu x jatuh terhimpap badan Arissa, klau tak confirm jadi scene di tangah bandar Istanbul nih, upss siapakah gerangan mamat itu?Meh smbung blik.
"Aduh sakitnya,woi jalan tu tngk lhaa depan klau ade kereta time ii tu jugk kau dh mampus tau"kedengaran suara milik seorng lelaki yg sedang membebel kepada Arissa smbil bangun dan menyapu habuk di seluarnya.
" Sorry sorry,saya mintak maaf,saya x sengaja,maaf yee" Kata Arissa smbil mengangkat muka.Tanpa diduga matanya bertembung dgn mata mamat td tu."Amar Faliq?"
"Arissa Safiyyah?" tanya mereka serentak"Omg srsly terjumpa mamat nih kt sini,so btul lha ape aq nmpk smlm,Ya allah,menganggu ketenteraman aq btul lhaa,pikir aq boleh tergoda ngn dy mcm dulu ke,tau lhaa dh makin hensem skrng" Omel Arissa dlm hati
"Ish mcm mne pulk aq boleh terserempak ngn minah nih kt sini,aish makin cantik plus comel dy skrng,haihh Amar chill chill,mmg btul lha yg aq nmpk smlm,smpai aq terpeluk tiang lampu benjol dahi aq" Monolog Amar dlm hati dan tangannya menepuk benjol yang tersorok di sebalik rambutnya.
"Aduhh dahi aq,sakit" Amar mengaduh.
"Ehh Amar,are you okay?" Tanya Arissa smbil menyelak rambut Amar pantas Amar menepis tangan Arissa."Tak payah aq okey,tak teruk pun"kata Amar smbil cover hensem.
Eleh ckp je lhaa yg kau terpeluk tiang lampu smlm sbb kau terfikir pasal dy,org dh caring tu,ntah ntah dy syg kau lg,upss terlepas pulk
"Tak teruk apenya klau dh smpai biru tu,mcm mne boleh smpai teruk smpai mcm tu" Tanya Arissa
"Ohh smlm aq jatuh tersembam kepala masuk jamban waktu nk masuk tandas sbb lantai licin,pergh sedap bhaii" Tipu Amar.Haihh mamat nih agak agak lhaa nk buat lawak kt sini,author pulk yg tepuk dahi.
Arissa tergelak kuat smpai senak perut,"weyhh fiya agak agak lhaa gelak tu smpai org tngk kau pun pelik, tau lhaa lawak tp coverlha sikit"kata Amar
"Pergh aq kluar hotel td sbb nk cari mkn,tp sekali terjumpe kau hilng lapar"ujar Arissa smbil mengusap perut
"Weyh lepas nih ade lhaa teman aq kt Istanbul nih,yg pling ngam pastu gile gile mcm aq,pasni boleh lhaa sakat kau mcm dulu AHAHAHHA" kata Amar
"Ehh sesedap kepala kau je ehh,aq terajang kau sat gi baru tau" Arissa memberi amaran manakala Amar hanya menjeling
Wow panjng jugk ehh untk bab 6 nih
Ape yg akan terjadi nnt
NntiknBtw pls vote just click star🌟
@fiaasofiaa
Ig: @itsfiazhar
YOU ARE READING
KITA (Slow Update)
RomanceStatus: in proses Start: 20/12/18 Finish: _______________________________ ARISSA SAFIYYAH sedih akan kehilangan suami tercinta, AMMAR SAFWAN dab membawa diri ke Istanbul untuk mengurangkan segala kesedihan yang dihadapi Tanpa diduga Arissa bertemu...