-2-

33 3 0
                                    

Setelah selesai pengebumian suaminya,Arissa berteleku di tepi kubur arwah suaminya.Tanah yg masih merah itu ditenung lama.Ahli keluarga yg lain sudah pun pulang ke rumah.Tinggal dia seorng di tanah perkuburan itu.

"Abang cepatnya masa berlalu,syg masih perlukan abang disisi,syg sudah buat keputusan ingin membawa diri jauh dri sini,nnt syg melawat abang lagi ye,assalamualaikum".

Angin yg bertiup kencang menandakan hujan akan turun tidak lama lg,Arissa berlari ke arah keretanya dan memandu pulang ke rumah ibu dan ayahnya

___

" Ibu ada apa-apa yg Arissa boleh tolong? "tnye Arissa." Takde apa-apa dh kecuali hamparkn tikar di ruang tamu dan letakkn makanan ni atas meja makan,sekejap lg tetamu smpai untk majlis doa selamat"kata Puan Kasmah

Setelah habis majlis doa selamat,jiran-jiran mengucapkn takziah kepada Arissa serta ahli keluarga.

___

Pada malam itu,Arissa tidak dapat memejamkn matanya kerana teringat akan suaminya Ammar Safwan,ingatannya terimbas kembali kenangan sblum kematian Ammar.

⏭TROWBACK⏮

Pagi itu kedengaran azan subuh berkumandang,Arissa bngun dan bergegas ke bilik mandi untuk menyucikan diri.
Setelah menyucikan diri,dia berjalan ke katil untk mengejutkn Ammar.

"Abang bangun,solat subuh" dengan sekali kejut Ammar sudah bangun dan terus memeluk isterinya sambil berkata "Solat berjemaah sama-sama ehh,tunggu abang siap mandi".Arissa tersenyum dan mengambil sejadah.Dihamparkn ke arah kiblat.

Selesai solat berjemaah,Arissa mengaminkn doa yg telah dibacakn oleh Ammar,slepas itu Arissa menyalam tangan suaminya sblum melipat semula sejadah dan telekung.Dia ke dapur untk menyediakan sarapan untuk suaminya.

Sedang asyik Arissa membakar roti,tiba-tiba dia rasakan ada tangan yg memeluknya dari belakang.

" Syg masak apa tu?"bisik Ammar di telinga Arissa.
Arissa kegelian smbil menjawab"French toast je,abang sukakn,duduklah dulu,nnt dh siap kita mkn sama-sama" kata Arissa.

"Takpelah abang nk tolong syg,cepat sikit siap" kata Ammar."Ok,abang amik teko then uncang teh,letak air panas lpastu ermm,umphh....."mulutnya ditekup oleh Ammar.
"Tak payah bgtau,abang tau la nk bancuh,mcm abang tak penah masuk dapur,membebel mcm nenek la dia nih"

Arissa menjeling suaminya smbil mencebik bibir.
Ammar perasan akan kelakuan isterinya itu."Pikir comel buat mcm tu,abang cium bru tau"trus mulutnya ditekup dan menggelengkn kepala.Ammar ketawa melihat reaksi isterinya mcm kanak-kanak ribena.

Semua hidangan sarapan sudah siap dihidangkan di atas meja."Alhamdulillah" serentak Ammar dan Arissa menyebut."Ok jom makan"kata Arissa

Dia mengambil pinggan tetapi dihalang oleh Ammar.

"Ish apa abang ni"kata Arissa

" Makan ngn abang,abang suap boleh?"tnya Ammar,Arissa tiba malu-malu kucing pulk,blushing smpai tak jd merajuk😶

"Alahai comelnye pipi dia merah-merah,dah la blushing tu,makan la pulk nnt abang lambat nk pegi kerja" kata Ammar.

"Ok ii abang suap" kata Arissa smbil memeluk lengan suaminya.

"Nah air nnt tersedak pulk "Arissa ambil dan hulurkn kepada Ammar " Tq syg Ammar❤,ok abang dah lmbt ni,nnt abang belikan hadiah untk syg eh,syg jaga diri elok-elok,ILove You So Much Syg"kata Ammar smbil mencium ubun-ubun isterinya.

Arissa tersenyum dan menyalam tngan suami tercinta smbil berbisik di telinga Ammar"ILove You So Much More Abang😙"

Keduanya tersenyum bahagia sehingga lah Arissa mendapat tahu bahawa Ammar terlibat dalam kemalangan jalan raya pada waktu pulng dri kerjanya.

____
Enjoy my story n jgn lupe vote
@fiaasofiaa





KITA (Slow Update)Where stories live. Discover now